• Bella30

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Hej!!
    Vi skall ha ett mindre bröllop med ca 40-50 gäster, så vi skall bara ha ett värdpar (vänner till oss).
    Så det låter lagom med två värdpar till erat bröllop, eftersom ni har dubbelt antal gäster jämfört med oss .

Berätta mer... När & var gifter ni er?
    Och till sist; vilken av Garamaj-klänningarna är du kär i ?
    Jag skall börja kika efter nyår...!

/Bella

Pärlhönan skrev 2007-11-14 11:58:48 följande:
    Försöker att bestämma hur många fetsvärdar o vilka man ska ha. Funderar på att ha två par, då de kan bolla lite ider med varandra. Nu ligger den preliminära inbjudningslistan på 110 personer och den växer lite då o dåHur går det med klänningsjakten för er.Funderar på att ta ett span i SKövde nästa vecka smat kolla upp den i FAlköping för skojs skull. MEn det lutar nog åt min garamaj klänning som jag kärat ner mig i
  • Bella30

Åhhh, vad fin ANAÏS är !
    Ja, jag skulle oxå kört utan underkjol.

Dagsnäs Slott ser ju ut som ett toppenställe! Tokfint!!
    Kikade in på hemsidan...

Nu - jobba en timma till & sedan hem & laga middag!

Pärlhönan skrev 2007-11-14 13:34:09 följande:
    Bella 30: Vi kommer att vara i Åråskvarn, som det ser ut just nu. Men har blivit lite nyfiken på Dagsnäs slott.Datum är lite hemligt änHar blivit kär i ANAIS från garamaj, finns ingen bild på den på deras hemsida, men två olika bilder/annoner på blocket, så ser du hur den ser ut. Tror att den ena tjejen kör men underkjol den andra utan. Tror att jag kör utan, då det är lite underkjol/lager sytt i klänningen
  • Bella30

Jag vet ärligt talat inte vad jag vill ha för klännning.
    I n g e n aning alls...
    Men jag hoppas att det klarnar lite när jag börjar prova...
    Skall gå ner 10 kilo först!!
    Köper träningskort i morgon !

Låter tokfint med rosa band...

Pärlhönan skrev 2007-11-14 19:16:31 följande:
    Bella30: Funderar på en liten stockholmstripp för att åka och prova den igen samt några andra som jag tycker är fina. Så att jag inte ångrar att jag inte provade de andra. Men jag älskar den klänning. Kommer att ha ett rosa band i midjan.Vad för klänning är du sugen på??
  • Bella30

Vilken bra sida ! Tack för tipset!!

Pärlhönan skrev 2007-11-14 19:29:55 följande:
    Det är kalaskul att prova Om du ska bröja träna smat gillar nätet, rekommenderar jag funbeat. Träningsdagbok på nätet. Här ser man diagram över sin träning, samt kan lägga upp mål. MAn kickar bara i vad man tränat under dagen/veckan (finns massor av alternat, TOM förlossning) samt kan man jämföra mot kompisar om man vill. Eller bara hejja på varandra. SKITKUL och grymt bra för motivationen, då man inte vill att kurvan i diagramet ska sjunka för mycket
  • Bella30

Jag har oxå en sådan... Tyvärr så används den för sällan...
    Jag skall börja med spinning igen - måste bränna fett !!

Mickes tös skrev 2007-11-14 19:36:09 följande:

apropå träning så har jag ett tips, jag fick en dansmatta när jag fyllde år och den är toppen träning , go och glad musik och bra konditionsträning
  • Bella30

Vårat bröllops-dilemma just nu är:
    VART skall vi ha bröllopsfesten??
    Har ni förslag?
    Måste boka SNART! Gifter oss ju i maj!

Vill ha festen på en herrgård eller liknande, fast inte alltför långt från Skövde (Våmb kyrka).
    Har funderat på
    * Knistad ---> Otrevlig ägare som struntar i att svara på mail.
    * Lundsbrunn kurort ---> Lååångt från Skövde/Våmb
    * Rådhusets festvåning ---> Alltför centralt, svårt med parkering mm.

Vi har en budget för middagen på c:a 40.000 kr för 40 gäster & vi vill ha brudskål, tre-rätters middag, kaffe m avec & bröllopstårta.

• Bella30

Ja, stället finns kvar. www.ryttmastarbostallet.nu/

Var där och åt julbord med jobbet förra året. Mysigt, men ganska mörk interiör minns jag...
    Annars är det ju perfekt avståndsmässigt från Våmbs kyrka.

Thailand 08 skrev 2007-11-15 07:41:22 följande:

Bella 30Ang lokal...finns detdär ryttmästar stället vid simsjön kvar? Vill minnas att det var och låg rätt fint...(fd Skövde bo!!)Inte så långt från Våmbs kyrka
  • Bella30

Vi hade med Bjertorp som ett alternativ, men det är för långt för oss att åka från kyrkan... Tyvärr, annars hade vi nog valt dem.
    Nu skall vi prata med Knistad Herrgård vad de har för förslag till oss. Varje paket kostar ca 1100 kr/person men det är nära kyrkan & den miljö vi vill ha.

Vart skall ni ha eran middag?
    Skall ni ha dans efter middagen /bröllopsvals?

snofsan skrev 2007-11-15 10:07:54 följande:
    usch hade hag varit rik så hade ja vellat haft bröllopssfesten på bjertorps slott de verkar så fiint där.. e de nån som varit där å tittat?
  • Bella30

Nu har vi bokat Knistad för våran bröllopsmiddag!
    Vad skönt att kunna pricka av det på "att-göra-listan" !!
    Jellinek skall maila menyn i morgon, men det blir iaf oxfilé till huvudrätt !

• Bella30

Vad gullig du är, men jag tror att vi övar hemma !

snofsan skrev 2007-11-15 15:01:49 följande:
    yes till valsen vi e ett gäng tjejer här som redan tränar hoppa på du med vettja
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)