• Mrs Van Derkamp

Vad prioterar ni?

Hej!
    Jag är lite nyfiken på vad ni prioriterar mest inom budgeten?Själv prioriterar jag proffsfotograf,helst från the champagne group(Jenny Hammar el Brigitte Grenfeldt) samt festlokalen(slott/herrgård/hotell med fint läge vid vattnet och god mat och super service.Det är absolut viktigast för mej.Vad är viktiast för er?

• Svar på tråden Vad prioterar ni?
  • Fröken Figo

mrs vanderkamp, du har väl hört så mkt om mitt bröllop att du är trött på det vid det här laget! Men jag svarar här ändå!

* Dalarna! Älskade Dalarna!!!
    * Bjuda alla man vill
    * 3 dagars bröllop
    * äkta champagne
    * fotograf (Lenek som du vet)
    * blommor i määäääängder

Däremot sparar jag in på klänning och brudbukett.

• Mrs Van Derkamp

Hehe,fröken figo!Det gör ingenting!Bara roligt att höra!

• Celeste97

Saker vi prioriterat och som gör vår budget större än den skulle behöva vara:

1. Att kunna bjuda alla vi vill ha med
    2. Att slippa bekymra oss om matlagning, dukning, servering, städning etc (vi har lokal/personal/mat/dryck i ett paket)
    3. Båttransport & närhet till vattnet samt närhet till Stockholm

• Miss Blue

1. Fotografering
    2. Ringen
    3. Våra kläder

Som vi har planerat nu iaf.......
    Är ett tag kvar, hinner väl ändra oss! Förutom med fotograferingen och ringen, det kommer finnas kvar längst tillsammans med minnen av vår (förhoppningsvis?) lyckligaste dag!

• Bauti

Ingentligen vill man prioretera festen/middagen. Men räknar man i % vad man lagt ner så är det bröllopsresan och klänningen som kommer på starka placeringar & så klart vigselringen.
    Konstigt hur man tänker?!?!

• september22

Pumpkin:
    Det finns lite bilder på vår hemsida om du vill titta, martinochemma.weddingannouncer.com/photoalbums.html

Nöjd? Hon kändes väldigt bra och rutinerad när vi fotades och visst har vi fått flera bilder som vi gillar. Så Ja, vi är nog nöjda. Har svårt för att bli nöjd, det finns alltid lite små saker som stör, men säg 90% nöjd iallafall. Tror inte att jag skulle blivit mer nöjd med nån annan.

• Celeste97

Skulle vara intressant att höra vad ni INTE prioriterar i budgeten också, och varför.
    Typ:
    Jag köper en vit klänning på H&M för xhundra kronor eftersom jag inte har någon användning för en riktig bröllopsklänning efter den dagen.

• Hofsan

Vad jag INTE prioriterar är nog stora blomsterarrangemang överallt och superdyra underkläder.

• Fröken Figo

Vi prioriterar INTE:

brudklänningen (den är fin men enkel. 5000 SEK)
    brudbuketten (max 1000. gillar små enkla saker. röda rosor)
    festlokalen (den är fin men inte slott eller herrgård-stil)
    hotellnatten (vi sover i bröllopssvit för 900 SEK. bra tycker jag!)

Dessutom väntar vi med bröllopsresan, men det är mest för att m2b inte får mer semester. Men då hinner vi känna efter och lägga undan mer pengar, lika bra.

Svar på tråden Vad prioterar ni?