Nyårsbrudar-07 del 4
20071231 skrev 2007-12-05 22:35:27 följande:
[/citat]
De är jättevackra
nej jag menar folk man bjudit. Har haft flera avbokningar nu:(man känner sig lite ledsen
20071231 skrev 2007-12-05 22:35:27 följande:
anneliec: Eller har de först tackat nej för att sedan tacka ja?!
20071231: Du får leta efter mitt svar...
anneliec: Läste din blogg på gamman nu Vilka TRISTA gäster!!
Du är en riktig liten luring du, Pärlplattan! Hur kom det sig att du bytte namn den här gången (tack för att du höll dig till ett välkänt namn iaf )?
Hej Manikos!
Vi kommer att vigas på samma bygdegård vi även har festen på; lagar egen mat, fixar hår och smink själv; har vänner som spelar under vigseln; hyr inte in fotograf; hyr in minimalt med personal. Vi har bara haft problem med serveringspersonal som hoppar av men det slipper man ju om man hyr in proffs... Lokalen bokade vi i december förra året.
Överlag så måste man vara ute i riktigt god tid vad gäller lokal, ev. kyrka, personal samt gäster! Man bör också ha med i beräkningen att saker och ting kan bli lite dyrare just p.g.a. att det är just nyårsafton. Kyrkan brukar ha nyårsbön på sena eftermiddagen (har sjungit i kyrkokör) så se till att i god tid fixa en ledig präst och lokal.
Om man vill ha en barnfri fest så är nyårsafton INTE att rekommendera efs era gäster kan få svårt att fixa barnvakt..
Åh, glömde ju slänga in det positiva med bröllop på nyårsafton:
* Mörkt och mysigt
* Feststämning från första början
* Fyrverkerier
* Alltid härliga framtida bröllopsdagar
Heeej!!! *stor kram*
Hur är det med dig? Vi har saknat dig
Meh! Vilken sk*tstövel! Det låter verkligen som ihåliga lögner, det han sa.
Det låter bra att du har börjat "raderingen" av honom, som att köpa ny almanacka. Och du får komma in hit och "dra ned humöret" så mycket du vill!
Vi har miljoner småsaker som ska fixas men det är mest roligt. Ikväll måste jag dock genomlida att befinna mig i samma rum som sambons ex och hans fars fru då vi ska se en tomtepjäs som 8-åringen är med i. Skulle helst sluppit följa med
* * * 25 dagar kvar * * *