• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu är vi inne på sista tråden innan nyårsafton!

Vi som huserar här är:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding
    lillamini
    anneliec

Tidigare trådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html

*** Välkomna! ***

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 07:35
    Tyvärr har nyår07 lämnat tråden och BT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:19
    Ny i tråden: aMotherBride2Be

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 15:19
    Ny medlem:

millanros (som antagligen är nyårsbrud men inte i år *S*)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 21:01
    Ny medlem: Manikos!

Nygammal medlem: fd blivande brud (nyår07)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 13:02
    Välkommen *Pelika*!

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4
  • mooogn
    Så kan man väl inte göra?!

Min pappas familj är inte särskilt förtjusta i att byta presenter och juklappar så de har ingått en pakt med min bror att inte göra det. Jag vägrar ingå i den pakten!
    Pärlplattan skrev 2007-11-05 17:09:34 följande:
    Hej tråden!Jag har just fått veta. Vi ska bara köpa en julklapp till någon i familjen (makens alltså för det är där vi ska fira jul). Funderar på skilsmässa direkt... Jag är väldigt konservativ julfirare och det är knappt att jag hunnit återhämta mig efter den fullständiga chocken när Arne Weise slutade presentera julen och så det här. Tur att jag redan är deprimerad. Då blir det inte värre.
    Nu ska vi snart äta currypudrad fisksoppa, creme fraiche med vitlök och "mögligt bröd" d.v.s. smördegs-"längder" fyllda med riven ost (präst och parmesan), persilja och vitlök. MUMS!
  • anneliec

FÅR MAN AVBOKA SIG SJÄLV TVÅ MÅN INNAN BRÖLLOPET?!!!!!!!
    För det har nämligen vår trubadur gjort. Fattar ni vad svårt det var att lösa det från början. Nu har jag en middag i tre timmar sedan 3 timmars dötid innan DJ (som kostade oss 6000 kr för 4 tim) börjar spela kl tio. Blir vansinnig!!! Får man det?

• mooogn

anneliec: Jisses!! Jag förstår att du är arg!

• nyår07
    mooogn skrev 2007-11-05 16:29:20 följande:
    I'm baaack! nyår07: Du kanske redan använder listor men annars är det ett bra knep; alltså att lista allt man ska göra. Det känns sååå bra att stryka efter hand!
    jodå har listor (i mängder) - det som fattas är tid att göra det som står på listorna!!

:)
  • mooogn

nyår07: Tid är ju lite svårare att ordna, förstås...

• nyår07
    mooogn skrev 2007-11-06 08:57:37 följande:
    nyår07: Tid är ju lite svårare att ordna, förstås...
    mmm!

men får sätta mig ned i helgen och se över listorna och vad som behöver göras och vad jag kan delegera.
    vissa saker går säkert att stryka också!
  • mooogn

Det låter som en bra idé Vi stryker också saker; både sådant som ska göras och sådant vi kommit på att vi inte behöver lägga pengar på

...Nu jävlas barnens mamma med oss och har "glömt" skicka med vinterstövlar till tjejen (som hennes "farmor" har köpt. Lååång historia, som vanligt) så det blir till att hitta ett par billiga hyfsat varma tjejstövlar idag. Oförutsedda utgifter är blä! Speciellt nu när varenda slant måste gå till mat, bröllop och julklappar till barnen

• nyår07

trist!
    förstår att du blir irriterad!

• Pärlplattan

mooogn - Gudars vad det lät som gott!! Blev det över så du kan skicka till mig???? :-P
    Ang. julen. Jag vill ju köpa julklappar till dem man tycker om, just för att man tycker om dem, inte för att man msåte lägga si eller så mkt på en present! Är det jag som fastnat i det förgågna eller? Om någon köper en julklapp till mig "baraföratt" så kan det väl lika gärna vara tycker jag.

anneliec - Mäh! Vad är det för stil? Det var dåligt, förstår att du blir arg!

Idag ska jag börja skriva korten - för hand. Hej och hå. Men jag har ju valt det själv, så jag kan väl inte klaga egentligen.. Tyvärr.

• mooogn

Pärlis: Ja, maten blev suuupergod! *slurp* Idag är det tisdag d.v.s. veggie till middag. Kommer att laga potatisgratäng med feta och spenat. Till det sojaschnitzel. -Jag vill också skämma bort "de mina" med klappar men vill de inte ha några så är det ju inte lika kul... *S*

Ojojojvadjagpluggar.

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4