Nyårsbrudar-07 del 4
Jag börjar, trots allt, känna mig liiite stressad. T.ex. spellistan vill varken jag eller sambon påbörja... Och gästpresentationerna blir bäst med några glas vin i sig och det kan man ju inte dricka i tid och otid
...Men vi har ju inget vin hemma!
Däremot känner jag för att hälla i mig ett helrör sprit nu för att stå ut med att träffa barnens "farmor"... Villintevillintevillintevillinte!
Åh, vilken aktivitet i tråden! Jätteroligt
Klarade av att se det erbarmeliga julspelet OCH undvika att ens komma i närheten av svärfars fru samt barnens mor! *stolt* Nu ska vi fira med risgrynsgröt och glögg
Apropå bordsplacering så är vi klara med det. Jag är väldigt nöjd med den Vi väljer småbord för då kan man stuva om och lägga till vid borden lite hur som helst (har gäster i väntans tider, gäster som inte vet om de får barnvakt o.s.v.). Vi har ju valt att bestämma vid vilka bord gästerna ska sitta men inte vilken plats. Det känns lite lagom fritt då
Apropå svärmödrar: Min riktiga svärmor d.v.s. sambons mamma, ska jag och 8-åringen till nästa vecka (min sista provning av klänning och tjejens första!). Det ska bli jättemysigt Himla trevligt att man hade tur med EN av dem
20071231: Ja, nästa fredag ska den vara helt klar! Och näbbens klänning ska sys klart på plats
anneliec: Hittar du inga ljuspunkter i planeringen...? Försök att fokusera på de gäster som faktiskt kommer istf de som inte gör det. Svårt, jag vet, men jag tror att det hela blir lite roligare då Jag befann mig i din sits för några veckor sedan och det var just tanken på de gäster som skulle närvara som gjorde tillvaron en aning ljusare igen.
Rocked: Hur går det med _din_ klänning??
Meh...! Hade hon inte ens börjat? Vad är det som ska fixas? Jag har för mig att hon inte gör den från scratch. Eller..?
fd blivande brud: Åh, jag hoppas verkligen att det löser sig!
Rocked: Vad spännande att klänningen inte ens är påbörjad!
Nu har jag köpt hårgrejer och smink för ca 900:-... Funderar på att testa sminkning och frisyr i morgon
Vi bokade vår lokal 1/12 förra året.
Pärlplattan: Det låter jättetrevligt!
Idag kom mitt diadem!!! Äntligen! Och det gnistrar jättemycket