• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

vet inte med kristinaboden, men st remi har det är jag hundra på

• tolonta

En fråga till er som "redan" har börjat kolla på klänningar: butik har bäst utbud av brudklänningar? Jag skulle vilja prova massor av olika, sedan räknar jag med att jag måste få den uppsydd för att få exakt som jag vill ha... Hittar jag någon som är klockren så får det bli en bonus

• tolonta

VILKEN butik har bäst utbud av brudklänningar skulle det ju stå...

• Mickes tös

hmm svårt att säga... ställena här omkring har väldigt olika utbud så jag vet inte vilken som är bäst...

• Marsaphir Marlean

Nov: Hur lyckades du fixa präst? De har ju inte schemat klart än *fick vi till svar när vi ville boka en*.

• tolonta

Man kan nog boka upp en präst hos församlingen där man ska gifta sig, men har de flera präster så kanske man inte får reda på vilken präst man får, eftersom de inte lagt sina scheman än...

• Pärlhönan

Hur går det för er med era bröllopsplaner. Vi har varit i kontakt med tryckeriet som ska göra lite provkort åt oss. Ska försöka bestämma solister samt solosånger i veckan och fundera lite över toastmaster, då vi kan behöva byta prutt på den vi har nu!

• Bella30

Ja, hur går det med våra bröllopsplaner?
    Jo, nu på tisdag skall vi till Karstorp igen & bestämma meny (viner, tårta mm.) & upplägget för middagen & festen.
    Känns tokbra att ha bröllopsmiddagen där .
    Och så skall vi beställa alla trycksaker från Spira kort-design snart !
    Skall ni dela ut "ris" till gästerna som de får slänga på er på kyrktrappan?
    Jag har köpt "hjärtris" (vitt, som smälter när det regnar) från Calligraphen, och vita tyllpåsar att lägga riset i...
    Vad tycker ni? Är det fjantigt med påsar?

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013901&PPC=61291

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013839&PPC=61292

• Pärlhönan

Bella 30: Spännande med middagen. HAr också funderat på hjärtris, men nu går tankarna lite mot blomblad samt vanligt ris. (om det skulle vara regn vill jag inte att det ris som fastnar i håret smälter där ) Dock skippar vi påsar och har korgar eller dyl. som man får "ta en näve" med blad + ris direkt när man kommer ut från kyrkan i stället.

• Pärlhönan

Sitter o kollar på vår gästlista. Känns som man har glömt någon

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)