• pickolina78

Menskopp (igen)

Minns att folk i gamla trådar skrivit att dom haft lite problem med användandet av sin m-kopp. Därför vill jag dela med mig av min erfarenhet.

Jag tycker idén är super men upplevde koppen lite krånglig. Det fungerade bra men kunde vara väldigt knepigt till och från med insättandet. Då den även läckte lite, typ bara någon droppe, så bestämde jag mig helt enkelt för att köpa den större storleken. Min gamla var en DivaCup, den minsta storleken. Min nya blev istället en MoonCup, av den större storleken.

Plötsligt så blev användandet så barnsligt enkelt.. Trots att den är en större storlek och dessutom är en bredare modell så sätter den sig på plats och vecklar ut sig själv på direkten. Medan jag med den mindre kunde få fixa och trixa i all evighet ibland för att få den att veckla ut sig. Denna modell passar mig alltså mycket bättre.

Så, om ni gillar idén med m-koppen men inte får till det riktigt, trots övning och ideliga försök.. Då skulle jag tipsa er att testa en annan modell.

• Svar på tråden Menskopp (igen)
  • pickolina78
    Lajsan skrev 2007-11-08 19:46:47 följande:
    Tack för info, alltid lär man sej något nytt Vad betalar ni för sånt här?
    Det står på sidan.. 250-350:- har jag för mig. Då håller den i en herrans massa år om man sköter om den. Så man sparar en hel del pengar på det i långa loppet.. Jag kan säga att det tog mig bra lång tid innan jag bestämde mig för att testa. Det lät ju himla bra och smart men samtidigt läskigt och äckligt.. Men nu är jag en supernöjd ägare!
  • pickolina78

tattar-Emma skrev 2007-11-08 19:49:38 följande:

Om det bara var större storlek som fanns skulle jag slå till direkt men jag har svårt att bestämma om jag ska prova stor Diva, liten Moon eller stor Moon... Fresa: Jag stoppar in fingrarna så långt jag kan, nyper till och drar. Inga finesser här inte
    .-D Härligt tjejen! *asg* Rätta takter! Förstår ditt dilemma, det var precis dom tankarna som snurrade i mitt huvud innan jag tog steget. Gjorde beställningen när jag tagit insomningstabletter. Jag hittar alltid på lustiga saker då, som jag sedan inte kommer ihåg. Efter några dagar såg jag mitt bekräftelsemail jag fått från shoppen och mindes vad jag haft för mig.... *asg* Annars hade jag nog fortfarande inte bestämt mig hur jag skulle göra.
  • gabbe

Tack för tipset! Har en DivaCup idag, som är lite trixig ibland och vill dessutom läcka då och då. Ska testa denna istället!

• pickolina78

Hoppas det fungerar lika bra för dig som för mig!

gabbe skrev 2007-11-13 21:21:46 följande:
    Tack för tipset! Har en DivaCup idag, som är lite trixig ibland och vill dessutom läcka då och då. Ska testa denna istället!
  • pickolina78

Apropå att ta ut den förresten.. Det går naturligtvis alldeles utmärkt att göra som tattar-Emma beskrev, att bara dra ut den. Anledningen att jag fixar och trixar lite mer är för att jag får skavsår annars. Vilket lätt leder till besvär.. Men har man inte dom problemen så är det ju bara att dra...

• charmed

eeeeeeehhhh,ooooki!

fattar inte riktigt,är det en kopp man har inne i slidan som då samlar ihop mensen?

är det inte ur en sån den där snubben drack mensen utav på den där serien som jag inte kommer ihåg vad den heter?

uuuuuaha,nä inget för mig dock

• pickolina78

lillSessan - Fyyyyyyyyyy f-n vad äcklig du är!!!!!!!!!

Det stämmer att det är en "kopp" som samlar upp mensen..

• tattar-Emma

Dricka är valfritt, jag brukar skölja ur i vasken

Min rätt nya karl tillåter mig för övrigt att koka koppen i hans kastruller, bra test för att se om killen är seriös

• pickolina78

Mmmm, jag följer nog ditt exempel där. Sessans exempel lät mindre lockande..

Hahahahahaha... Ja det var ett bra test!

Svar på tråden Menskopp (igen)