• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Bella30

Jag hoppas att det inte regnar på våran bröllopsdag, för i Våmbs kyrka får man inte kasta blomblad eller vanligt ris enligt vaktmästaren där. *grrr*

• Pärlhönan

Sådana regler har jag inte ens kollat upp! Tror inte att jag ska göra det heller

• Bella30

Hehe
    Vilken otur att de nämnde det så att jag hörde det då...

Pärlhönan skrev 2007-12-16 19:42:19 följande:
    Sådana regler har jag inte ens kollat upp! Tror inte att jag ska göra det heller
  • Mickes tös

vi håller mest på och funderar över budjeten, som bara springer iväg... sedan har jag filat ihop ett lite brev till våra toastmasters så de vet vad de ska göra ...
    Sedan är jag ju på ständig klänningsjakt, men det går så där...
    Angående ris-frågan så tror jag att vi ska ha såpbubblor, blir så fint på kort
    Annars så är det mest julpyssel här...

• Pärlhönan

Mickes tös: Ja denna klänning, är inte helt lätt att hitta
    Funderar på om man ska till st remi snart, samt de andra inne i skövde. borde ju vara kanon att gå dit i veckan eller mellandagarna o kika lite

• tolonta

Jag (eller vi) har fortfarande inte bestämt om vi ska fråga en präst vi känner litet (en kompis pappa) eller ha någon av prästerna i församlingen...

Jag ska börja pyssla med inbjudningarna under mellandagarna, mamma och storasyster ska hjälpa mig. Har allt material hemma, nästan... Jagar ett paket som kan ha kommit bort på väg till mig via posten...

Jag håller på att göra klart med fotograf, funderar bara på vad jag ska ha i kontraktet mer än pris, tider och vad som gäller om rättigheterna till bilderna...

Har klart med en toastmaster, ska fråga den andra tilltänkta.

Har en sololåt klar, vill ha en till men vet inte vilken.

Ska arrangera provsmakning av mat och vin i januari, tror jag. Tar med våra familjer och gör litet festligt av det, tänkte jag...

Måste prata med frisör/smink-stället... Måste också fundera på tårtor. Och efter jul ska jag och syster/tärnan börja kolla på brudklänning till mig.

Så det rullar på med planeringen just nu... Lokal och kyrka är det enda som är 100 % klart...

Vad har ni för budget (och antal gäster)? Min budget är för närvarande 80 000, för 90 gäster... Mycket?

• Mickes tös

våran går upp och ner, tror den ligger på 85000 för 75 gäster inklusive resa, för tillfället... men den måste bantas för vi har gått över max... men sedan har jag räknat högt i några fall så jag hoppas på att få tillbaka lite där... men det är jobbigt...

• Bella30

tolonta>> Vilken fotograf skall ni anlita?
    Vi har bokat Doverholm som kommer att vara med oss kl:12-17.
    Men vi kommer inte få köpa rättigheterna till bilderna...
    Lite tråkigt, men har inte hittat ngn annan bra fotograf...
    Tips?

Vi skall oxå provsmaka menyn och vinerna med våra föräldrar, senare i vår (mars). Mysigt!

Våran budget ligger på c:a 100.000 kr inkl, allt från kläder till bröllopsresa. Vi kommer ha c:a 40 gäster...

• tolonta

Hmmm... Min budget är utan resa... Men den kanske inte är så illa ändå, allt annat är med.

Fotograf blir denna: www.photprint.se, jag gillar hans foton skarpt. Han har inte sin hemsida klar än, utan länkar än så länge till sina bilder på fotosidan, och där finns inga bröllopsbilder (men en massa andra fina bilder, mest naturbilder dock). Men han skickade litet bröllopsbilder till mig via mail, och jag gillar verkligen hans bilduttryck (och jag är kräsen med sånt, eftersom jag fotograferar litet själv...)

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)