• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • snofsan

rosalin : vi ska med ha som ett E bord... men ja vet ine om bordsplacering...

• rosalin

hur har ni föresten gjort med vilka ni vill sätta ihop. Jag funderade på ett bord för kompisarna, ett för syskonbarnen (de är 12 till 19 år), ett för den äldre generationen och ev ett för våra föräldrars syskon (om vi nu bjuder alla dom). Men gör man så är det ännu svårare att få ihop det.. Eller ska man blanda åldrar?

• rosalin

jag trodde att det går väl snabbt, men efter att du frågade igår så började jag tänka på det och det är ju typ omöjligt

snofsan skrev 2007-11-19 09:15:20 följande:
    rosalin : vi ska med ha som ett E bord... men ja vet ine om bordsplacering...
  • snofsan

ja, vi har E bord å mitten bordet rakt ner tänkte vi sätta tärnorna/bestman längst fram sen tänkte vi sätta barnen efter där, och sist på de bordet sätter vi kompisarna typ

• Mickes tös

Vi ska oxå ha E-bord och vi är nu redan inne på vårat andra förslag eftersom det har kommit till några gäster... personligen kommer jag att satsa på att ha de i samma ålder brevid varandra, jag har en ganska shysst könsfördelning, men åldersfördelningen är inte helt hundra, men men det är bara att prova, och mycket kommer av sig själv det svåra är början och slutet... Eller kanske framförallt slutet, när man liksom har några "över" som inte riktigt passar in nånstans... vi tänker inte bry oss så mycket om att man ska sitta närmare om man är närmare släkt utan där går vi på känsla...

• Mickes tös

Fast de hade inte min drömklänning...

• rosalin

ajdå, det var ju synd.. tänkte lite på dig annars när jag la länken här.
    Mickes tös skrev 2007-11-20 08:20:41 följande:

Fast de hade inte min drömklänning...
  • Bella30

I dag så har jag prickat av några saker till på "att göra listan":

Bokat solist till kyrkan
    Bokat fotograf - Doverholm (kl:12-17 på bröllopsdagen)

• Pärlhönan

Bella30: skönt vi har inte bockat av något på listan nu på ett tag. Vi försöker bestämma solosånger o kan först efter de är bestämda fråga runt bland tilltänkta solister.

Sen måste vi fixa lite med gästlistan samt åka till tryckerinissen o komma med våra ideer till inbjudningskort o få en prisuppgift på det.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)