• Bella30

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Vi vill t.ex kunna göra egna album till våra föräldrar efter bröllopet. Men vill inte gå till Doverholm varje gång vi vill ha en kopia...
    Hos de flesta fotografer kan man köpa "loss" fotona (högupplösta) för ca 2-3000 kr. Men det gör inte Doverholm.
    Kommer kanske boka dem ändå, för de har ju det bästa ryktet i Skövde !

rosalin skrev 2007-11-16 19:31:15 följande:
    hm , vi vill oxå ha doverholm. måste bara komma iväg och boka dem ju.. vadå lågupplösta? vad betyder det? Vart vill ni kunna se bilderna då? Vi vill bara ha dem i ett album
  • Bella30

Har hon ngn hemsida? Har aldrig hört talas om henne...
    Vart har hon sin studio osv...?

le dauphin skrev 2007-11-16 20:18:27 följande:

Vi funderar på att använda oss av fotograf Jenny Blad förutsatt att hon är ledig och kan tänka sig att fota uppe i Skara trakten. Vi vet av erfarenet att hon är duktig för hon fotade våra vänner som gifte sig i höstas.
  • Bella30

Jag känner samma sak. Ringarna & fotona är bestående även efter bröllopsdagen !

rosalin skrev 2007-11-16 22:12:57 följande:
    ok, då förstår jag. ja vi vill ha dem vad det än kostar.. korten är ju det enda man har kvar
  • Bella30

Jag har för mig att det finns en sådan i Jönköping.
    Återkommer med svar!

rosalin skrev 2007-11-16 22:13:28 följande:
    Nån som funderat på att konservera brudbuketten? och vet ni vart man kan göra det i skövde?
  • Bella30

Jag förstår vad det handlar om det, men i Skövde så är det de som har bäst service. Men då jämför jag iof med fotografer som missar möten, inte återkommer när man ringt och lämnat meddelande osv.
    För oss handlar det inte om priset, utan att fina foton som vi har med oss resten av livet, men sedan så är det såklart trist att behöva gå till Doverholm varje gång man vill ha en kopia på ett bröllopsfoto.

janedoe skrev 2007-11-17 12:31:54 följande:
    Då måste jag inflika ;) att det inte alls låter som jättebra service. Uppenbart är att de vill sälja papperskopior till er istället för att ge er möjligheten att fixa sådana själva med egen skrivare... Trist och fånigt.
  • Bella30

I dag så har jag prickat av några saker till på "att göra listan":

Bokat solist till kyrkan
    Bokat fotograf - Doverholm (kl:12-17 på bröllopsdagen)

• Bella30

Ja, det är ju viktigt att sångerna passar solistens röst, så vi bestämde oss också för det innan vi bokade solisten !
    Vart & när skall ni gifta er? Vart skall ni ha bröllopsmiddagen?
    Bröllopsresa... Berätta allt !!

Vi gifter oss i Våmbs kyrka i början av maj (lite hemlig pga att det inte är officiellt förrän inbjudningarna skickas ut)och vi har bokat Knistad Herrgård för bröllopsmiddagen.
    Bröllopsresan går två dagar efter vigseln till Maldiverna (Kuredu Island).

Vi har beställt alla trycksaker från Spira kort-design i vårat färgtema (fått provkort som var 100%).
    Vilket tryckeri skall ni beställa genom?

/Bella

Pärlhönan skrev 2007-11-20 14:33:25 följande:
    Bella30: skönt vi har inte bockat av något på listan nu på ett tag. Vi försöker bestämma solosånger o kan först efter de är bestämda fråga runt bland tilltänkta solister.Sen måste vi fixa lite med gästlistan samt åka till tryckerinissen o komma med våra ideer till inbjudningskort o få en prisuppgift på det.
  • Bella30

Ja, Knistad är verkligen fint!
    Vi fick menyn i ett jättefint brev från Silvester Jellinek i dag... Skönt att ha allt med middagen klar!
    Vi är utbjudna på lunch till Knistad på lördag för att kika på bröllopssviten mm...

Detta kommer vi att bjuda på:

VID ANKOMST: Mousserande vin & tre sorters snittar

FÖRRÄTT: Toast Skagen á la Knistad (inkl. 1-2 glas vitt vin)
    VARMRÄTT: Grillad oxfilé Rickardo med rotfruktstårta &
    glaserade lökar (inkl. 2-4 glas rödvin)
    DESSERT: Vaniljglass med färska jordgubbar på rad med tomtebloss(inkl. 1 glas dessertvin)
    SENARE: Bröllopstårta med kaffe & valfri avec

Pärlhönan skrev 2007-11-20 15:27:38 följande:
    Så ni har bestämt nu vart middagen kommer att bli. Knista verkar himla fintÄr lite hemlig med vissa detaljer men festen kommer att vara i Årås kvarn till sommaren.Bröllopsresa är fortfarande på diskutionsstadie, men pratar om Italien då vi vill göra längre resa (bröölopsresa nr 2 ) till vintern 2008.Vi kommer att använda oss av www.winlof.se/ när det gäller trycksaker.
  • Bella30

Blev det Doverholm för er oxå?
    Vi bokade dem i går, och vi skall ha dem med oss från kl:12-17. De kommer fota oss i studion, utomhus, i kyrkan, minglet på Knistad och ta porträtt & gruppfoton.
    Summan för det? Cirka 15´!! Beror på vilket album vi väljer och så ju...
    Men korten är ju sååå viktiga!!

rosalin skrev 2007-11-21 17:00:46 följande:
    Bokade fotografen idag. 12700 kr går det på för fotografering och 12 bilder i album. min m2b höll på att dö
  • Bella30

I dag skall vi ut till Knistad & provsmaka menyn...
    Spännande!
    Vi skall även kika på bröllopssviten !

Vad skall ni hitta på i helgen?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)