Nyårsbrudar-07 del 4
nyår07: Tid är ju lite svårare att ordna, förstås...
nyår07: Tid är ju lite svårare att ordna, förstås...
Det låter som en bra idé Vi stryker också saker; både sådant som ska göras och sådant vi kommit på att vi inte behöver lägga pengar på
...Nu jävlas barnens mamma med oss och har "glömt" skicka med vinterstövlar till tjejen (som hennes "farmor" har köpt. Lååång historia, som vanligt) så det blir till att hitta ett par billiga hyfsat varma tjejstövlar idag. Oförutsedda utgifter är blä! Speciellt nu när varenda slant måste gå till mat, bröllop och julklappar till barnen
Pärlis: Ja, maten blev suuupergod! *slurp* Idag är det tisdag d.v.s. veggie till middag. Kommer att laga potatisgratäng med feta och spenat. Till det sojaschnitzel. -Jag vill också skämma bort "de mina" med klappar men vill de inte ha några så är det ju inte lika kul... *S*
Ojojojvadjagpluggar.
Nej, det är bara jag som fastnar - på internet.
Hej alla glada!
Nu "pluggar" jag igen, som ni ser...
Gissa vad jag gjorde häromdagen? Anmälde mig och sambon till en intensivkurs i fox trot! Om det inte blir vals på bröllopet (låten jag valt var aaalldeles för lång!) så blir det iaf fox trot *S*
Kursen är på lördag mellan 12.30 och 16.00. Det ska faktiskt bli jättekul; då kan vi ju även dansa när vi åker finlandsfärja... *S*
Hihi... Har hämtat barnen i skolan, bakat kladdkaka och håller på att förbereda inför kvällens firande (vi firar Fars Dag i förskott efs barnen är hos sin mamma i helgen)
Visst är det spännande att lämna in ringen?!
OBS! Jag har faktiskt alldeles precis nu skrivit ut tomma treveckorsscheman som jag ska fylla i imorgon -Visst var jag duktig?!
Gaaahh!!! Nu sms:ar barnens mor och påstår att hon och sambon INTE bestämt att byta jul och nyår! Vilket de bestämde redan i maj!!
F*n, detta gör hon bara för att jävlas Hon är bundis med barnens "farmor" och farfar (som inte kommer på bröllopet). Blir så ledsen Vill inte ha ett bröllop utan barnen!
Nu utövar hon utpressning också! P.g.a. att hon inte har hand om sina barn när hon ska (just nu dumpar hon barnen hos "farmor") så är sambon boendeförälder och får hela barnbidraget. Nu skrev hon att vi skulle få ha barnen på nyår om vi lät henne få barnen varannan vecka och skickade in papper till FK om att dela bidraget
Nu börjar magkatarren komma smygande...
Det är barnens "farmor" (farfars fru) som ligger bakom allt. Hon har inga egna barn och kan inte acceptera det faktum att hon hjälpte sambon med barnen efter skilsmässan; inte adopterade dem!!
Sambon ringer Familjerådgivningen idag och beställer tid. Sedan så får exet snällt pallra sig dit så att någon utomstående människa får lyssna på varför hon skulle vara en lämplig mor.