• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Bella30

Ja, det är ju viktigt att sångerna passar solistens röst, så vi bestämde oss också för det innan vi bokade solisten !
    Vart & när skall ni gifta er? Vart skall ni ha bröllopsmiddagen?
    Bröllopsresa... Berätta allt !!

Vi gifter oss i Våmbs kyrka i början av maj (lite hemlig pga att det inte är officiellt förrän inbjudningarna skickas ut)och vi har bokat Knistad Herrgård för bröllopsmiddagen.
    Bröllopsresan går två dagar efter vigseln till Maldiverna (Kuredu Island).

Vi har beställt alla trycksaker från Spira kort-design i vårat färgtema (fått provkort som var 100%).
    Vilket tryckeri skall ni beställa genom?

/Bella

Pärlhönan skrev 2007-11-20 14:33:25 följande:
    Bella30: skönt vi har inte bockat av något på listan nu på ett tag. Vi försöker bestämma solosånger o kan först efter de är bestämda fråga runt bland tilltänkta solister.Sen måste vi fixa lite med gästlistan samt åka till tryckerinissen o komma med våra ideer till inbjudningskort o få en prisuppgift på det.
  • Pärlhönan

Så ni har bestämt nu vart middagen kommer att bli. Knista verkar himla fint

Är lite hemlig med vissa detaljer men festen kommer att vara i Årås kvarn till sommaren.
    Bröllopsresa är fortfarande på diskutionsstadie, men pratar om Italien då vi vill göra längre resa (bröölopsresa nr 2 ) till vintern 2008.

Vi kommer att använda oss av www.winlof.se/ när det gäller trycksaker.

• Pärlhönan

Funderar mest nu på slöja eller inte. Ska det vara slöja vill jag använda en som finns i släkten, vill bara ha slöja i kyrkan ej på festen.
    Kanske ska testa hur man ser ut i slöja först

• rosalin

ojoj, måste se till att boka fotografen snart.. men sambon vill ju aldrig följa med ner till stan så att det kan bli gjort Vill ju inte att fotografen ska bli uppbokad ju.. Får nog tvinga honom imorgon.. annars får jag boka själv

• rosalin

Mickes tös : var inte du i gbg och tittade på klänningar? Har fullt för mig det men jag hittar inte inlägget om vart du var nånstanns. Ska till gbg snart och tänkte att jag skulle passa på att titta lite. Men jag mins som sagt var inte vad stället hette

• Mickes tös

jo jag var i göteborg på ramona design, ett tips är att boka tid eller om du ska dit en lördag komma direkt när de öppnar, för annars blir det lätt kö... mycket trevligt, men säg till innan var din budjet ligger för de har många dyra klänningar

• rosalin

tackar! Jag ska dit på en tisdag isåfall.. kanske inte så mycket folk då
    Mickes tös skrev 2007-11-20 16:57:14 följande:

jo jag var i göteborg på ramona design, ett tips är att boka tid eller om du ska dit en lördag komma direkt när de öppnar, för annars blir det lätt kö... mycket trevligt, men säg till innan var din budjet ligger för de har många dyra klänningar
  • Bella30

Ja, Knistad är verkligen fint!
    Vi fick menyn i ett jättefint brev från Silvester Jellinek i dag... Skönt att ha allt med middagen klar!
    Vi är utbjudna på lunch till Knistad på lördag för att kika på bröllopssviten mm...

Detta kommer vi att bjuda på:

VID ANKOMST: Mousserande vin & tre sorters snittar

FÖRRÄTT: Toast Skagen á la Knistad (inkl. 1-2 glas vitt vin)
    VARMRÄTT: Grillad oxfilé Rickardo med rotfruktstårta &
    glaserade lökar (inkl. 2-4 glas rödvin)
    DESSERT: Vaniljglass med färska jordgubbar på rad med tomtebloss(inkl. 1 glas dessertvin)
    SENARE: Bröllopstårta med kaffe & valfri avec

Pärlhönan skrev 2007-11-20 15:27:38 följande:
    Så ni har bestämt nu vart middagen kommer att bli. Knista verkar himla fintÄr lite hemlig med vissa detaljer men festen kommer att vara i Årås kvarn till sommaren.Bröllopsresa är fortfarande på diskutionsstadie, men pratar om Italien då vi vill göra längre resa (bröölopsresa nr 2 ) till vintern 2008.Vi kommer att använda oss av www.winlof.se/ när det gäller trycksaker.
  • Mickes tös

Rosalin: Jag tror i alla fall att du ska se till att vara där när de öppnar då. för de har mycket kunder

• rosalin

ok, ringer nog innan och ser om jag kan boka in en tid..
    Mickes tös skrev 2007-11-20 22:30:16 följande:

Rosalin: Jag tror i alla fall att du ska se till att vara där när de öppnar då. för de har mycket kunder
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)