Bröstförstoring 11
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
Thailand 08 skrev 2008-01-09 15:45:24 följande:
Ja det är väl konstigt? Min enda tanke är oxå vad morsan ska tycka! resten skiter jag i...Jag är väl gammal nog att få bestämma själv över min kropp :)
Hej Sirili !
Jag gjorde - precis som du - större tuttar enbart för min egen skull. Jag har alltid haft väldigt,väldigt små bröst (i princip inga alls) och efter amning blev de om möjligt ännu mer obefintliga. Så de jag har gjort (för 2,5 år sen) är inte alls stora och ser dessutom ut som "riktiga" bröst,INGEN kan gissa sig till att jag har silikontuttar.
Jag är mkt glad att jag opererade mig och funderar t.o.m att göra dom snäppet större. Hur länge har du haft dina?
Har börjat kika runt nu efter bra plastikkirurger i sthlmsområdet.. Hittade ett ställe med bra priser, Estheticare Clinic, eller vad den nu hette.. De verkade jättebra tills de visade bilder där de satt in 900 ml/bröst på första operationen. Kändes genast mindre seriöst.
VK verkar ju vara bra, har ni hört något bra om nån annan klinik i Sthlmsområdet? Jag ska ju som sagt göra lyft/implantat.
Hej! Jag har gjort mina tuttar (endast förstoring,inte lyft) hos Manne Lithman som har sin praktik i Sthlm. Jag har skrivit om det tidigare i den här tråden...säg till om du inte hittar det så får jag skriva igen
Ja precis, han kollade jag in igår på hans hemsida, han verkar erfaren. Hur är han som kirurg? Vill verkligen att det ska bli snyggt, ärren får jag leva med men jag har sett många bilder på folk som faktiskt inte har fått alltför fula ärr. Hade du ont länge efteråt? Efter hur lång tid kunde du jobba? Jag funderar på om jag ska göra det i början på sommaren eftersom jag är ledig då. Har tre månaders studieuppehåll i sommar och tänkte passa på, men då kan man å andra sidan inte bada och sola. Hmm mycket att fundera på!
Tack för hjälpen!
För det första valde jag honom för att jag har kontakter på Karolinska sjukhuset där en överläkare rekommenderade honom,så det vägde väldigt tungt för mig. dessutom hade jag en kompis som gjort sina hos honom (Manne Lithman) och var väldigt nöjd.
Hur ont det gör är tydligen väldigt individuellt,min egen teori är att det har att göra med hur stora bröst man hade innan. Jag hade VÄLDIGT små vilket ju gjorde att mitt skinn spändes väldigt mycket över inläggen samt att det väl "drog" mer där det var ihopsytt. så jag hade skapligt ont i ca en vecka.
min kompis däremot som hade större,hängigare bröst innan Op (vilket väl gjorde att hennes inlägg rymdes bättre innanför) var ute och festade 3 dagar efter Op. Något som jag inte hade pallat...
...forts ...sen finns det givetvis flera saker som spelar in ang hur lång tid man har ont. Jag var iaf ute och gick på stan efter 3 dagar.
Jag började jobba efter 3 veckor,jobbade då som lokalvårdare som var fysiskt krävande. hade jag haft ett kontorsjobb (eller annat "lugnare" jobb) hade jag kunnat börja jobba efter 1,5-2 veckor efter Op.
mer frågor? ös på ba´!