• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu är vi inne på sista tråden innan nyårsafton!

Vi som huserar här är:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding
    lillamini
    anneliec

Tidigare trådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html

*** Välkomna! ***

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 07:35
    Tyvärr har nyår07 lämnat tråden och BT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:19
    Ny i tråden: aMotherBride2Be

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 15:19
    Ny medlem:

millanros (som antagligen är nyårsbrud men inte i år *S*)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 21:01
    Ny medlem: Manikos!

Nygammal medlem: fd blivande brud (nyår07)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 13:02
    Välkommen *Pelika*!

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4
  • Pärlplattan

mooogn - Om du älskar vita orkidéer så är det vita orkidéer du ska ha! (Det står i lagen)

Tror att choklad och passion och mango är en hit. Också. Det är en bra blandning, bara choklad blir t.ex för mkt. Det är bra när man aldrig äter tårta, för då blir man inte trött på blandningar...

• mooogn
    Pärlplattan skrev 2007-11-04 22:44:25 följande:
    mooogn - Om du älskar vita orkidéer så är det vita orkidéer du ska ha! (Det står i lagen)
    Jag misstänkte det! Vill ju inte bryta mot lagen..

Snart kan jag lägga in bilder på buketten. Har beställt den från Anja/Svart brud och hon skulle fixa bilder utan gamman-märkningen *S*
  • lillamini

kan inte fatta att det snart är dags.. jag ska oxå ha vita orkideér.. och trollhassel. är det nån som vet hur stor prisskilnad det är på en vanlig tårta och tårtbakelser?

• mooogn

lillamini: Visst är den?! Svart brud visade upp buketten i en tråd på gamman och jag blev kär i den (buketten, alltså) på en gång! Hon ska även göra ett corsage till min blivande man

Tårtbakelser är bra mycket krångligare att göra än vanliga tårtor så man får säkert lägga på någon tia -om inte mer- per bit

• lillamini

mmm jag har lte tur iallafall min sambos kusin är konditor och har lovat att göra tårtan,men dem har inte någon direkt kontakt och jag har aldrig träffat henne så jag vill att han ska prata men henne men han har ju ingen brådska men jag känner mig jätte stressad.. kul att få en bukett som man verkligen fallit för är glad för din skull

• mooogn

Hur tänkte ni er tårtan/bakelserna? Smak? Färg? Med lock eller mousse?

(Är glad amatörtårtmakare )

• Rocked

Måste bara berätta! Jag har ju frågat er om catering förrut.
    Jag har pratat med ett företag som har åtagit sig uppdraget, men vi har inte sagt bestämt ja än. De vill ha 350kr/pers för en förrätt och thaibuffé. Jag tyckte att det kändes lite dyrt, så därför frågade vi en annan firma. Kocken på den firman har varit tillsammans med min killes kompis och blev jåtteglad att vi frågade.
    Hon vill ha 130kr/pers!!!!! Skillnad va? Om nu inte maten smakar rävgift, vilket jag är helt säker på att den inte gör, för alla säger att hon är duktig. Ja då har vi sparat in 10000kr.

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4