• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • CaCC

Vi var och tittade på Karstorp tidigt i höstas. Det är jättefint där tycker jag. Problemet är väl att det är lite litet, det är som 2 salar med en serveringssal i mitten, väldigt avlångt och det gjorde att vi valde bort det eftersom vi ska ha 80 sittande gäster, svårt att duka bra med honörsbord och så.

Hur många ska ni vara?

Bella30 skrev 2007-11-27 17:45:59 följande:
    Vi skall åka ut till Karstorp och träffa Claes (ägaren) nästa lördag. Hoppas, hoppas att deras festvåning är fin!Har pratat med floristen ang. min brudbukett, kyrkdekoren och dukningen på middagen. Hon tar han dom allt & tycker att det skall bli såååå kul. Roligt med positiva människor som har serviceyrken!
  • Bella30

Vi blir c:a 40-60 gäster... Beroende på hur många som kommer från min sida (utländska gäster).

CaCC skrev 2007-11-28 11:03:26 följande:
    Vi var och tittade på Karstorp tidigt i höstas. Det är jättefint där tycker jag. Problemet är väl att det är lite litet, det är som 2 salar med en serveringssal i mitten, väldigt avlångt och det gjorde att vi valde bort det eftersom vi ska ha 80 sittande gäster, svårt att duka bra med honörsbord och så. Hur många ska ni vara?
  • CaCC

Då blir Karstorp perfekt tror jag. Håller tummarna för att ni gillar det.

Bella30 skrev 2007-11-28 12:09:35 följande:
    Vi blir c:a 40-60 gäster... Beroende på hur många som kommer från min sida (utländska gäster).
  • Mickes tös

det är ingen här som vet var man kan få tag i en flakmoped... Min m2b är liksom också med på idén nu, så vi skulle verkligen vilja få tag på en, att låna/hyra under vår stora dag...

• Bella30

Åhhh, vad bra .
    Jag gillar vitt, vitt, vitt !
    Håll tummarna på lördag då (8:e december)!

CaCC skrev 2007-11-28 15:43:49 följande:
    Då blir Karstorp perfekt tror jag. Håller tummarna för att ni gillar det.
  • CaCC

Nu har jag börjat kolla håruppsättning och smink. Det är inga dåliga priser vissa tar alltså.
    Är det någon mer här inne som ska sätta upp hår och sminka sig i Skövde? Vore lite intressant att jämföra och få lite tips.

• rosalin

ja, jag hade tänkt smink och håruppsättning här i skövde. men jag har ingen aning om vart jag ska vända mig ens en gång. Vilka har du kollat med?

CaCC skrev 2007-11-28 17:09:59 följande:
    Nu har jag börjat kolla håruppsättning och smink. Det är inga dåliga priser vissa tar alltså. Är det någon mer här inne som ska sätta upp hår och sminka sig i Skövde? Vore lite intressant att jämföra och få lite tips.
  • CaCC

Nej tyvärr vet jag ingen, men ska hålla ögon och öron öppna.

Mickes tös skrev 2007-11-28 16:09:01 följande:

det är ingen här som vet var man kan få tag i en flakmoped... Min m2b är liksom också med på idén nu, så vi skulle verkligen vilja få tag på en, att låna/hyra under vår stora dag...
  • rosalin

hm, vad bra. Jag har funderat på Tingeling, men jag vet inte om de sminkar. har ingen aning om priser heller för den delen, men de är de enda jag vet än..

• rosalin

å, nu hittade jag pris där.. inkl make-up från 2500kr

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)