Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

En tårtkompis från FL bakar vår Den blir bara två våningar, kvadrater som ligger på varandra (den övre lite på sniskan). Marsipanen ska vara svart och så gör hon vita orkidéer i flower paste Jag ska baka den glutenfria tårtan, dock (men får en orkidée att dekorera den med *S*)

• mooogn

Just det, smakerna blir en kompromiss mellan mig och sambon

Mörk chokladbotten
    Mörk chokladganache (kräm)
    Passionsfruktsfromage
    Mangopuré

Det är alltid tacksamt med syrliga bär/frukter som bryter av den söta och mastiga chokladen

• mooogn

Jag ser veerkligen fram emot bilder! Mina bilder kan dock dröja; vi åker iväg strax efter nyår och sedan, är jag är tillbaka, är det tentaplugg som gäller... Får se hur mycket tid jag har att sitta här *S*

• mooogn

...Och vi ska strax dra till Martin Olsson för att köpa nyårsmaten!

• mooogn

fd blivande brud: Vet inte vad jag ska säga... Sänder en virtuell kram och hoppas att du orkar härda ut.

20071231: Vilken tur att du nu har två par likadana örhängen..

...Och jag har köpt mig mina tredje par bröllopsskor!! Vi fick ju helt plötsligt fotograf och har bestämt oss för att fota oss utomhus. Låt mig påminna om att jag kommer att bära halternecktop, kort kjol och pumps... Har nu investerat i en snygg sjal (glänser IRL), ett par silvergrå kängor (på rea!) och ett par handskar (men de hade jag nog tänkt bära inomhus iofs...). Bild finns här:

www.brollopstorget.se/hem/mooogn/galleri.php

• mooogn

Ja, det var ren tur att jag gick in på Wedins på hemvägen! Tänkte bära skorna på julafton och sedan under bröllopsresan så att sambon inte tycker att jag slösar pengar på bara en dag... (Sjalen gick på 300:- och kommer antagligen användas vartannat år då jag redan äger två andra snygga sjalar *S*)

• mooogn

Åh, vad det är dött på alla forum den här tiden på dygnet! Vad ska jag göra istället? Titta på tv?!

• mooogn

La mig ovanligt tidigt igår och kunde inte somna om efter att sambon åkt till jobbet (vi är barnlediga; därav mina sovmorgnar) Men nu skulle jag kunna det... Får se om jag har tid; jag blir så mycket trevligare ikväll hemma hos svärmor då *S*

Som sagt, vi lämnar stan idag. Två nätter hos underbara svärmor (icke att förväxlas med svårmodern!!) och sedan tre nätter hos min mamma. Kommer tillbaka på annandagen för att bara vara med varandra ett tag. Den 30 kommer barnen hit, liksom en del bröllopsgäster, så då rullar allt igång!

Pelika: Du är också uppe hyfsat tidigt...?

• mooogn

Äsch då, dumma kamera! -Har du förresten några bilder i ditt galleri? Skulle vara kul att se dem

Det låter som om ni kommer att ha en kanonjul! Jag antar att brorsan stannar över nyår, också *S*

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4