Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Japp, massor av marsaller ska vi ha med, hoppas att hotellet kan hjälpa till med det! De hade det utanför entreen på kvällarna när vi var där i våras så det borde inte vara något problem.
Japp, massor av marsaller ska vi ha med, hoppas att hotellet kan hjälpa till med det! De hade det utanför entreen på kvällarna när vi var där i våras så det borde inte vara något problem.
~vinterbrud~: Vi laddade hem blanketter för hindersprövning och byte av efternamn på skatteverkets sida. Gick hur snabbt som helst. Ska bara fylla i och skicka in så får man väl beslutet nån vecka efter eller så.
Sarah: Oj, vad spännande med klänningen! Är jättenyfiken på hur den ser ut när du får den!
Gotland: Jag är inte så lite avis på dig! Hoppas du får det jättebra i Calgary!! Jag tror säkert att det finns hela varuhus med bröllopssaker. När jag var i USA i december ett år hade de fulla affärer enbart med julgransdekorationer. Helt sjukt mycket grejer! Kanada lär ju inte vara långt efter amerikanarna på sånt
Oops, m2b råkade se att jag höll på med mitt galleri och att det fanns bilder på mig klänningen där så nu har jag plockat bort dem (annars kommer han att gå ut och snoka... vill inte att han ska se mig i den innan bröllopet)
Har lagt ut en bild på det monogram som han gjorde till oss dock. Tyckte att det blev rätt så fint
vinterbrud-08: Vilken fin klänning, den satt verkligen som ett smäck!
Mica och krille: Oj vad ni har legat i, bra gjort!! Trist att du inte är nöjd med bokningarna. Vad är det som inte är bra?
Vi har precis bokat fotografen, skönt att ha det avklarat med! Det blir en 2 h foto-session före vigseln. Kvällen får vi be gäster fota lite. Ska kolla med pappa också, han är rätt så duktig på att fota.
Mica oh Krille: Lycka till med ert vårbröllop, det blir säkert supermysigt också!
Idag har jag varit ute och shoppat med syrran. Hittade ett par jättefina skor som jag ska ha på bröllopet! En sak mindre att oroa sig för.
Letade också efter en snygg bh utan axelband men vi hittade ingen som funkade för mig tyvärr. Provade på flera ställen (bla annat Twilfit som du c t tipsade om) säkert 15 varianter. Nån som har tips på en specialbutik för underkläder?
Så det blev en ny höstkappa och ett par handskar istället
Vad bestämde vi egentligen om träffen den 19:e? Tid och plats?(jag har glömt och hittar det inte i tråden heller)
Snöbrud08: Det är ett par Bianco som jag hittade i en affär där debenhams låg tidigare (kommer inte ihåg vad huset heter nu). Silverfärgade med lite bling-bling på, kommer att passa utmärkt till min klänning. Ska lägga ut bild senare.
jennysnartfru: Tack för tipset, jag ska kolla in Details nästa gång!
ja2007: Grattis, vad kul med nytt jobb!!
~vinterbrud~: Snygg jacka! Har inte bestämt mig än hur jag ska göra med jacka. Jag behöver den kanske under fotograferingen, men inte sedan. Känns lite slöseri att köpa en kappa bara för det. Men kanske en cape? Nån som har tips om var man hittar såna?
Vad bra med en massa tips på stövlar! Är lite sugen på att hitta några passande.
Angående fredag, är det niki vid Scandic continental som ni menar då (dum fråga av en som inte är ute speciellt mycket längre)? Jag kan eventuellt bli något sen också beroende på om jag kan smita från jobbet lite tidigare eller inte. Antar att vi äter nåt också och inte "bara" dricker bubbel? Jag kommer i alla fall att vara hungrig vid den tiden... Behöver man boka bord eller är det bara att dyka upp?
Det fanns en lista tidigare i tråden på vilka som ville hänga på, men jag gör en ny (orkar inte leta ):
jennysnartfru
c t
Gotland08
Qozze
Det verkar vara lite manfall på fredag. Synd. Är det någon som fortfarande vill gå ut?
abbie80: Vad kul med bebisen, har du fått veta än när den beräknas komma? Då kan man ju gissa lite bättre hur stor mage man har på bröllopet menar jag
Vi har "bara" bokat fotograf under ca 2h innan vigseln. Hoppas på bilder från gästerna från vigsel och fest istället.
Sorry tjejer, men jag kommer tyvärr att skippa utgången i morgon med. Fick reda på nu ikväll att min morfar har fått en hjärtinfarkt och ligger på intensiven så jag känner inte riktigt för att gå ut längre. Han är 90 år (!) så jag är lite orolig för honom...