Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Jag är blon från början men har just nu hasselnötsbrun vilket är en lite snällare brun. Har haft mycket mörkare innan men nu när jag tittar på dom korten så känns det inget naturligt. Tänk på att välja en brun nyans som ser naturlig ut. Jag har hasselnötsbrun på den bilden i mitt galleri där jag sitter med lilla Nellis i famnen.

sussa84 skrev 2007-12-10 14:06:44 följande:
    Jättefin klänning! Bra val jag lägger in bilderna nu då....
  • Virvel

Nu såg jag båda bilderna. Jättesvårt att säga vilken färg som är bäst men självklart ska du ha den hårfärg som du trivs bäst i själv. Om jag var du så skulle jag nog satsa på en snällare brun färg.Hoppas förstår vad jag menar med snällare.

• Virvel

Nix. När jag var liten så hade jag riktigt ljust hår, nästan vitt men det har blivit mer askblondt med åren. Den färgen jag har där är nog så nära min egen jag kan komma (utan det askiga). Urtvättad toning som hade blekts under sommaren.

bridesilly skrev 2007-12-10 14:20:04 följande:
    Bilden på er två tillsammans du och din karl är det din naturliga hårfärg?
  • Virvel

Den färgen jag har på presentationsbilden och den jag har på fotot där jag sitter med sambon min är samma. KOrten är tagna med bara några veckors mellanrum.

bridesilly skrev 2007-12-10 14:24:36 följande:
    Den färgen tyckte jag hursomhelst var jättefin. Men du passar nog allra bäst i den hårfärg som du har på presentationsbilden!
  • Virvel

Nix. Vi bjuder på brudskål, tre glas till maten och avec. Efter det så får gästerna betala själva.
    Det är omöjligt att betala för alla gästerna då vi vet att en del kan festa till det ordentligt.
    Vi tycker ändå att det är generöst.

tofflisar skrev 2007-12-10 15:57:16 följande:
    Sussa84: Vad hade du tänkt dekorera håret med? Det kan ju vara lite avgörande.. pärlor syns tex. bäst i mörkt hår etc.. Jag tycker du passade i båda färgerna!Till ngt annat. Har stött på problem! Det pensionatet vi har bokat för fest och övernattning säger nu nej till att vi inhandlar den alkohol som serveras! Detta innebär att vår budget spricker totalt om vi ska ha gratis bar (som vi vill ha).. är jätteledsen och har suttit och mailat 5 andra ställen.. Hur gör ni? Ska ni ha fri bar?
  • Virvel

Alla som vi bjuder har datorvana så på vår bröllopssida (som vi har adressen till på inbjudan)har vi skrivit:
    Dryck
    Till middagen serveras tre glas vin, öl eller alkoholfri dryck. Till kaffet bjuds det på avec.
    Efter middagen öppnas baren där det för en liten slant går att köpa vin, öl, cider eller alkoholfria drycker. Kontant betalning.

tofflisar skrev 2007-12-10 16:20:22 följande:
    Virvel: ok, hur formulerar ni det i inbjudan? Folk kanske inte tar med sig pengar om det inte vet att de får betala..
  • Virvel

Nej, vi får inte ta med egen alkohol till herrgården. Utan dom står för drickat och gästerna betalar till dom. Efter middagen blir det lägre pris i baren per glas än vad vi får betala per glas till själva middagen. Hängde du med?

tofflisar skrev 2007-12-10 18:58:13 följande:
    Men då har ni inhandlat alkoholen själva eller?
  • Virvel

Vad blev det för ring?

Hofsan skrev 2007-12-10 20:00:55 följande:
    Hej tjejer, ett tag sen jag skrev i denna tråden.Idag har jag beställt min ring Ja jag vet att jag e tidigt ute men den har gått upp ytterligare i pris nu(guldet har stigit en del) så jag vill inte chansa på att den blir ännu dyrare.
  • Virvel

Jättefin! Var på nätet köpte du den? Nyfiken. Helt otroligt att det kan vara så mycket billigare.

Hofsan skrev 2007-12-10 20:16:29 följande:
    Det blev en Schalins Bahamas 0,74 ct(finns i mitt galleri)Har beställt den från nätet där den är 9.000 kr!! BILLIGARE än i vår guldsmedsaffär. De skulle ha 22.000 och jag betalade 13.000. Helt sjukt.
Svar på tråden Augustilistan 2008 forts