• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Välkomna alla underbara flickor!

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07
  • LKU

Eurolady
    Hoppas det går bra på jobbet i dag gumman och att du kunde sova bra inatt. Underskatta aldrig en god natts sömn som jag brukar säga! Hur känns det i dag vännen? Måste bli en väldigt speciell stämning efter en sådan sak har hänt... Hoppas du känner dig någorlunda ok i alla fall. Stora kramar till dig fina stumpan!

Fru Henax
    Ja, frukstansvärt det som hänt i Finland, var f-n är världen på väg???? Varför har det blivit så att det är så satans lätt att få tag på vapen och att folk inte har några spärrar längre???? Man blir ju helt sjuuukt galen av att läsa om all skit men ändå vill man ju hålla sig uppdaterad med vad som händer liksom. Jag börjar säga som min underbara mormor (som tyvärr är i himlen men vars många underbara repliker lever kvar än i dag)brukade säga till mig när vi pratade:
    "Hur ska det bli med allt LKU?"
    Ja, det är inte utan att man undrar...
    Massa kramar

Här är det läkarbesök i dag och jag hoppas innerligt att det bara blir "medicin och tack och hej" och typ inget mer, men vi får väl se...

Stora kramar till ALLA i denna tråd

• Eurolady

Hej go' vänner! Tack för allt stöd, det värmer verkligen!

Kändes skönt igår, jag pratade en hel del med maken, han ordnade god mat och sen förträngde jag det hela lite med att kolla på dumburken hela kvällen. Sov väldigt gott, så det var det inga problem med. Men på vägen till jobbet så började man tänka på det lite, sen ringde en kompis och berättade att hennes mamma dött i måndags (efter lång tids kamp mot cancer) och när man kom till jobbet så tog vår chef tag i oss och hade en liten samling så vi fick ventilera, så då kom allt ikapp en igen. tror det börjar sjunka in ordentligt nu, för jag känner mig mer ledsen idag, igår var det nog mest chock.

Sen kan jag inte hjälpa att känna mig ledsen över en kille här på jobbet som var nära vän med honom och dessutom satt mittemot honom här. Han är här, men ser så otroligt ledsen ut. Dessutom sitter han mittemot ett bord som nu är belamrat med blommor och ett fint ljus. Ser det från min plats, så man blir verkligen påmind. Men livet måste ju gå vidare, så jag ska försöka ta tag i jobbet nu.

Tack igen för allt stöd, det hjälper verkligen! *kramar om hela gänget på en gång*

• LKU

Måste få utropa ett litet glädjetjut såhär mitt i allt elände, alltså med elände menar jag att vi alla verkar ha lite tunga känslor inom oss, men just i dag spratt det till i mig, varför? Ja, alltså vänner är verkligen livet!!!
    Jag har haft två tjejkompisar varav den ena och jag umgicks hela gymnasietiden, var ute och luffade genom hela Europa i hop (18 bast, det var spännande må ni tro!! Det var även på denna resan som vi i Split (forna Jugoslavien)träffade inte mindre än 9 killar som var ute och seglade och undrade om vi skulle hänga med ner till grekiska kusten, hehe... men faktiskt, även om det lockade, så tackade vi nej. Jodå, var ju fin flicka även på den tiden, harkel, harkel ) och den andra tjejen lärde jag känna lite senare i livet, men ändå för typ 13 år sedan och när hon först flyttade ner till Gbg så bodde hon hos mig och herregud va roligt det var, mycket bus... men i allafall, var om inte på detta UUUUUUUNDERBARA Facebook hittar man dessa två härliga flickor igen. Jag blir så lycklig så jag vet inte var jag ska göra av mig själv!!

Förlåt ni måste tycka jag är hur fjantig som helst, men ni vet, såna där underbara, fina och bra människor som funnits i ens liv ganska länge och så tappar man kontakten och sen går man och saknar de här människorna och när det sedan återfinns så är det sååå härligt. Där kan vi snacka ME LOVE!!!

Ja, i alla fall, nu så kommer kvällen gå åt till att köra up-date med bägge dessa tjejer, ser jag verkligen fram emot.
    Återigen, har man vänner från förr som man vill ta upp kontakten med är FB helt oslagbart!! Kan säga att den ena tjejen var inte ens reggad, sökte på hennes kille (som hon hade då för hundra år sedan) och hittade honom, skrev till honom och så visar det sig att dom minsann hänger i hop fortfarande, är gifta och har två barn i dag!

Nu ska jag tagga ner lite, förlåt, hjälp va jag känner att jag babbla.. sorry girls. Blev bara så glad

Hoppas alla har en så bra fredagkväll som det bara går, trots jobbiga situationer och känslor.

Massor av kramar
    LKU
  • LKU

Jaha, här har alla fullt upp med fredagsmys ser jag vilket förstås ni gör helt rätt i Själv ska jag, tro det eller ej, men snart gå och knoppa Är då otroligt trött i dag så det liknar ingenting, fick såna hemska kramper av mensvärk i natt som ledde till kräkningar så det blev inte mer än 2 timmar sovit så nu ögonlocken är tuuuunga!
    Fredagsnatti-kramar till alla

*går iväg i pyjamas och borstar tänderna*

Kommer säkert hasande tillbaka om jag inte kan somna i alla fall

• Cantaton

Ja, jag och M var faktiskt ute o åt middag i stan Jag hade ju avklarat min första praktikvecka (tänk vad fort det går!) och M hade haft tenta. Vi skulle gå till en vitlöksrestaurang (dvs en restaurang där de har vitlök i allt - från förrätterna till efterrättsglassen). Vi hade inte koll på adressen men visste ungefär vart vi skulle gå. Och vi gick och gick och gick och hittade det inte. Till slut ringde vi Marcus pappa så att han kunde kolla upp adressen. När vi gick till den adressen låg en annan restaurang där. Inte undra på att vi inte hittade den, den verkade inte finnas kvar.

Vi gick till ett libanesiskt ställe i närheten istället och sedan åkte vi hem och åt glass med strössel, smarties och chokladsås Och BÖRJADE titta på en film. Jag somnade... Men jag behövde verkligen sova, har sovit så oroligt hela veckan.

• LKU

Cantaton

Ååhhh låter som en helt underbar kväll, synd på restaurangen men verkade ju som det blev bra ändå Libanesiskt mmmums! Och efterrätten lät hur underbar som helst, hmm måste nog inhandla glass, strössel, smarties och chokladsås idag
    Ja du här var det en till som behövde sova, känns mycket mycket bättre i dag! Som sagt, underskatta aldrig en god natt sömn

Ha en skön lördag flickan!

Och alla ni andra med förstås.

Kramar

• Eurolady

Cantaton, jag antar att ni skulle till Bröderna Ohlsson på Folkungagatan. Det finns kvar, jag lovar! Luktar vitlök varje gång man går förbi där. Om man åker till Medborgarplatsen och går Folkungagatan bort från Götgatan på höger sida, så ligger Bröderna Ohlsson i slutet på andra kvarteret, ett par portar efter en Sushirestaurang och nästan mittemot en videobutik där man kan hyra billiga filmer (de har en stor flagga hängande där det står "9 kr" eller liknande).

Själv har jag varit och tagit en rask promenad nu på morgonen och ska försöka fixa en CD med en massa bilder till mina päron. Sen ska jag fixa lite här hemme innan maken kommer hem från sitt träningsläger och vi kan börja spika lister. Mycket att fixa just nu!

• Fru någongång.

Hej alla. Han inte in här igår. Men nu skriver jag några rader :) Allt är bra här, har avklarat frukost och melodikryss på morgonen, skall snart ta en dusch och sedan skall jag och sambon och 2 vänner på vernissage och skall sedan laga middag tillsammans. skall bli mkt trevligt. Det är en gotländsk konstnär som ställer ut vartannat år i stockholm.

igår var vi också ute och åt middag fast på stamkrogen Göteborg :) tidig middag så vi var hemma redan vid 8 .. somnade kl kvart över 10. hur skönt som helst.

LKU. skönt att du fick sova inatt mensvärk är inte att leka med.

eurolday. härligt med promenad, kul att fixa bilder till sina föräldrar. Är det från bröllopet? Skall fixa alla från mammas och pappas 60 års fest. Bra att du påminnde mig :)

Imorgon är det fars dag, det har ni inte glömt va flickor? Jag postade ett litet paket häromdagen.

nej nu var det dusch som gällde.

kram på er alla

• LKU

Fru Någongång.

Lät som en trevlig kväll i går och att det blir mera trevligheter denna helgen, härligt! Kul med vernissage och så från Gotland också, lite "hemmakänsla" för dig gissar jag Tack för omtanken, mår i alla fall mycket bättre i dag så det känns gott! Dags för prommis i solskenet här med. Ha det bra vännen, KRAM

• Cantaton

LKU, ja, det blev absolut bra. På förmiddagen har vi tittat klart på filmen o myst o så. Lagat o ätit lunch. Nu åkte M hem så att jag kan öva lite inför dopet imorrn ifred. Vi ska ses igen till middagen. (Mycket lättare nu när jag är i Vallentuna.)

Euro, nix, vi skulle till Vitlökspressen på Östermalm. Men testar Bröderna Ohlsson nästa gång då! Tack för att du delar med dej av vetskapen

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07