Inlägg från: Nataluskan |Visa alla inlägg
  • Nataluskan

Mars-April 2008

STRÅLANDE precis lagom till vårt OSA datum så släpper då äntligen flygbolaget biljetterna för april...
    Lite otur har vi men man kan ju inte få helt som man vill.
    Vi hade helst sett att flyget på fredagen anlände ca kl17 istället blir det kl 13.
    Och på söndagen vid kanske kl 18-19 nehe då går det kl 6 på morronen så det går ju inte utan då får det bli en extra dag och åka hem på måndagen dock samma tid.
    Vi får se vad gästerna säger om detta, dock tycker vi själva att totalsumman är helt ok, den kommer inte att hamna över 1500kr p/p då ingår flyg ToR samt 3 nätter på hotell inkl frukost.

Känns som att det är mer verkligt nu när vi kan börja boka in våra gäster på flyg och dyl.De som så länge frågat och tjatat om när kommer biljetterna och när åker vi osv nu kan v svara på detta

• Nataluskan

Visst är det, tycker det själv också och är så glad att jag kan erbjuda våra gäster att inte bara närvara vid vårt bröllop utan också resa utomlands till ett land som de inte besökt tidigare och som betyder mycket för både mig och min blivande man till en bra peng

• Nataluskan

Brud080419: Tack javisst är det!
    Några av våra vänner kommer dessutom att åka innan bröllopet för att ägna några dagar på ett spa och shoppa lite innan alla andra gäster kommer vilket vi tycker är kanon kul.
    Polen blir faktiskt vanligare och vanligare nu eftersom deras spa är bra och billiga och det är lätt att ta sig dit både från Göteborg och från Skavsta/Nyköping.

Tror inte att nån kommer att säga nåt om priset bara att man vill kunna få fram bästa möjliga pris så att de kan använda pengarna på nåt annat, kanske lite shopping som det kommer finnas tid till..

• Nataluskan

Nu har blivande mannen också godkänt rubinen och vigselringen!

Den kommer bli såååå fin.
    Och så hostade man upp 4000kr i handpenning, känns dock bra att vi har en hel del pengar sparat nu när de börjar rulla för det lär de göra nu när vi åker till Polen med...

• Nataluskan

Vad bra och skönt att det känns bra, L2K!!!
    Vi har bokat resan ner alltså den resan ner när det är dax att gifta sig kändes lite konstigt att boka i mitt nya efternamn för jag heter ju redan det då eftersom vi gifter oss borgerligt först här hemma

Tidig bokning för några vänner har bestämt att de vill åka ner några dagar innan och upptäcka lite och spaa lite och shoppa o så så de skall åka samtidigt med oss ner...

Nehe nu måste jag sätta mig ner och göra packlista inför resan på onsdag

• Nataluskan

Det där är jag införstådd med men mitt nya namn och pass kommer jag fixa direkt efter vår borgerliga vigsel som är den 2 februari.
    Så jag kommer defenetivt heta Haglund när vi reser den 2 april
    Allt sånt måste vara klart då för dagen efter vi kommit hem från Polen som är den 7 april så skall vi den 8e åka till Mauritius på bröllopsresa så det får inte finnas några lösa trådar då

Alltså det närmar sig med stormsteg snart är det verkligen inte långt kvar..
    Ni som inte skickat inbjudan än bör nog kanske fundera starkt på detta

• Nataluskan

Hihi jo det pirrar ordentligt att beställa i nytt efternamn och ne det är inte långt kvar men det är inget datum vi kommer fira.
    Vi ska bjuda våra vittnen på middag efteråt sen är det bra

• Nataluskan

Det är lite extra kul att lägga på de där papprena och sen få åter att det är ok kör på, det är jättekul
    Som sagt det närmar sig för oss alla!

• Nataluskan

Jag klurar just nu på följade: vad skall man hitta på i morgongåva till mannen, kan inte tänka mig Secret box, och ja jag vet inte har ni funderat på nåt...
    Och så funderat vi starkt på vad vi ska gravera i ringarna, känns inte som nåt passar längre...just nu ha vi förslagen
    N (hjärtat från inbjudningarna) J 5 april 08
    eller
    Oändligt kärlek 5 april 08...

Jaha egentligen ska jag inte sitta här och läsa, utan packa juh, vi åker imorron på fixarresa, ska bli kul och skönt att komma bort lite.
    Det är lite pirrigt också vi skall nog provgå kyrkan tror jag

Har ni funderat på in och utgångsmusik?

Nä jag måste nog börja packa nu annars har jag väl glömt nåt viktigt som jag kommer på när vi är halvvägs till flygplatsen!

• Nataluskan

Jag måste bara fråga om det är nån mer än jag som börjar bli lite små irriterad på sina föräldrar och/eller svärisarna?

Nu åker vi imorron och vi ska ha med oss min mamma, usch jag ångrar mig redan för hon tror att jag vill ha mitt bröllop på ett sätt som inte stämmer alls och hon tycker allt är dyrt och onödigt osv men hon har ingen aning om vad saker kostar där och och inte här heller...
    *suck* det kan bli lite småbråkigt och jobbigt kan jag tro...varför bokade jag inte ett enkelrum till henne?
    Åh jag ska se till att snarka och leva rövare så kanske jag kan få henne att gå med på att flytta till ett eget rum,man glömmer fort att man inte är mammas lilla flicka längre utan vuxen och har egna rutiner och så...
    Oj jag var nog tvungen att få ur mig lite...

Svar på tråden Mars-April 2008