• mrsD

han vill men inte jag...

tror man kan se det ganska tidigt.. *funderar*

Vi hade en helt underbar helg! vi kunde verkligen prata igen och bara ta det lugnt och ha d skönt.. kändes som allt föll på rätt plats igen!

Men ditt tips va bra! ska börja med att boka in en hotellnatt eller liknande framöver (överraska honom kanske?)
    Så det bara blir vi och vi har ngt att se framemot! Kan man ju göra då o då.. bestämma en dag i månaden eller ngt som bara vi ska ha tillsammans..

Dessutom har vi bestämt att, över jul o nyår, har han semester i 3 veckor och vi ska vara i Dalarna hos hans föräldrar, då ska de få ta hans om hunden och vi ska boka vandrarhem några dagar
    Då kan vi bara njuta och inte ha några måsten på dagarna, bara kunna laga mat osv, underbart!!

• mrsD

nu e jag lite nyfiken på om du verkligen är gravid eller inte!!!
    vet din man om att du undrar? va säger han isf?

• mrsD

MEN HERREGUD GRATTIS!!!!!!!!!!!

åh, jag blir alldeles till mig när jag läste!!!

Kan inte låta bli o hoppa o skutta!!

Men hur känns det nu??? för dig?? jag menar, du måste ju ha en magkänsla, känns det bra eller är du.. jag vill inte säga "inte glad" men som att d skulle kännas tungt??

Fattar ju att din man är superlycklig *s* MEn är du bara glad för hans skull? eller är du redo för detta? säger magkänslan att d e okej?

Va gulligt att han ringer dig=)
    tänkte precis gå o lägga mig o sova, men vetesjutton om jag kan d nu!! konstigt att man blir så insatt i ngn annans värld..=)

Men ta du ett nytt test, ÄVEN om de där testen ALDRIG ska visa fel åt det positiva hållet.. Så du ÄR gravid.. men för att d ska kännas mer verkligt kanske du ska ta ett till..

• mrsD

o d e hur roligt som helst att du berättar!!
    Lever lite genom dig här märker jag, helt sjukt hur man kan påverkas av att bara skriva lite här!! helt galet!

MEn va härligt att höra att allt känns bra (om än lite overkligt), o pojken din måste ju sväva på moln!

Herregud, tänk, nu börjar en heeeelt ny del av era liv! ni kommer ha nån, som faktiskt är en del av er båda

O alla bebissaker!! weehoo!! jag skulle börja shoppa direkt *asg* o mamakläder!

Men 3 månader går fort! måste ju gått några veckor redan? typ tre-fyra? Då e d ju inte långt kvar! har ni inte berättat för ngn?

Men du mår inte illa eller så? skönt d isf, trötthet kan man ju faktiskt stå ut med=) när man vet att man har ett litet liv i magen!!

(oj, såhär många utropstecken brukar jag inte använda..hehe)

• mrsD

men prata på!!!

e ju jätteroligt!! hoppas jag själv kommer va där om ett par månader, så e jättespännande o läsa!

ska ni fira jul eller nyår me hela familjerna? vore ju sååå roligt o kunna berätta!!
    En kompis storasyster gav sin pappa ett inramat ultraljudskort på fars dag, d tog en stund innnan han fattade!

men tänk, vilken julklapp! *hihi*

Kan tänka mig att d väääldigt lätt o försäga sig.. jag hade nog inte kunnat hålla mig! inte till mina närmaste iaf.. mina vänner hade märkt d me en gång! *asg*

så ni vet att d e en kille? *s* ja d e ju HÖGST vetenskapligt d där testet! men säger d att d e en kille så! men om jag va er skulle jag inte köpa alla grejer i baby-blått *S* iaf inte riiiktigt än

MEn när går man på ultraljud o sådär?? o en helknasig fråga som jag tänkt på: när man tagit testet, o d e positivt, va gör man sen????
    (börjar bli lite nervig att jag kanske faktiskt står i kyrkan me stor mage.. )

Har faktiskt två bebis-böcker här hemma, har skummat lite o ja... just då det där stooora ska ut genom d där liiiilla.. hehe., d lär inte bli lätt alltså.. men herregud, kvinnor har klarat d i århundraden så då borde vi oxå göra d? o nu finns d till o me bedövning!

MEn du, skriv så mycke du bara orkar o vill, e sååå roligt o läsa!! o nu vill jag verkligen följa, o se om d verkligen blir en pojke!

• mrsD

ojojoj, du/ni har massor att tänka på nu ju!

Ja, det är ganska många som får barn nu i vår släkt o bland vänner så har ju fått köpa några bebispresenter nu.. (en av bebisarna är beräknad till idag faktiskt)
    d e svårt att hitta i neutralafärger, men måste ändå tipsa om polarn o pyret

De har startat en ekologiskt kollektion, me skitsnygga kläder!! o d e både för bebis, barn o vuxen! (längtar tills jag e gravid så jag kan få köpa de där kläderna!!)

Du får berätta sen hur d gick på festen! Har du några repliker du har övat in när de frågar varför du inte dricker??

måste berätta, va på fika igår me en "nyvunnen" kompis o vi e verkligen på samma plats här i livet o vi gifter oss me bara två veckord mellanrum o ska skaffa barn osv..
    Det var jätteroligt! vi satt där o planerade hur vi skulle bli caffe latte mammor *asg*

Hur gick d på testet?? jag antar att d va positivt igen, me va d blå streck me utropstecken denna gången? *S* Ni får ju rama in d eller nåt... hehe

Jag är ganska säker på att man gör en gynundersökning när man går t barnmorskan, vet dock inte om d e första gången man e där eller så..
    men de kollar väl efter könssjukdomar o kollar så allt e okej o sådär tror jag..
    Men bästa e väl o boka en tid o så får man säkert massa info så kan man fråga då! vill man inte göra d där o då kan man säkert boka en ny tid för det.. e ju inte sista gången man e där liksom!

Men hur känner du för fotbollen nu då? ska du spela så länge d går?

• mrsD

Flingan83 - Gu va smart!!! den kanske jag tjuvanvänder när det ges tillfälle... *hihi*

• mrsD

sitter här me ett glas vin o e mätt efter en underbar middag som m2b stod för, men kunde inte låta bli o kika in här o se resultatet!

Personligen tror jag inte att ni kommer fatta d mer om ni srr ultraljud, d kommer nog inte kännas verkligt förrän det verkligen syns!!

nu börjar oxå bli sugen ju.. min värsta mardröm är om vi skulle få problem med att bli gravida.. men samtidigt e detta dålig tajming, vill ju inte bli gravid när d e 8 månade rkvar till bröllopet.. har ju beställt klänning ju!!

Tycker nog inte du ska bestämma än om du ska va del av laget än (rehab tränare alltså) det är ju gaaanska krävande att ha en liten bebis.. o amma! du kommer ju knappast kunna lämna barnet ifrån dig de första månaderna..
    fast tycker ju inte att du ska lämna fotbollen för gott heller.. bara för man får barn säger ju inte d att man inte kan spela sen=) som sagt, ni har lite o tänka på..

Ska ägna sambon o hunden lite tid nu, de börjar bli otåliga *s*
    Lycka till ikväll, hoppas det går bra!!

Massor av kramar till dig!

• mrsD

låter som festen va lite jobbig..
    men vilken härlig kompis, hon som frågade på toaletten!! såna e guld värda..

Ja men hur gick d me promenaden? berättade du?

nu börjar d ju sippra ut då, så måste kännas liiite mer verkligt? *S*

usch, haft fullt upp me handboll hela dan, o nu kom jag hem o åt o då blir man så trött! mitt huvud vill inte riktigt fungera nu=)
    ska tappa upp ett varmt bad o se om d hjälper!

Kram Kram

• mrsD

ahh!

min sambos bästa vän väntar barn (eller, hans tjej gör d) o så skulle de haft i fredags, men de väntade sig att hon skulle gå över tiden eftersom d e första barnet..
    men så igår så sa jag t sambon "jaha, d blev inmgen bebis idag heller" o han svarar "äh, hon går nog över en vecka till" men jag sa "nää, jag känner på mig att d bli inatt"

japp. Imorse fick vi sms "kl 02.53 föddes vår.. osv"

De bara fortsätter att pluppa ut hej vilt! haha!

pratade me en tjej igår, hon har börjat köpa bebiskläder, fast de inte har några barn o inte ens börjat försöka egentligen.. sååå nu e d fritt fram för mig!!! weehoo! trodde man va supernördig om man gjorde d.. hehe..

Har varit ute på långpromenad me hunden nu, sååå skönt! men drack varm choklad innan så d liksom motverkade syftet.. men d e vinter, då får man göra så=)

Hoppas du inte börjar må illa nu när du e borta, d vore dålig tajming!

Hör av dig om hur d gick!

Svar på tråden han vill men inte jag...