• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

Vi ska nog ha häst och vagn även om jag fortfarande inte kan släppa tanken på hur häftigt det vore med en flakmoppe , ska kanske nämna att vi har ca 200meter till vår lokal från kyrkan

• snofsan

var hyr ni häst å vagn ?
    å vad kostar det?

vi har limousin å häst å vagn att välja på

• Mickes tös

Vi har inte kollat vad det kostar med häst och vagn än eftersom vi inte har gått ut med det officiellt, samt att vi vet att vi kan få bra hjälp av släktingar, inte så att det blir billigare kanske men i alla fall så att de vet någon att ta kontakt med...

• tolonta

tack fär hjälpen, rosalin och mickes tös :) Jag får leta vidare... Jag tycker att Solbritt Olsson tar jättebra foton, men då kan jag inte få dem digitalt, eller köpa loss rättigheterna. Och eftersom jag gillar att fotografera själv, och pilla med bilder, och sätta ihop collage m.m. så vill jag ha digitala original att utgå ifrån, just för möjligheterna med dem.

Jag har också sett mycket häftiga tavlor man kan få från egna foton, där jag tror att resultatet blir bäst om man utgår från högupplösta negativ.

Mitt nästa steg är att köpa grejer till inbjudningskort. Både mamma och syster vill hjälpa till, så jag gör själv :) Gillar dessutom att pyssla, även om jag brukar hålla mig till pärlor och/eller metalltråd i vanliga fall..

• Mickes tös

tolonta: jag läste tidigare i tråden att det var någon som skulle ha en fotograf där de fick alla kort på skiva, kommer inte ihåg vem som skrev det eller vad fotografen hette men kolla i tråden...

• Mickes tös

det stämmer, nu när du säger det bra att du är här och håller koll

• Bella30

I dag skall vi ut till Knistad & provsmaka menyn...
    Spännande!
    Vi skall även kika på bröllopssviten !

Vad skall ni hitta på i helgen?

• Pärlhönan

Ska på julmarknad på dagsnäs slott, får på så sätt smatidigt se hur de ser ut samt att jag tycker att sånt är lite mysigt.

Hoppas att maten smakar kalas

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)