• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu är vi inne på sista tråden innan nyårsafton!

Vi som huserar här är:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding
    lillamini
    anneliec

Tidigare trådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html

*** Välkomna! ***

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 07:35
    Tyvärr har nyår07 lämnat tråden och BT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:19
    Ny i tråden: aMotherBride2Be

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 15:19
    Ny medlem:

millanros (som antagligen är nyårsbrud men inte i år *S*)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 21:01
    Ny medlem: Manikos!

Nygammal medlem: fd blivande brud (nyår07)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 13:02
    Välkommen *Pelika*!

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4
  • Rocked

20071231:Här kommer lite förslag

Om-----mot förmodan tappar minnet och vilse rider
    kan hon rita en egen karta, och hitta hem om det framåt natten lider.

Husägare med son och ja, han kan även måla
    Kunde vid fotbollsmålet förr en hel del smällar få tåla

Judo och målning, vilken kombination att kunna ta till
    Man kan fixa huset och barnen brotta ner om man vill

• 20071231

TACK!!! Du är ju såå bra!!
    Återkommer med lite fler sedan...

TACK, TACK, TACK!!

• mooogn

20071231: Muntlig och skriftlig framställning heter ämnet. I stora drag handlar det om grundläggande retorik

• mooogn

Nu ringde en av sambons vänner och frågade om vi var upptagna 1 december; de skulle ha en lugn svensexa för honom då Sambon har ju redan varit gift en gång och fått den där blöta sexan så denna gången skulle det gå lugnare till. Middag och bowling, sa han. Dessutom är ju alla vännerna småbarnsföräldrar nu för tiden *S*

• mooogn

Nu känns det "på riktigt" när folk börjar anmäla sig och planera svensexor!

• lillP

tänkte också ha bröllop på nyårafton, dock nästa år. men det blev så fruktansvärt dyrt att ha det då, tillkom mångamånga kronor per person. har ni också fått ett högre pris för festen/lokalen just den dagen?

• 20071231

mooogn
    Ja, när det börjar talas om svensexor & möhippor, då är det inte långt kvar... Jättekul!!

lillP
    Ja, vi fick också ett högre pris pga att det är nyår. Trist, men så är det. Iof så tycker jag ju att de som ställer upp och jobbar denna kväll ska ha mer betalt än vanliga dagar...

• mooogn

lillP: Nja, det beror nog vad för sorts lokal det är och om man vill ha personal. Vi hyr en bygdegård och plockar in två egna personal så vi fick samma pris som andra dagar. Det jag "fasar" för är att städpersonalen kommer att vilja ha högre timpenning på nyårsdagen!

• mooogn

20071231: Får se om jag får någon möhippa av något slag... Mina vänner är utspridda (och några har småbarn) så det är ett företag bara för dem att ta sig hit till själva bröllopet. Och jag vill inte ha möhippa med sambons tjejkompisar... Nåja, huvudsaken är ju att jag blir gift!

Om jag fick önska en möhippa så skulle det vara något liknande svensexan sambon får: Middag och aktivitet. Kanske spa..? Jag vill INTE ha en s.k. traditionell möhippa med massvis av alkohol och förnedring på stan. Å andra sidan är det inget som någon av mina vänner skulle komma på ändå *S*

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4