• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Ja, det lutar åt ikea-glas för min del... Även om de inte blir så hysteriskt billiga om man inte lyckas få dem på den där jätterean. Och vart man ska ha dem efteråt är inget problem, mamma och pappa har stort hus med mycket plats över sedan vi flyttat hemifrån allihop... (Var faktiskt mammas idé med ikeaglas). Ett set med 6 rödvinsglas, 6 vitvinsglas och 6 vattenglas kostar 89 kr ordinarie pris. Det blir cirka 4:95 per glas, och då har man kvar dem och kan använda dem igen eller sälja dem. Jämfört med cateringfirman där de tar 4:50 per glas att hyra...

rosalin skrev 2008-01-16 20:23:52 följande:
    va är dte bröllopsmässa i tidaholm? Jag vill oxå!!Glas kan man väl köpa jättebilligt på ikea ibland. Fast det kanske inte är så kul att köpa så mycket glas (vart ska man ha dem sedan liksom). Men annars tror jag att några har köpt vinglas för 1 kr/st och då är det väl billigare än att hyra. Fast det kan ju ha varit på nått erbjudande
  • tolonta

Här är det en tolkningsfråga, tror jag... Alla som är här i denna tråden ska gifta sig. Och vi har alla anknytning till Skaraborgstrakten. Men vi ska inte alla gifta oss i Skaraborgstrakten (kanske inte är så svårt att gissa vart Thailand 08 ska gifta sig...?)

• tolonta

Ja, jag är också hyfsat ensam i planeringen även om min sambo har överraskat mig ibland, och bläddrat i tidningar med mera... Men han har också sagt att det viktigaste för honom är att jag är där (och ja, smicker kommer han långt med )

Gifter mig på Kinnekulle i augusti.

Förresten, apropå ingenting, kanske kan vara läge att planera in en fika igen... (för oss som tycker det vore skoj att sitta och prata bröllop några timmar i sträck...)

• tolonta

Vi var tre stycken som träffades innan jul och fikade - jag, Mickes tös och CaCC (som jag inte sett här på ett tag nu)

• tolonta

Hoppsan, kom åt enter... Kanske kan säga att vi då träffades i Skövde och fikade.

• tolonta

Oh, hjälp, här har det hänt mycket under min långweekend i skidspåren...

Jag ska också ha trerätters och tårta. Vi bjuder nog in våra jobbarkompisar och litet andra bekanta så att de får komma till kaffe och tårta - vi har inte plats att bjuda dem till middagen. Men det är ett litet orosmoment, att tårtan kommer för snabbt efter maten... Å andra sidan så får man väl välja, kaffet kommer dukas upp till på andra våningen.

• tolonta

Förresten, angående tårtställningar som ni inte giller. Är det de där alla tårtor står rakt över varandra? Dessa tycker jag är rätt snygga... www.kakburken.se/product_info.php Måste nog ta tag i tårtan snart...

• tolonta

Ska inte till Tidaholm, inte mina trakter...

Buggmusik är jag inte superbra på, direkt... Men alla jag känner som buggar brukar gilla Barbados-musik. Övrig musik som jag vet att mina kompisar gillar är schlager, 80-talsdisco och litet rock. Det finns ju låtar man har minnen till som man bara måste ha med... Och så ska jag bryta av med litet låtar som ska få alla att skratta... Typ Bumbibjörnarna och andra "Barnprogramslåtar" (interna skämt dessutom...)

Mickes tös skrev 2008-01-30 13:04:54 följande:

jag ska till tidaholm på lördag, men först är det provning på fredag Sedan skulle jag vilja ha lite hjälp, vi ska ha dj in a box på vår fest och ska då göra låtlistor själva, all bra buggmusik och även annan musik, mottages tacksamt
  • tolonta

Vi provade mat i förra veckan (från Köttex). Förrätt kommer bli toast skagen (finns en historia bakom det...) men jag gillade inte riktigt deras räkröra, jag tror dock att de kan laga efter annat recept om jag bara hittar något bra. Till varmrätt provade vi dels hjortsteken och dels helstekt oxfilé. Båda var goda, får se vilken det blir så småningom. Är ju ingen panik att välja. Har hittat ett toppenbra vin till förrätten, var inte lika nöjd med huvudrättsvinerna vi provade. Efterrätt blir vaniljpannacotta med hallon, i glas. Hittade ett bra dessertvin till också...

I fredags var jag också på Gitas tårtor och pratade bröllopstårta... Nu ska jag bara kolla litet mer om hur jag vill ha den dekorerad.

• tolonta

Bröllopsresa skulle jag också vilja boka... Kanske ska börja operation bearbetning...?

Tårta håller jag på att leta dekoration till (ska beställa på Gitas tårtor)... Om någon skulle råka snubbla över någon bröllopstårta med solrosor på så hojta gärna till

Provsmakning av tårtor låter jättegott

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2