• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Bella30

tolonta>>
    Jag tycker att din budget verkar kanonbra, med tanke på att ni har 90 gäster.
    Vi har ju endast 40 gäster... Och vi har en budget på 100´ inkl. resa.
    Vad betalar ni i kuvertpris/person? Vart skall ni ha festen osv..? Kanske har frågat tidgare...

• Bella30

tolonta>>
    Vilka snygga foton!!
    Älskar fotot "lights in Alingsås"
    Har du lust att maila bröllops-fotona? Inboxar isf min mailadress...

• Marsaphir Marlean

Suck... fick just reda på att vi inte får ta det namn vi vill ta efter vigseln...

• Bella30

Vad tråkigt! Fick ni veta varför ni inte fick ta det namnet ni ville?

Marsaphir Marlean skrev 2007-12-17 10:43:44 följande:

Suck... fick just reda på att vi inte får ta det namn vi vill ta efter vigseln...
  • Mickes tös

Mitt största problem är att jag inte kan se vart pengarna tar vägen... annars hade det varit enkelt att dra ner...

• tolonta
    Bella30 skrev 2007-12-17 10:31:08 följande:
    tolonta>>Vilka snygga foton!!Älskar fotot "lights in Alingsås"Har du lust att maila bröllops-fotona? Inboxar isf min mailadress...
    Japp, gör det så skickar jag över dem. Har fått i två olika mail, på olika mailadresser...
  • tolonta
    Bella30 skrev 2007-12-17 10:29:40 följande:
    tolonta>>Jag tycker att din budget verkar kanonbra, med tanke på att ni har 90 gäster.Vi har ju endast 40 gäster... Och vi har en budget på 100´ inkl. resa.Vad betalar ni i kuvertpris/person? Vart skall ni ha festen osv..? Kanske har frågat tidgare...
    Vi ska ha festen på Hjelmsäter, på Kinnekulle (deras festlokal är en flygelbyggnad från 1700-talet bilder finns här: www.hjelmsater.se). Kommer ha catering från Köttex till huvudrätt (har inte bestämt rätt än, men deras dyraste kostar 150 kr/person), förrätt och efterrätt fixar vi själva. Får ha med egen alkohol, ska prova litet olika viner ihop med maten när jag provar den, kommer köpas i Tyskland av mig eller någon annan... Så i min budget är kostnad för all mat, dryck (inkl gratis öl, vin och cider i baren) samt tårta cirka 30 000 kr, vilket skulle ge ett kuvertpris på drygt 330 kr/person. Hyran för lokalen är dock 5000+moms, men då har vi två våningar att disponera under ungefär en halv vecka...

Men det plockar på ändå i kostnader... Fast jag får väl erkänna att jag inte ansträngt mig för att leta jättebilliga alternativ, utan har gått på att "det här vill jag ha". Tycker att vi har pengarna, även om det är en definitionsfråga eftersom vi bygger hus samtidigt och myyycket (ungefär alla) pengar går dit just nu... Kunde haft festen i någon bygdegård också, men det här kändes mer rätt i stilen, vi ska ha "blått och solrosor" som tema :)
  • Mickes tös

halloj tjejer är nu laddade för imorgon
    En liten fundering bara, hur ska vi känna igen varandra?

• tolonta

Mickes tös skrev 2007-12-18 13:20:39 följande:

halloj tjejer är nu laddade för imorgon En liten fundering bara, hur ska vi känna igen varandra?
    Det är vi som går försiktigt mot fontänen och sneglar på varandra eftersom vi undrar om det är någon av de andra...? Tror att det löser sig när vi är där, vi får hoppas att det inte är allt för många andra tjejgäng samlade där just då

Exakt hur många är det som kommer? Så att vi inte drar iväg någonstans innan alla har kommit... (säger jag eftersom jag har en tendens att vara i sista sekund, eller några minuter för sen...)
  • Mickes tös

jag tror att jag räknade till fem, men jag vet inte.
    Jag är 1 i alla fall

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)