Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Hur lång tid har det tagit för er andra att få ringarna (om ni har fått dem ännu)? Fick precis veta att våra är klara lagom till 1:a advent. Spännande
Hur lång tid har det tagit för er andra att få ringarna (om ni har fått dem ännu)? Fick precis veta att våra är klara lagom till 1:a advent. Spännande
Oj, möhippa har jag inte heller tänkt på förrän nu. Fast jag tror inte att det händer något innan jul i vilket fall som helst (om det nu blir något) för alla är ju ganska uppbokade innan jul. Får se om syrrorna tar tag i det eller inte. De är ganska stressade med. Men om de håller i något så behöver jag i alla fall inte oroa mig för att det blir något "skämma-ut-på-stan" scenario - något jag verkligen tycker illa om och aldrig skulle vilja vara med på.
Wembi: Välkommen till tråden. Var gifter ni er och hur långt har ni kommit i planeringen?
Snöflinga: Bra gjort med graviditetskilona!! Håller med de andra, prova att ta med klänningen till en sömmerska och hör efter vad de säger. Vore synd att inte kunna ha sin drömklänning!
Jag slog föresten till och beställde den där kappan som Snöbrud08 tipsade om. Kunde inte hålla mig
vinterbrud-08: Vad skoj! Jag trodde att den skulle passa bra till min klänning med som är ivory-färgad och kappan ser ju ut att matcha din klänning bra. Får testa sedan, men jag tror inte att en liten nyansskillnad gör så mycket. Gillade du kappan då?
Vad bra!
Då är det bara ute-skor kvar på min "stass". Allt annat är fixat. Eller föresten, dekorationer till håret. Vill gärna ha stenar/strass-liknande bling-bling i lockarna. Någon som vet var man kan få tag på det? Har försökt på några vanliga butiker och varuhus men inte hittat något än.
Gotland: Det är ju fortfarande ganska lång tid kvar. Och ni har ju en vecka extra jämfört mes oss
Mitt nästa "att-fixa" är att boka sminkning. Har så svårt att komma ifrån och ringa dagtid så jag flyttar det bara framför mig hela tiden. Och m2b borde ta tag i sina kläder snart...
jennysnartfru: Jag har börjat lite med vigselprogram (layout). Vi kommer att vara inne och ha en hyfsat lång ceremoni (skulle gissa på 30 min) så det vore kul med program. Men det är svårt att göra klart dem när man inte har alla detaljer klara (som vilka solosånger det ska bli).
Spännande att prova klänningen! Hoppas den blir bra!!
På de kyrkliga vigslar jag varit på står det också i vilken ordning allt kommer, textläsningar, böner, vigseltal etc. Men er präst kan säket hjälpa till med det (antar att ni kommer att träffa prästen ett tag innan). Eller fråga nån av prästerna i tråden "fråga prästen"?
wembi: Vad kul med Idre! Bor ni där eller gifter ni er där i alla fall? Vi hade faktiskt det som andra alternativ, men nu blir det i Åre-trakten. Hoppas på massor av snö
Snöbrud08: Jag har fått min kappa med nu, hoppas att din med har kommit. Den var i alla fall jätteskön och storleken var bra med.
Skottdagen: Oj, vilken lång leveranstid på klänningen! Men de får väl se till att fixa till den snyggt eftersom de har lovat att det ska gå. Du hade ju förvarnat om att du skull gå ner ï vikt också - grattis föresten!
abbie80: Skönt att du hittat en ny klänning där bebisen också får plats!
Trettondagsafton: Vad kul att så många kommer. Jag börjar vara lite orolig, vi har fortfarande inte fått svar från typ hälften och OSA om två veckor. Fast de kanske väntar till sista sekund. Får avvakta tills datumet har gått ut i alla fall.
Gotland: hur gick det med provningen av klänningen?
Snöflinga: Vad synd att du inte kan ha din klänning. Men det finns många andra ute till salu så det är nog inte omöjligt att hitta en annan.
vinterbrud: Hur stämde storleken på stövlarna med den storlek som du normalt har? Skulle också vilja beställa fluffiga skor men vet inte om man törs utan att ha provat. Skor är ju lite kinkigare än t.ex. en jacka... Var beställde du dina skor?
jennysnartfru: Vilka bra tips om naglar! Mina är urusla, spricker och delar sig jämt. Man vill ju inte direkt se ut så när man gifter sig.
Tycker själv att jag är alldeles för lugn för den korta tid som är kvar. Har nog inte riktigt fattat att vi ska gifta oss - eller så har det inte sjunkit in ännu. Det är ju snart bara två månader kvar oh vårt OSA är på söndag!