Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008 forts

Kan man dansa valsen till den här låten. Den är bara så himla bra. Snyft

• Virvel

Idag var vi ut till Strömsbergs säteri för jag kände att jag ville ut och ta lite bilder. Smakprov av dom hittar ni i mitt galleri. När jag ser dom bilderna och när det är så här fint höstväder då blir jag nästan sugen på att gifta mig på hösten. Men bara nästan

Anledningen till att vi var ut dit var att vi hade bokat tid med vaktmästaren för kyrkan som ligger i närheten. När du kliver ut på kyrktrappan så ser du Strömsbergs säteri över fälten.
    Vi har börjat vackla lite om vi verkligen ska ha en borglig vigsel. Känner att det är ju ändå lite mer högtidligt att vigas i kyrka.
    Jocke har också anknytning till den här kyrkan då hans mormors mor och far ligger begravda där och också hans mormors mormor och morfar. Hängde ni med
    Jag som älskar att släktforska hade inte tvekat en sekund om jag hade vetat att min mormors mormor och morfar har suttit i den kyrkan lååångt tillbaka i tiden. Kanske är dom med och vakar över oss på vår stora dag.

• Virvel

Glömde säga välkomna till alla nya blivande brudar. Välkomna!!

Glömde också berätta att våra ringar ligger på Posten och väntar. Är jättenyfiken på hur dom ser ut för det var några månader sedan som jag provade ut dom.
    Är också nyfiken på hur sambons nya förlovningsring ser ut. Hoppas nu att jag kan gömma ringarna väl tills det är dags att överraska honom den 20 oktober. Ska bli kul att se vad han säger när jag plockar fram nya förlovningsringarna på restaurangen.

• Virvel

bridesilly
    Bara för att vara helt säker så menar du att det ska bli ett A5?
    Jag har bara mall för om du viker det på höjden. Alltså smalt högt.

• Virvel

bridesilly

Visst var det vigselprogram du behövde? Jag kan maila ett till dig om du vill.

Om du vill ha mall till festprogrammet så finns det på kortdesign.
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

• Virvel

bridesilly

Fy, vad tråkigt. Vad har du gjort för placeringskort?

• Virvel

Jag har stämpel med trä från Panduro och dom funkar bra.
    Har du artikelnummret på era placeringskort? Skriver du namnet för hand?

• Virvel

bridesilly

Ska ni ha dom lutandes mot glasen för dom är väl inte dubbelvikta?

• Virvel

Oj, nu var det ett tag sedan jag skrev något i tråden. Här är det fullt upp med fönsterbyte i hela huset. Ingen billig historia men bra blir det.

På planeringsfronten är det lugnt. Vi har nu bestämt oss för att ha kyrklig istället för borglig vigsel. Då slipper vi massa av planeringen av en utomhusvigsel och det gör inget om det spöregnar.
    Vi har bokat kyrkan och den 5 november ska vi träffa prästen. Spännande.

Välkommen alla nya tjejer till tråden.

Svar på tråden Augustilistan 2008 forts