• Cantaton

Vansinnigt underbara... Höst-07

Mm, o då får vi under 23 ändå en viss subvention. Så förstå vad det hade kostat annars!!!

Trist - framför allt innan jul som sagt.

Hur är det med dej LKU?

• Cantaton

Dessvärre är det så... (om det inte är till och med 23 vill säga.) Vet bara att gränsen går där.

• Cantaton

Princess, värst va du tjuvstartar julen! Värre o värre blir det.

Fru någongång. Så spännande med bebis-i-magen-rapporter. Min näst yngsta kusin (21 månader) fick ju en lillasyster för sex veckor sedan, o han är så "kär" i henne att han går o lyssnar i mammas mage för att se om det finns nån kvar däri. Hihi.

Världens stoltaste "torebror" (Han heter Tor).

Jag och M var hos pappa igår, liksom mina syskon, min faster med familj o min ena farbror med familj. Pappa fyllde nämligen år i veckan, så vi firade honom. Så igår tog vi det lugnt o hade trevligt. På förmiddagen, eller egentligen vid lunch (Gud, va länge vi sov...) åkte jag från M, där jag sov i natt. Tårarna rann faktiskt - stilla. Men pluggade iaf en del på vägen hem o just nu "tar jag in hemmet" för att kunna få pluggro även här.

Avklarar bara diverse mail och diskussioner först. Bloggade kort och så.

Tenta på fredag :/ Och trött och omotiverad är jag...

• Cantaton

Här var det tyst igår, hur mår ni tjejer?

Jag pluggade för fullt under gårdagen. Skönt när man känner att det ger något också. Kan konkret säga några "problem" jag lärt mig liksom. Men vet också vilka jag absolut INTE kan (jag ser ett mönster i obesvarade frågor).

Jag ska försöka ta mig igenom dessa frågor idag, om jag kan. Och lägga till några nya. Det känns inte riktigt lika hopplöst nu som det gjorde i slutet av förra veckan. Så det går åt rätt håll.

Kollade blodtryck, och mitt höll sig tack och lov inom rätt gränsvärden.

Köpte även två vardagsklänningar igår - det behövdes. Samtidigt som det var ett skönt avbrott från pluggande igår och gör mej mer "inspirerad" att ta mig an dagen idag.

Vaknade av mig själv för en timma sedan! Väckarklockan har ännu inte ringt. Jag har hunnit diska en massa disk, ätit frukost, duschat och packat upp en kasse med torrvaror från att jag handlade igår.

Nu ska jag borsta tänderna och ta mig an böckerna och gamla tentor igen.

• Cantaton

SFL, vad tungt! Det är inte lätt när någon har bestämt sig för något. Men det verkar ju en aning lättare än för ett par dagar sedan i alla fall - hoppas det fortsätter i den riktningen. Och att ni får svar som faktiskt säger något på EEG. *en varm kram* Och liksom LKU är inne på, ta hand om dig själv också, glöm inte det!

• Cantaton

Mm, man mår verkligen bättre av att gå upp - eller egentligen bara av vetskapen att man faktiskt utnyttjar dagen. De där 2-3h innan klockan tio (vilket det kanske annars lätt blir) är rätt viktiga faktiskt.

Och så är det ju mysigare om man har samma dygnsrytm och kan umgås med varandra så mkt som möjligt

Skönt att proverna visade något bra. Hoppas att det håller i sig!

• Cantaton

Förmiddagsfika, mums! Jag inser att det nog tom börjar bli dags att fixa lunch. Frågan är vad jag ska "ödsla tid" på att åstadkomma mitt i tentapluggandet.

• Cantaton

Det blev fullkornspasta & skinksås. Rätt smidigt att göra till lunch.

Nu börjar jag bli riktigt trött i huvudet.

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07