• Melis

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

banden ska hålla ihop det första och det andra pappret...kommer att vara lite fastklistrat på insidan för attt hålla ihop det men knutet på utsidan...om du förstår vad jag menar...

• MissLovely

Jo jag förstår. DÅ kommer du få pyssla lite..

Men har du kollat upp hur mycket inbjudningskorten skulle kostat om ni hade beställt dom?

• Melis

japp...både kollat här och i bih....billigare så här

vilka ringar har ni tittat på, vilka prisklasser?

• MissLovely

Billigare än i bih med??

Vi har bara skikat lite på min förlovningsring. Priser allt från 3 000 till 13 000. Vill inte ha den dyraste men guuud va den va fin.

Hur mycket kostade era ringar?

• Melis

eftersom jag inte var i bih i somras så ville ingen välja åt mig då jag är petig så jag valde att göra dem själv för då får jag dem precis som jag vill...

Min ring kostade 13000 och försäkringen 500 kr...hans kostade 3500 inkl försäkring....min är i vitguld och hans är i vanligt guld...

• MissLovely

Jo, klart om man är petig så är det bättre. Jag vet själv hur petig jag är.

Hur känns det att han en ring för 13000?? Jag menar jag är lite nervös för tänk om jag tappar bort den..

Och vigselringarna?

• Melis

den är försäkrad så tappar jag bort den så får jag en ny...klart jag inte vill tappa bort den....

Jag tittade på lite olika men min älskade märkte på mig att detta var min ring då den är fin och lyxig utan att vara puttinuttig... så den fick jag

våra viggselringar har vi beställt och de kostar 9000 tillsammans med försäkring men utan gravyr...det ska vi ta sen

• MissLovely

Får man en exakt likadan?? Hur länge räcker garantin?

Jo det är ju värt det eftersom man ska ha ringarna resten av livet om man jämför med de övriga sakerna.

• Melis

japp...eftersom den är hangjord så gör de bara en exakt likadan...min försäkring är på 3 år. man får ju garanti typ 1 år om något skulle vara fel på ringen men vi försäkrade mot allt annat. sen kan man ju förlänga försäkringen så länge man vill...

• MissLovely

Vad skönt. Då slipper man oroa sig.

Vi får se vilken det blir. Ska lägga in bild när den dagen kommer

Ska sova nu Melis, men hörs imon.

Laku Noc!!

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??