• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • Sirili

Thailand 08 skrev 2008-01-09 15:45:24 följande:

rosett: Här har du din "tvilling själ" har redan bränt ut mej 1 gång så jag försöker trappa ner på mina egna krav.Inte så lätt när man i grund och botten vill vara som förr...Ha en trevlig semester
    OK, på så vis. Starkt av er att va ärliga mot er själva iaf, det är ju viktigt. Och att sen väga va ärlig mot andra (fast det är anonymt som här) är starkt det med. Ett tecken på självinsikt som är bra för en tror jag.

Själv är jag en person som också har (haft) höga krav på mej själv i många sammanhang, men har blivit medveten om det och har kommit fram till att det inte är så jag vill leva mitt liv, är inte så jag vill va mot mej själv. Jag mår bäst då jag tänker att "tillräcklligt är nog" och att va snäll mot mej själv och lyssna på min kropp och själ.

Vissa dagar är det lättare att "tänka rätt" än andra, men det går åt rätt håll iaf.

Att jag op brösten är nåt jag helt gjort för min egen skull, inget jag "skyltar med" precis, och skäms iofs inte över heller. Jag op mej för att jag ville känna mej mer kvinnlig, för för mej är bröst mkt förknippat med kvinnlighet, och jag trivs superbra med mina nya boobis, de passar perfekt i proportion till min kropp - blev exakt så som jag önskade - t.o.m. bättre än jag trott innan op att det kunde bli! Jag blir faktiskt fortfarande glatt överraskad när jag ser mej i spegeln, och det är mkt roliga att prova bh:ar nu!

Hur tror ni andra att er personlighet och självkänsla påverkat ert beslut att op brösten?

((Kram))
  • Sirili
    snusamusa skrev 2008-01-10 00:49:26 följande:
    Hej!!Fanns här på BT förut under signaturen lortfia! Hade inget internet på länge dock och nu kunde jag inte använda samma signatur, men tillbaka e jag iaf! =) Jag ska på konsultation 7 februari på conturkliniken! Känns sjukt pirrigt och spännande! någon som gjort sina där? En kompis har gjort där och är nöjd!=)
    Hej!

Förstår att det känns pirrigt! Hur mkt vill du lägga in, och "vad"?

((Kram))
  • snusamusa
    Sirili skrev 2008-01-10 23:22:19 följande:
    Hej! Förstår att det känns pirrigt! Hur mkt vill du lägga in, och "vad"?((Kram))
    [/citat]
    Sirili skrev 2008-01-10 23:22:19 följande:
    [citat]
    Hej! Förstår att det känns pirrigt! Hur mkt vill du lägga in, och "vad"?((Kram))
    Jag är inne på geléhallon, anatomiska, men får väl se hur det känns och vad kirurgen säger när jag ska på konsultationen! =) Tycker det är svårt att veta vad man ska lägga in, har ju sprungit omkring med rispåsar i bh:n hemma, och det känns väl som att runt 300 kan passa, men svårt att veta som sagt! =)

På vilken klinik opererade du dig? Hur mkt och vilka implantat? *nyfiken-i-en-strut* =)

Hur har er omgivning reagerat förresten? Jag kommer ha svårt att berätta för min familj, mamma kommer ifrågasätta hela sin uppfostran och tycka allt är hemskt.. jag nämnde det nån gång för ett par år sen och det blev ingen glad reaktion, nu tror hon att jag har kommit på andra tankar för att jag inte pratat om det på länge.. herregud jag är snart 30 år och bekymrar mig för vad min mamma ska tycka.. sjukt va? Den enda i familjen som vet är min bror, som jag står närmast! =)
  • Thailand 08

Ja det är väl konstigt? Min enda tanke är oxå vad morsan ska tycka! resten skiter jag i...Jag är väl gammal nog att få bestämma själv över min kropp :)

• Knopan

Hej Sirili !
    Jag gjorde - precis som du - större tuttar enbart för min egen skull. Jag har alltid haft väldigt,väldigt små bröst (i princip inga alls) och efter amning blev de om möjligt ännu mer obefintliga. Så de jag har gjort (för 2,5 år sen) är inte alls stora och ser dessutom ut som "riktiga" bröst,INGEN kan gissa sig till att jag har silikontuttar.
    Jag är mkt glad att jag opererade mig och funderar t.o.m att göra dom snäppet större. Hur länge har du haft dina?

Sirili skrev 2008-01-10 23:21:15 följande:
    Thailand 08 skrev 2008-01-09 15:45:24 följande:
    OK, på så vis. Starkt av er att va ärliga mot er själva iaf, det är ju viktigt. Och att sen väga va ärlig mot andra (fast det är anonymt som här) är starkt det med. Ett tecken på självinsikt som är bra för en tror jag.Själv är jag en person som också har (haft) höga krav på mej själv i många sammanhang, men har blivit medveten om det och har kommit fram till att det inte är så jag vill leva mitt liv, är inte så jag vill va mot mej själv. Jag mår bäst då jag tänker att "tillräcklligt är nog" och att va snäll mot mej själv och lyssna på min kropp och själ.Vissa dagar är det lättare att "tänka rätt" än andra, men det går åt rätt håll iaf. Att jag op brösten är nåt jag helt gjort för min egen skull, inget jag "skyltar med" precis, och skäms iofs inte över heller. Jag op mej för att jag ville känna mej mer kvinnlig, för för mej är bröst mkt förknippat med kvinnlighet, och jag trivs superbra med mina nya boobis, de passar perfekt i proportion till min kropp - blev exakt så som jag önskade - t.o.m. bättre än jag trott innan op att det kunde bli! Jag blir faktiskt fortfarande glatt överraskad när jag ser mej i spegeln, och det är mkt roliga att prova bh:ar nu! Hur tror ni andra att er personlighet och självkänsla påverkat ert beslut att op brösten?((Kram))
  • Housefrun

Har börjat kika runt nu efter bra plastikkirurger i sthlmsområdet.. Hittade ett ställe med bra priser, Estheticare Clinic, eller vad den nu hette.. De verkade jättebra tills de visade bilder där de satt in 900 ml/bröst på första operationen. Kändes genast mindre seriöst.
    VK verkar ju vara bra, har ni hört något bra om nån annan klinik i Sthlmsområdet? Jag ska ju som sagt göra lyft/implantat.

• Knopan

Hej! Jag har gjort mina tuttar (endast förstoring,inte lyft) hos Manne Lithman som har sin praktik i Sthlm. Jag har skrivit om det tidigare i den här tråden...säg till om du inte hittar det så får jag skriva igen

Housefrun skrev 2008-01-11 23:10:36 följande:
    Har börjat kika runt nu efter bra plastikkirurger i sthlmsområdet.. Hittade ett ställe med bra priser, Estheticare Clinic, eller vad den nu hette.. De verkade jättebra tills de visade bilder där de satt in 900 ml/bröst på första operationen. Kändes genast mindre seriöst. VK verkar ju vara bra, har ni hört något bra om nån annan klinik i Sthlmsområdet? Jag ska ju som sagt göra lyft/implantat.
  • Housefrun

Ja precis, han kollade jag in igår på hans hemsida, han verkar erfaren. Hur är han som kirurg? Vill verkligen att det ska bli snyggt, ärren får jag leva med men jag har sett många bilder på folk som faktiskt inte har fått alltför fula ärr. Hade du ont länge efteråt? Efter hur lång tid kunde du jobba? Jag funderar på om jag ska göra det i början på sommaren eftersom jag är ledig då. Har tre månaders studieuppehåll i sommar och tänkte passa på, men då kan man å andra sidan inte bada och sola. Hmm mycket att fundera på!
    Tack för hjälpen!

Knopan skrev 2008-01-12 13:22:31 följande:
    Hej! Jag har gjort mina tuttar (endast förstoring,inte lyft) hos Manne Lithman som har sin praktik i Sthlm. Jag har skrivit om det tidigare i den här tråden...säg till om du inte hittar det så får jag skriva igen
  • Knopan

För det första valde jag honom för att jag har kontakter på Karolinska sjukhuset där en överläkare rekommenderade honom,så det vägde väldigt tungt för mig. dessutom hade jag en kompis som gjort sina hos honom (Manne Lithman) och var väldigt nöjd.
    Hur ont det gör är tydligen väldigt individuellt,min egen teori är att det har att göra med hur stora bröst man hade innan. Jag hade VÄLDIGT små vilket ju gjorde att mitt skinn spändes väldigt mycket över inläggen samt att det väl "drog" mer där det var ihopsytt. så jag hade skapligt ont i ca en vecka.

min kompis däremot som hade större,hängigare bröst innan Op (vilket väl gjorde att hennes inlägg rymdes bättre innanför) var ute och festade 3 dagar efter Op. Något som jag inte hade pallat...

Housefrun skrev 2008-01-12 13:47:54 följande:
    Ja precis, han kollade jag in igår på hans hemsida, han verkar erfaren. Hur är han som kirurg? Vill verkligen att det ska bli snyggt, ärren får jag leva med men jag har sett många bilder på folk som faktiskt inte har fått alltför fula ärr. Hade du ont länge efteråt? Efter hur lång tid kunde du jobba? Jag funderar på om jag ska göra det i början på sommaren eftersom jag är ledig då. Har tre månaders studieuppehåll i sommar och tänkte passa på, men då kan man å andra sidan inte bada och sola. Hmm mycket att fundera på! Tack för hjälpen!
  • Knopan

...forts ...sen finns det givetvis flera saker som spelar in ang hur lång tid man har ont. Jag var iaf ute och gick på stan efter 3 dagar.

Jag började jobba efter 3 veckor,jobbade då som lokalvårdare som var fysiskt krävande. hade jag haft ett kontorsjobb (eller annat "lugnare" jobb) hade jag kunnat börja jobba efter 1,5-2 veckor efter Op.

mer frågor? ös på ba´!

Svar på tråden Bröstförstoring 11