Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Bzzz: Vad tråkigt att höra om din morfar, förstår att det finns annat att tänka på nu med.

Sarah: Tror du inte att din mormor och morfar mer klagar över att det är "utanför" traditionerna? Det här med kuvertavgift är ju en nymodighet och det är nog inte den gamla stammen varken speciallt vana eller bekväma med. De är säkert jätteglada för er skull i alla fall, och det låter nog värre än det är...

jennysnartfru: Vi har beställt hem ringmått i en "nyckelknippa" i plast där man kan prova ut rätt storlek på ringarna. Vi funderar på att beställa ringarna på nätet och då vill man ju veta vilken storlek som passar.

Gotland: Hoppas London blir underbart och att du hittar precis rätt tyg! Du får berätta sen hur det gick!

Akvavit: Coola stövlar. Tack för tipsen. Ska nog ut och kolla lite på vinterskor med

• Qozze

c t: Länge sen! Hur går det med nya lägenheten? Både NY och Madrid, Nice! Då hittar du säkert massor att shoppa Min nyårsblåsa är redan fixad men inte allt till bröllopet...

Tiden bara rusar iväg nu känns det som (bara 12 veckor kvar nu...). Har massor kvar att fixa men på jobbet är det full fart så det är svårt att komma ifrån och ringa. Börjar känna mig lite stressad, jag har ju inte bokat frisören ännu!

Det vore trevligt att hitta nån ny dag för lite vin. Men om det blir första fredagen i dec, den 7:e, så vet jag på en gång att jag inte kan (julbord på jobbet *mums* )

snöbrud08: Skoj! Hoppas alla blir jätteglada och överraskade!

• Qozze

c t: Jo, det kan jag tänka mig. Man orkar ju inte hur mycket som helst samtidigt heller... Hoppas att det blir bra i lägenheten i alla fall!
    Den 31 tror jag funkar bättre föresten.

Jag har köpt en svart klänning till nyår, knälång med långa ärmar (!) och omlott över bysten (ganska v-ringad) och rynkat tyg på tvärsen över midjan. Skitsnygg! Tänkte ha lite silver-bling till. Funderat på att ha mina skor som jag köpte till bröllopet på nyår med, de vore perfekta, men kanske lite synd att använda dem innan?

~vinterbrud~: vi har bara pratat med vigselförrättaren en gång ännu. Kommer att ta kontakt igen när det börjar närma sig.

m2b har varit och tittat på kläder med sin best man men har inte köpt något än. Det blir väl hyfsat snart hoppas jag.

Nästa steg för oss är att fixa ringarna (och boka frisören!!). Tänkte ta det i morgon eller på tisdag...

• Qozze

snöbrud08: Gillade kappan. Du kan väl hojta till när du får den och hur den ser ut. Funderar på att beställa den själv...

Jag kommer att ta m2b's namn. Gillar inte mitt eget speciellt och hans är bättre. För honom spelar det ingen roll så då blir det hans. Dessutom gav vi barnen m2b's namn redan när de föddes eftersom jag redan då visste hur jag ville ha det Fast nog kommer det att kännas konstigt till en början med ett nytt namn. Vet inte hur lång tid det tar innan man vänjer sig. Bara att skriva sin signatur med ett annat namn. Det kommer att se jätteknäppt ut

Nu har jag äntligen bokat frisör med! Första stället som jag har fått rekommenderat hade stängt för utbildning den lördagen så ingen frisör fanns på plats. Men jag fick rekommendationer av dem till en annan frisör och hon lät jättegullig och service-minded och verkade ha koll på vilken tp av frisyr jag vill ha så jag bokade henne direkt, dessutom ska vi ses när vi kommer upp ett par dagar innan så det löser sig nog. Nu är det make-up kvar men frisören hade tips på ett bra ställe som jag ska kolla upp. Lite trixigt att fixa saker på distans som man inte kan kolla upp förrän ett par dagar innan bröllopet men det är ju liksom självförvållat!

• Qozze

aroma: Det är många som ska ha kängor med päls på utomhus. Inomhus kan man ju ha vad man känner för. Det finns massor av länkar med tips på skor några sidor bak i tråden (vi diskuterade sko-frågan bara för några dagar sedan), kika gärna där.

• Qozze

Sorry, det var typ från sida 68/69 och framåt som det finns länkar...

• Qozze

snöbrud08: Tack!

Mina skor är väldigt öppna så de kan jag inte ha ute. Så antingen tar jag några skor jag redan har (bruna eller svarta vilket inte är så kul kanske) eller så hittar jag några varma alternativ. Tyckte det fanns några fina längre bak i tråden

• Qozze

Gotland: Vilken supersnygg klänning du har köpt!! Jag provade just den modellen själv i butik och det var en av de klänningar jag gillade bäst! Men för min egen del blev det en annan till slut.
    Bilden man har framför sig till en början stämmer ju inte alltid överens med vad man faller för till slut, men kärlek kan ju komma plötsligt Ska bli spännande att se hur den ser ut med dina ändringar, fast det kanske inte behövs för klänningen är ju så snygg som den är (om du nu passar i den modellen).

• Qozze

Ja, det börjar inte vara så lång tid kvar nu. Har sminkösen kvar att boka och bestämma mig för blommor. Sen så är det lite pyssel kvar med vigselprogram och så. Jag vet inte alls hur jag ska göra med blommorna, känner att jag vill ha något enkelt. Nån som har några bra länkar/bilder?

• Qozze

Jag kommer inte ihåg nån mardröm, men det kommer kanske ju närmare bröllopet kommer...

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...