Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Nej, det är klart att det inte är speciellt kul att sitta själv när man hade hoppats på att vara ute och äta gott tillsammans.

• Qozze

Fy vad trist! Blev han skakig nu när du är så arg att han smiter iväg till jobbet och hoppas att du hinner lugna ner dig innan han kommer hem? Självklart ska man få spy galla här också, BT är ju en bra ventil även för sånt

• Qozze

c t: Hoppas det känns bättre snart. Jag drar iväg och tränar lite nu men kikar in lite senare ikväll

• Qozze

c t: Vad trist att höra att det inte har löst sig ännu. Har han försökt att be om ursäkt ellet nåt liknande då?

Ursäkta att jag hoppar från ämnet men jag vill ju berätta att jag har provat klänningen med hjälp av syrran idag (bilder finns i mitt galleri). Den är rätt så skrynklig efter frakten i en liten låda men det fixar jag till senare. I övrigt så passar den väldigt bra, men jag vill gärna tappa några kilo till så att jag kan snöra åt den lite till i ryggen Lite knepigt också att veta hur högt den ska sitta - tror den blev lite högt upp nu, ska prova lite annorlunda nästa gång. Och så får man skaffa en snygg bh till som lyfter bysten lite...

• Qozze

c t: Tack snälla du! Jag har hänt upp klänningen (så att den får hänga ut sig lite) och kommer på mig med att gå och kika på den hela tiden - som om att man inte fattar att man ska ha den snart
    Tack för tipset om bh, ska kolla in Twilfit! Jag har nog lättare att hitta storlekar än ni andra, det brukar alltid finnas.

• Qozze

jennysnartfru: Fy, det där lät inte så roligt. Kom de/ni fram till varför du är stressad då? Mycket på jobbet eller? Det låter lite som du är förvånad över diagnosen själv...

c t: Nu blir jag sugen på att åka iväg och kolla själv med! Vet bara inte när jag ska få in det i kalendern den närmsta veckan. Fullbokat varenda dag

Gotland: Tack! Visade den (på galge) för en kompis som var förbi igår ich hon tyckte den var jättefin med
    Vad spännande att titta på ringar, det ska vi ta tag i så småningom. Jag är fortfarande fast vid "min" modell, men m2b vill nog prova lite också. Är nog en bra ide att prova lite ringar IRL också innan man eventuellt beställer.

Är vi de enda som inte har fått ut inbjudningarna ännu. De har blivit försenade pga av hotellet inte har kommit tillbaka och bekräftat tiderna och priser på boendet ännu. Och ändå ringde m2b dem i tisdags och de lovade att komma tillbaka under veckan (fast de kanske menade till på söndag - och då är det ju fortfarande två dagar kvar av veckan). Jag har gjort allt klart med kuvert och adresser men vänat bara på att skriva ut själva inbjudan... Vill skicka dem nu!

• Qozze

Skönt att höra att man inte är helt ute i det blå med inbjudningarna. Men nu har vi i alla fall fått lite bekräftningar från festlokalen så i veckan går de iväg
    M2b har bokat in en vigselförrättare idag med så nu börjar fler saker falla på plats. Jag har kontakt med några frisörer så vi får se var det slutar. Vad ska ni andra ha för frisyrer och vad får ni pröjsa för det ungefär?

Angående musik så kommer vi att ha egen-komponerad mp3-lista som min brorsa kommer att sköta under festkvällen. Tror att det blir bra. Helst hade man ju velat ha live-band (typ Stockholm trio eller nåt) men det har vi prioriterat bort i budgeten.

Trettondagsafton, Mica och Krille & EdLi: Välkomna till tråden! Kul att det fortfarande hittar hit nya då och då. Vi gifter oss ju också 26 januari, börjar kännas som det bränns nu Tror att man kan planera ganska snabbt om man vill, det är ju trots allt ca 4 månader kvar

Gotland: Ska du till Calgary? Vad kul! Vad ska du göra där?

• Qozze

Mica och Krille: Nej, ni måste inte ha skickat inbjudningarna redan. Men vi ska ha vigseln långt från där vi bor (bor i Stockholm och gifter oss i Åre) så vill ge gästerna gott om tid att boka resa och boende. Det är mest jag som börjar bli lite stressad. Men ikväll ska vi göra klart det sista så lägger vi dem på lådan i morgon

Gotland: Vad skoj med resedagbok, den ska jag kolla in!

Enligt sista listan är vi 35 stycken i tråden nu (fast alla är kanske inte lika aktiva fortfarande), häftigt!

Igår skrev jag ut blanketter för hindersprövning och byte av efternamn från skatteverkets hemsida. Allt känns mer realistiskt när man gör såna saker - jag har fortfarande lite svårt att fatta att vi ska gifta oss...

• Qozze

yoyo78: Häftigt med bröllop ch 30-årsfest på samma dag! Jag har tyvärr ingen bra koll på blommor, skulle faktskt vilja veta samma sak själv... det är en av sakerna som jag inte har någon plan för ännu!

• Qozze

Vad mysigt med tomtebloss. Det kan vi kanske få med också på något sätt!

Igår la vi inbjudningarna (vi satte silverband i kanten istället för vita som är på bilden i galleriet) på lådan och innan lunch idag fick jag första samtalet av en kompis som blev jätteglad över inbjudan. Sen kom det ett sms på eftermiddagen. Verkar som om de kommer fram över natten i alla fall. Nu blir det spännande att se hur många som vill komma...

Vi har också bestämt vilken fotograf vi ska ha. Så där är det bara detaljerna kvar. Hindersprövningen skickar vi iväg så snart vi har skrivit på blanketten.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...