• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

just det, är det så att en tråd bara är öppen i tre månader? för i så fall är det snart dags för en ny...

• tolonta

Ja, det verkar som om den bara är öppen i tre månader, så den som upptäcker att tråden är stängd kan ju starta en ny, eller?

Jag ska också pyssla med inbjudningskort snart. Har allt hemma, och skulle kunna sätta igång. Men både mamma och storasyster vill vara med och pyssla, så jag får försöka hitta en tid då vi kan allihop... Fast jag kan ju förbereda litet, leta fram adresser och så.

Nu har ju jag varit så himla tråkig att de som jag verkligen vill ha med vet redan när vi ska gifta oss, och vart. Så jag behöver inte ha så bråttom med inbjudningarna för den sakens skull. Men ska försöka skicka ut dem i februari, inte till alla hjärtans dag dock....

• Mickes tös

ja jag har så svårt att hålla tyst, hade gärna berättat och väntat med inbjudningskorten, men min m2b vill att det ska bli en överraskning när inbjudningarna kommer så då får det väl bli så... han måste ju få bestämmma nått

• tolonta

Ja, kanske något då Jag kände att det var många som behövde få veta ganska snabbt, så att de inte bokade upp sig på annat. Många av mina gäster är mina klubbkompisar, och det är bra om de vet om det så att de inte tar på sig för mycket att göra på tävlingen som är två dagar efter vårat bröllop. Så de flesta är nog informerade. Har inte alls haft något behov av att överraska med inbjudningskorten. Hade tom diskussion om datumet med mina kompisar innan jag bestämde datumet. För det var jag som bestämde det, sambon hade dock inga invändningar...

• Hannahpanna

tolonta: Tack för fotograftips!

Hur långt innan bröllopet skickar ni ut inbjudningarna? Vi funderar på och skicka ut dem i mars, vi gifter oss i mitten av augusti. En del verkar tycka att de e lite tidigt, men vi vill ju att så många som möjligt ska kunna komma...

• FruFA

Vi gifter oss i början av maj, och kommer att skicka ut inbjudningarna till "Alla Hjärtans dag" (14 februari), alltså 3 månader innan bröllopet !

• tolonta

Jag kommer skicka ut inbjudningarna i slutet av februari. Men som sagt så vet i princip alla redan om att vi ska gifta oss då, av praktiska skäl... Jag vill ju att alla ska kunna komma!

Jag gifter mig 1/8, och eftersom det är semesterperiod så kan det vara bra att veta det innan semesterönskemålslistor börjar komma upp, och det gör det nog i februari-mars...

• Birella

Hej på er! Jag har inte läst igenom hela tråden, så ni kanske har diskuterat detta tidigare, men har ni nått bra tips på en bra sömerska som kan ändra (behöver sy in) bröllopsklänningar i Skaraborgs trakten? Tacksam för tips!
    /Birella

• Mickes tös

japp, får väl se om den är kvar imorgon...

• Mickes tös

oh vad bra det känns, vi hade våra toastmasters/värdpar här i går och diskuterade massor och de tog allt med ro och allt som jag ville de skulle ta hand om gick bra, så nu känns det bättre och så vet jag att det händer nått...

• blivandefrularsed

Vi hade solisten här på fika idag. Känns bra. Ska prata med min m2bs bror med, vi tänkte han ska få spela lite gitarr och bas =)

• Mickes tös

det känns så bra när man kan bocka av något

• Annajohan

Hej hej, ny här i tråden, vi ska iaf gifta oss den 6/6-08!
    Är i full färd med att planera kläder, gästlista och allt möjligt annat!

• Birella

Inte någon som har tips på en bra sömerska som kan ändra (behöver sy in) bröllopsklänningar i Skaraborgs trakten?

Stängs trådar här lite titt som tätt eller? Jag har inte riktigt förstått det ännu....

• tolonta

Sorry, vet inte någon bra sömmerska såhär på rak arm...

Och jag tror att trådar stängs efter 3 månader.

• Mickes tös

vet heller ingen bra sömmerska, tyvärr

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)