• Mrs Van Derkamp

Vad prioterar ni?

Hej!
    Jag är lite nyfiken på vad ni prioriterar mest inom budgeten?Själv prioriterar jag proffsfotograf,helst från the champagne group(Jenny Hammar el Brigitte Grenfeldt) samt festlokalen(slott/herrgård/hotell med fint läge vid vattnet och god mat och super service.Det är absolut viktigast för mej.Vad är viktiast för er?

• Svar på tråden Vad prioterar ni?
  • anna 2008

Vi har inte spikat så mycket än, men än så länge känns det som om vi kommer att prioritera - dvs. vara noggranast med att välja - ringar (vi ska båda ha nya), lokal och fotograf.

Jag är lite förvånad att så många här skriver att de prioriterar fotograf för trots att jag inte har hängt här så länge så ser jag fler frågor om att hitta en billig fotograf jämfört med frågor om duktiga fotografer. Det kanske är en slump, men jag tycker det är lite konstigt.

• Skottdagen2008

Prioriterar:
    *Att äntligen få bli man och fru
    *Att få ringarna som vi vill, sedan om den kostar si eller så är av mindre betydelse (fast därom tvistar vi då min m2b har en övre gräns, tur att vi kom under den då )
    *Att kunna bjuda de gäster vi ville
    *Att kunna bjuda gästerna på maten och alkoholen
    *En bra proffsfotograf

Allt annat hamnar på andra plats fast högt uppe såsom:
    *Kyrkan
    *Kläderna
    *Lokalen (fanns bara en)

Hm....

• Virvel

Precis samma som dig.
    Det viktigaste för oss är att lägga pengar på en bra fotograf och sedan på själva stället där middagen/festen ska hållas. Där betalar vi för att få den service och fina mat som vi vill ha.

• Fröken Figo

anna 2008: jag håller med om att det finns många trådar där folk letar efter en billig fotograf. I vårt fall när jag valde fotograf (det första vi bokade!! 1.5 år i förväg!!) surfade jag själv runt och tittade i bildarkiv. När jag såg vår fotografs bilder visste jag DIREKT: henne ska vi ha! Saken var lätt avgjord, jag visade m2b och han tyckte också hon var jättebra.

Så de som har sina favoritfotografer kanske inte startar trådar för de vet direkt när de ser bilderna? Vet inte... en teori bara. Det är ju inte sååå svårt att hitta bra o dyra fotografer. Kanske svårare att hitta bra o billiga! Därav alla trådar om det

• anna 2008

Fröken Figo: Ja, så kanske det är och det är väl med fotografer som med allt annat, man får lite vad man betalar för. Jag säger absolut inte att ju dyrare desto bättre, men det lättaste av allt är ju ändå att hitta billiga _och_ dåliga fotografer. Jag tycker det kryllar av länkar här där bilderna ser rätt tråkiga ut.

• Zozo

Vad vi prioriterade:

Ett mysigt ställe där vi kunde ha ceremoni, middag samt tillbringa en vecka med de närmaste, sa vi hittade ett litet slott/herrgard i Bourgogne, som ända inte var för glassigt eller praligt.
    God mat, goda viner till bröllopsmiddagen och champagne i mängder
    Feststämning

Vad vi inte prioriterade:
    Ringar
    Blommor och annan dekoration (gjordes enkelt)
    Fotograf (Vi hade faktiskt bokat en fotograf men da han inte dök upp blev det svärfar som är gammal reklamfotograf)
    Att bjuda en massa släkt etc som vi knappt känner
    Traditioner eller etikett som inte betydde ngt för oss

• rosalin

fotografen är nog viktigas och så lokalen. skulle blivit slott men herrgården vi besökte hade mycket trevligare folk som höll i det så då blev det det istället

• Mrs Hearn

Inbjudningarna, lokalen och ringen var viktigast for mig. Tror att musiken, lokalen och fri bar var viktigast for min man. Resten kunde vi bada kompromissa med innom rimliga granser.

• mooogn

Just nu:

Min klänning och sambons vigselring.

Är så less på allt annat som har med bröllopet att göra och kunde inte bry mig mindre om hur dukningen ser ut eller om festprogrammen matchar tårtan.

Tentapluggar dessutom samtidigt som vi hamnat i konflikt med barnens mamma samt barnens farfar med fru

Suck...

• novemberhelene

Att vi blir gifta!

För mig känns själva vigseln viktigast. Vi har lagt ner mycket tid på att välja psalmer, musik, texter som ska läsas och sådant som gör att vigseln blir personlig och verkligen känns som vi.

I övrigt prioriterar vi att kunna bjuda de vi vill ha omkring oss, att kunna göra en riktigt trevlig och mysig kväll för alla, utan att ruinera oss på kuppen.
    Ja, tårtan får man väl säga är en prio, då vi lagar all annan mat själva (Nästan själva, tack snälla våra mammor!) men tårtan beställer vi. Chokladbotten, chokladkräm, passionsfruktsmousse.

Svar på tråden Vad prioterar ni?