• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • snofsan

hej hur ska ni ha bordsplaceringen då? traditionellt eller blandat?

• snofsan

usch hade hag varit rik så hade ja vellat haft bröllopssfesten på bjertorps slott de verkar så fiint där.. e de nån som varit där å tittat?

• Bella30

Vi hade med Bjertorp som ett alternativ, men det är för långt för oss att åka från kyrkan... Tyvärr, annars hade vi nog valt dem.
    Nu skall vi prata med Knistad Herrgård vad de har för förslag till oss. Varje paket kostar ca 1100 kr/person men det är nära kyrkan & den miljö vi vill ha.

Vart skall ni ha eran middag?
    Skall ni ha dans efter middagen /bröllopsvals?

snofsan skrev 2007-11-15 10:07:54 följande:
    usch hade hag varit rik så hade ja vellat haft bröllopssfesten på bjertorps slott de verkar så fiint där.. e de nån som varit där å tittat?
  • snofsan
    Bella30 skrev 2007-11-15 11:23:04 följande:
    Vi hade med Bjertorp som ett alternativ, men det är för långt för oss att åka från kyrkan... Tyvärr, annars hade vi nog valt dem.Nu skall vi prata med Knistad Herrgård vad de har för förslag till oss. Varje paket kostar ca 1100 kr/person men det är nära kyrkan & den miljö vi vill ha.Vart skall ni ha eran middag?Skall ni ha dans efter middagen /bröllopsvals?
    yes till valsen

vi e ett gäng tjejer här som redan tränar hoppa på du med vettja
  • Bella30

Nu har vi bokat Knistad för våran bröllopsmiddag!
    Vad skönt att kunna pricka av det på "att-göra-listan" !!
    Jellinek skall maila menyn i morgon, men det blir iaf oxfilé till huvudrätt !

• Bella30

Vad gullig du är, men jag tror att vi övar hemma !

snofsan skrev 2007-11-15 15:01:49 följande:
    yes till valsen vi e ett gäng tjejer här som redan tränar hoppa på du med vettja
  • Mickes tös

Bella30: Gör som ni vill men vi har riktigt kul på valsen
    Vi ska ha tre rätters catering och vara i en mysig byggdegård.
    Vi älskar dans så det blir mycket av den varan efter middagen

snofsan: bordsplacering blir halv traditionell, vi försöker att folk inte ska sitta bredvid sambo eller syskon utan vid lite nya personer, sedan ser vi ju till att det finns någon i närheten ifall det skulle vara farligt att sitta bredvid någon man inte känner. Däremot så sätter vi dem inte i ordning efter hur närma de är utan härs och tvärs på den fronten.

• Bella30

Vilken florist har ni anlitat till att göra brudbukett, corsage, kyrkdekorationer, blommor till middagen osv...?
    Knistad anlitar Blomsterhallen i Skövde, så jag funderar på att gå dit oxå, så att allt blir färgmatchat & passar i hop.
    Alla trycksaker är oxå beställda nu från Spira kort-design. Kommer bli urfina!
    Birdezilla? Jag?!

• Bella30

Birdezilla = Bridezilla

Skriver på BT samtidigt som jag jobbar... hihi...

• Mickes tös

Vad kostar det att beställa kort därifrån?

Jag har inte bestämt någon florist ännu, jag kollar runt fortfarande

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)