• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

godmorgon T o alal andra.

Jag är hemma idag med. Fortfarande seg men åtminstone bättre. I morgon går jag till jobbet i vilket fall annars ger jag mig på lösa föremål i hemme t

• FruTez

God morgon Ab!

Hittade denna infon om bebisar i V 28:

"Barnet anses livsdugligt vid denna tidpunkt och om det skulle födas måste man registrera barnet enligt lagen. Som tur är har barnet nu mycket goda chanser att klara sig utanför livmodern, med hjälp av bland annat värme från en kuvös."

Det känns ju skönt! *pustar ut*

• Ab fab

skönt att läsa sådant- jag antar att de är mer infektionskänsliga när dee föds små o tidigt så ju längre de ligger i magen desto bättre.

• Frujj

God eftermiddag. Nu är W utskrivna och han har piggat på sig ordentligt, skönt men ska vara hemma resten av veckan för o hämta krafterna ordentligt. Han ska ju käka antibiotika i en vecka till oxå och han är inte så matglad än. Inte bra tycker doktorn men det blir sakta bättre och bättre.

Ab: Krya på dig! Hoppas inte det var Ws baciller som smittat dig? Visserligen smittar inte lunginfl men tänkte om han hade nån förkylningsbacillusk förra helgen.

Nibla: Krya på mannen oxå..!

Addiz: Tack för ett fantastiskt mail! Och en helt underbar vigsel!

Hur blev det med bastusöndan? Bestämdes det nåt?

Hemskt vad irriterande svårt det är att komma in på BT ibland...
    *morr*

• Frujj

Tezz: Jag har en kompis vars son föddes i v 30, han vägde 1700 g o var hmm runt 40 cm lång tror jag. Han låg i kuvös ett par veckor men har klarat sig helt från komplikationer (han är 10 år idag). Göteborg och Östra har väl en av Sveriges bästa neonatalvård, det är ju hit dom skickar dom allra allra minsta små som föds för tidigt så på den fronten kan din kompis vara lugn! Tror dom kan klara små bebisar redan v 23 24 nånting nuförtiden.
    Tror dom brukar ge mamman kortison för o påskynda lungmognaden hos bebisen om den hotar med o komma ut så här tidigt.
    Håller tummarna att bebisen tänker stanna ett tag till och att allt går bra!

• FruTez

Frujj: Skönt att höra att det är bättre med den lille underbara killen!

Jag pratade med min kompis nyss och hon berättade att imorgon får hon åka hem. Idag måste hon stanna för att hon ska få alla doser med cortison, för att skynda lungorna. Intressant att veta att hon hade faktiskt begärt att få extra ultraljud. För att förra barnet hade varit lite strul med. Tack vara detta extra ultaljud så upptäckte dom att hon var öppen 2 cm. Hon själv kände inget och tänk om hon inte hade bett om ultraljudet. Man vet ju inte, det kanske inte hade hänt nått ändå, men man ska tydligen vara försöktig och lyssna på sin instinkt! Men det är ju ett bra tecken att de skickar hem henne imorgon. Hon får inte göra nått alls hemma, förrutom att gå på toa. Resten av tiden ska hon ligga ner. Jisses, va jobbigt! Hoppas att hon har många bra filmer hemma att se på!

• Frujj

Tezz: om din kompis är Ikea familymedlem kan du ju tipsa henne om att dom hade ett erbjudande om att man fick hyra fem filmer gratis från nåt företag, det kom med posten i Ikeafamily tidningen häromdan

Ja det gäller att lyssna till sin instinkt och stå på sig ibland! Jag är lite arg över att de missade Ws lunginflammation på barnmedicin i fredags, de tyckte väl att lite alvedon gjorde susen och så fick de gå hem på fredag eftermiddag och inte behövde bry sig om oss mer.. ett problem mindre. När vi kom till Östra med W så var han både uttorkad och såpass medtagen att läkaren där kommenterade det flera ggr. dessutom var ena lungan så inflammerad att den delvis hade fallit ihop. *morr*

• FruTez

Frujj: Oj! Jisses! Var det såpass långt gånget att lungan fallit ihop? Stackar liten!! Skönt att höra då att de har satt in rätt behandling på han nu...

Har funderat på detta med jobb... det verkar vara väldigt dåligt med jobb som jag känner mig intresserad av just nu, men så har det dykt upp en annons. Problemet är bara att det är samma sorts jobb som jag har idag, men med mycket mer varierande arbetsuppgifter! Det låter ganska kul, MEN!!! jag vill ju väldigt gärna bort från denna branschen... Jag tycker ju att det är som att ha fotbojja... kan ju för tusan inte ens gå och pinka när jag vill! *suckar* Vet inte hur jag ska göra... om jag ska söka på det eller inte...

• Bauti

Hej

Irriterande att BT krånglar.

Vi drack mycket vatten till. Vi drack det utspitt på 5 timmar. Jag känner mig fortfarande darrig.
    Har hört mig för och flertalet tycker att jag skall ringa polisen och meddela vad som hänt. Det är mycket ghb och skit som hälls i glasen. Inte för att dom kan göra något men dom kanske har just det stället på spaning efter andra liknande händelser.

• Linum

Vinkar till alla flickorna.

Har varit på möte idag i Göteborg, så då kunde jag komma hem lite tidigare.

Trist att ni är sjuka. Vi var sjuka båda två hela helgen... Det var rätt festligt att för en gångs skull vara lite miserabla ihop. Annars är det ju alltid bara en som gnäller...

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...