• Fru Brorsson

Sluta med p-piller

Vilka positiva effekter har ni märkt av sen ni slutat med p-piller?

Jag är 25 och har ätit oavbrutet i 10 år. Känns inte bra att trycka i sej massa hormoner. Har dessutom fått sämre syn sen jag började med yasmin för ca 1,5 år den.

Hur funkar det med kondom för er och era män! ;)

• Svar på tråden Sluta med p-piller
  • Pumpkin

Det är ju det jag försöker förklara

pickolina78 skrev 2007-11-09 14:47:51 följande:
    Sikta åt en annat håll??? *asg* Ja jösses. Har ni missat att försatsen, killens "smörj" oxå kan innehålla spermier eller? Avbrutet samlag är aldrig säkert, även om killen inte har några problem att avbryta och spruta någon annan stans. Blir man inte gravid förr eller senare så är det mer tur än skicklighet.
  • pickolina78

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-09 14:48:42 följande:

Det är ju det jag försöker förklara
    Jag förstod det.. Verkar inte gå hem helt och fullt.. *asg*
  • jenba

jo jag förstod.....

pickolina78 skrev 2007-11-09 15:00:57 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-09 14:48:42 följande:
    Jag förstod det.. Verkar inte gå hem helt och fullt.. *asg*
  • pickolina78

Hihi.. Vad bra. Man vet ju inte alltid om det skämtas eller ej..

• Pumpkin

Nej, men bara man vet om riskerna så får väl göra som man vill. Men ville inte jag ha barn så skulle jag inte köra avbrutet...
    pickolina78 skrev 2007-11-09 15:00:57 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-11-09 14:48:42 följande: Jag förstod det.. Verkar inte gå hem helt och fullt.. *asg*
  • jenba

jag skojade ju bara lite förstår ni väl...;D men det är bra att ni är med på noterna.. hihhih

• Fru Brorsson

Idag skulle jag börja på en ny karta....men det gör jag inte!!!!

Får se hur jag kommer må och när nästa mens kommer.

• Pumpkin

Grattis! Kör hårt

Fru Brorsson skrev 2007-11-10 12:13:24 följande:
    Idag skulle jag börja på en ny karta....men det gör jag inte!!!!Får se hur jag kommer må och när nästa mens kommer.
  • pickolina78

Jag är nog den mest ambivalenta person som existerar när det gäller p-piller. Jag har börjat och slutat som en jojo. Jag får så himla mycket positiva effekter av att äta p-piller men nojar över dom negativa, plus att minsta lilla negativa effekt väger tungt så klart... Skulle min gyn veta att jag slutat igen skulle hon nog kasta ut mig från sin mottagning. Haha.. Men det går faktiskt himla bra denna gång. Peppar, peppar.

Jag tror i alla fall att det är bra att sluta för att se vilken skillnad det blir. Om man lever i en dimma utan att veta om det så är det ju bortslösad tid.. Och visar det sig att p-pillerna inte haft någon större negativ effekt så kan man ju alltid börja igen.

Men man måste vara beredd på att det kan bli en jobbig omställning oavsett, eftersom kroppen måste anpassa sig.

• Candys

nuvaringen är ett bra alternativ!

Svar på tråden Sluta med p-piller