• mrsD

han vill men inte jag...

okej fluff.. nu måste jag skriva av mig.. du vet ju lite om bakgrunden, jag har slutat me p-piller osv..

o nu i helgen har svärföräldrarna varit här och så satt vi o fikade här hos oss.. då berättade en av min sambos systrar att hon är gravid..

o jättekul för dem! men vet inte, jag kände mig mest lessen.. delvis för att vi inte är först (det blir hans föräldrars första barnbarn) o dels för att typ alla runtomkring oss ska ha barn och det lite "överskuggar" bröllopet.
    Okej, jag vet att d e världens töntigaste känsla, men det har ALLTID varit så för mig. Det är alltid någon annans händelse som e störst..
    Dessutom, när vi kommer där, sist i kedjan o säger "A, vi ska ha barn" så kommer ju alla tro att d e för att alla andra skaffat barn!! åhhh.. så e d ju inte!!

Dessutom kände jag inte alls att d e HON som vill ha barn, de har inte varit tillsammans speciellt länge o har bott ihop kanske ett halvår.. magkänslan va inte bra liksom,..

Känner mig jättedum, d e ju roligt för dem.. jag borde oxå va glad..

• mrsD

tack för stödet!
    kändes verkligen bra.. att man inte e ensam..

sa till min sambo att jag inte tyckte d va ngt roligt nu, nu blir man ju en i mängden o de som skaffade barn bara för "alla andra gör d" o d va ju inte så d skulle va!!

vet ju att mamma o pappa kommer bli glada i vilket fall.. men ändå.. suuuuuck.. får nog ta o smälta d här i en dag eller två!

men precis som du kände d me din bror känner jag me denna tjejen.. hon har aldrig prtatat om barn eller varit en barnmänniska, alltid varit ute o rest o aktiv på alla sätt, o nu helt plötsligt skaffar hon barn (PLANERAT) me en kille hon bott me mindre än ett halvår??

• mrsD

oj vilken svår fråga!!

i vårt förhållande e d snarare jag som gått upp i vikt sen vi träffades.. Något som jag inte alls är bekväm med och gärna vill bli av med. Men han har tydligen inget emot d, lr han visar d iaf inte för varje gång d blir nån typ av snabbmat här hemma så är det han som föreslår det, samma med godis. (okej, ja kaaan ju säga nej, men d e så tråkigt 's*)

Men skulle din karl inte bli väldigt ledsen om du säger att han e osexig? eller, du förstår va jag menar.. kanske man får försöka säga "tänk på hälsan" eller nåt.. Hjälpa me nyttiga luncher, gå ut på promenad, o träna eller whatever? o så berömma megamycke när d händer ngt? (som en hund *s*)

MEn ni verkar ändå väldigt nära på att skaffa barn om du köper dig tid till årsskiftet! Vi har ändå tänkt att inte försöka förrän mars/april..
    Förresten, kan du inte köra med " nej älskling, jag vill inte ha ett sommarbarn" eller nåt? haha

• mrsD

men kommer man nånsin känna "den där" känslan?? jag tror inte det.. inte av att hålla någon annans barn.. o att skaffa barn är ju ändå ett tveeggat svärd, å ena sidan KOMMER d bli underbart, men oxå typ hur jobbigt som helst..
    konstigt om inte alla tvekar nångång! (Eller mest hela tiden..)

Va roligt att ni kom upp i ettan! Nu har du ju ett tufft val framför dig.. men jag hade nog tänkt.. att om jag inte testat ettan o vetat hur bra jag kunde bli, skulle jag i hela mitt liv, i alla jobbiga stunder när man står där me en skrikande unge, tänka "tänk om".. tänk om jag hade spelat tills d inte gick längre, hur bra hade jag blivit?
    Barn kommer ni kunna skaffa efteråt.. Det måste han väl förstå??

• mrsD

hehe,du får ju säga att d e så du bibehåller din snygga kropp ju! det argumentet rår han inte på!

skolan ja, hua.. den tar massa tid! usch.. för mycke o göra på för lite tid.. som vanligt.. ska sätta mig nu o läsa om mikroorganismers energimetabolism.. jippi.. öhh..

• mrsD

ska bli marinbiolog i slutändan, detta e tråkigaste året, bara biologi.. men men..

d e typiskt d där me att d ska komma mycke o göra just när man själv börjar, e samma sak me detta året i skolan, just detta året har de börjat me massa nya grejer som e så onödiga!
    blir arg bara jag tänker på d.. du vet när d e ngt nytt o de inte ens vet själva hur man gör o då blir d aldrig bra.. men så måste man sitta där o lida sig igenom det.. suck..

Har inte tänkt på barn på jättelänge nu, allt bara flyter på.. men så idag på spårvagnen så stod jag brevid en barnvagn o tittade på barnet som satt där.. försökte tänka mig själv ståendes där..
    men d gick inte så bra.. förrän jag tittade på hans (jag tror d va en pojke) små händer!
    alltså, fatta hur nära vi e o få en såndär liten! helt sjukt ju.. d e ju ansvar för en annans liv.. stooort..

• mrsD

så han har äntligen förstått hur mycke du faktiskt tagit åt dig av att han tjatat? wow. typiskt killar o fatta när man gråter *S*
    men skönt ändå att han fattar..

Det vore väl höjden av "otur" om du skulle bli gravid nu.. efter en gång.. men inte omöjligt dock. hm.. håller tummarna för dig=)

Har inte ens fått igång allt d där me mens o sådär än.. börjar först nu märka att jag fått finnar o "lite" humörsvägningar.. hehe.. så nu börjar väl kroppen börja fatta att d inte kommer fler hormonpiller in i denna kropp! skönt.

• mrsD

dagen efter piller ska man nog ta inom 72 timmar tror jag..
    kan läsa på förpackningen, visst kan d ge biverkningar, men om man bara tar d en gång så..
    har iofs aldrig gjort d själv, men lillayrran har gjort, hon märkte inget speciellt

men tänkte på d du skrev, att blir d ngt så blir d, typ.. tror du inte din man skulle bli väldigt besviken om han visste att du tog dagen efter piller? eller?

Har varit utan sen 1 sep så d e inte så länge, men e ändå lite otålig att kroppen ska anpassa sig, vill ju veta att allt funkar!! Har ju ätit dem sen jag va 15.. dumt egentligen o proppa i kroppen massa skit.. bättre me andra preventivmedel.. men d e ju så smidigt!

• mrsD

ja... vi har bara trott jag kanske va gravid en gång.. men då åt jag p-piller så d va inte så troligt, men möjligt.. o så testade vi o så va d ju inget..
    jag kände inte så mkt, va ju helt övertygad om att jag inte var gravid. men sambon blev jättebesviken.. såg d i hans ögon.. han försökte o säga att "jag visste att du inte va gravid" o sådär.. men ne han va jättebesviken..
    desto mer ser jag fram emot den dan jag faktiskt kan säga att testet är positivt..=)

Kan ändå förstå känslan att det är skönt att inte vara gravid med ändå vara besviken.. Som jag sagt innan så tror jag verkligen att d e ett tveeggat svärd, barn är inget mittemellan, d e antingen superbra eller skitdåligt.. hehe (alltså inte att bli me barn, utan när ungen väl e ute liksom..)

Men nu har vi så mycke o göra o vi ses nästan aldrig.. o när vi väl gör d så tjafsar vi bara... känns inte alls bra..
    så i denna stund så vill jag inte bli gravid.. dels för att då komme rjag se ut som ett hus på bröllopet.. o så för att vi är i en dålig period o skulle vara så mycke skönare om ett barn kom i en bra period.. då behöver man inte undra om d e besked om barn som får en ur den dåliga perioden eller om det är för att man älskar varandra.. om du förstår vad jag menar..

• mrsD

så det är fortfarande osäkert? men varför tar du inte o gör ett test? det borde väl ge utslag nu isf?
    För att mensen kommer e ju inget säkert sätt o se att du inte e gravid.. mamma hade mens hela tiden och upptäckte inte att hon va gravid förrän 5:e månaden..

Svar på tråden han vill men inte jag...