• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Kul att ha skickat ut dem! Är det ingen som vet att ni ska gifta er? Ännu roligare i så fall...

I princip alla inbjudna till vårt bröllop visste det innan (muntligt "save the date"-besked), så att det kom ett inbjudningskort var inte så överraskande...

Själv ska jag prova klänningar idag, ska bli jätteskoj!
    Men litet tvära kast blir det, i helgen satt jag och kollade på köksluckor, idag brudklänningar, imorgon ytterdörrar osv... Man kan bli litet förvirrad ibland, när man planerar bröllop och bygger hus samtidigt...

• tolonta

Jag ska till StRemi, eftersom många här i tråden tyckt att de varit duktiga på att plocka ut det som passar en där... Så får vi se om jag hittar något... Jag är ganska besvärlig med sådant ibland, och brukar oftast vilja ha någon kombination som inte finns eller inte går... Så antingen hittar jag antagligen någon fort, eller så kommer jag få specialsy en. Aldrig något mellanläge (blir trött på mig själv ibland).

Apropå inbjudningar, om ni har tid och lust kan ni kolla om ni ser bilden jag lagt in på framsidan till våra inbjudningar. Om man kommer åt mitt galleri (tror jag ändrat så att det ska gå att se...)

• tolonta

Tack, Ullrika :)

Nu behöver jag mera hjälp... Var hos StRemi idag. Hann även titta in på Kristinaboden. Utbudet av halterneck-klänningar är inte gigantiskt direkt...

Men jag hittade denna på Kristinaboden:
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    (fast ni får tänka er att bandet är samma färg som klänningen, istället för beige)

Och denna på StRemi:
    www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=408
    Fast utan det vita bandet som går tvärs över, och istället för axelbanden bakåt ska spetsen gå upp i halterneck. Och så en annan kjol dessutom, en mer A-formad...

Några åsikter? Sedan ska jag kolla i Lundsbrunn också, har jag tänkt mig... Jag har precis insett att de tankar jag hade (trots att jag försökte låta bli att tänka) inte håller. Jag passar inte i det jag trodde.

• tolonta

Tack rosalin! Lägg gärna ut erat inbjudningskort också!!!

• tolonta

Mmm... Och jag ville ju inte ge er alla argument, men jag ska ju gifta mig i början av augusti. Det kan vara supervarmt, och då känns det nog bättre med den tvådelade med spets. Den är lättare, den känns lättare, och spetsen ger den en somrig känsla...

Lutar åt den, men jag ska vänta tills jag har varit i Lundsbrunn också.

Igår kväll var jag dock starkt sugen på den andra modellen, när jag såg att de hade den på Milly Bridal... Och då kan jag ju välja hur mycket broderier det ska vara. Plus att det skulle bli billigare. Samtidigt är det ju en chansning, tänk om jag inte blir nöjd. Vad gör jag då?

VARFÖR började jag inte kolla på klänningar tidigare???

• tolonta

Rosalin: Jättefint inbjudningskort!!! Tokälskar typsnittet på era namn!!!

Ullrika: Jag ser inte ditt galleri överhuvudtaget...?

Thailand08: Kan nog vara bra att flytta fram festen litet. Dessutom är det ju fullt tillåtet för er att känna er hur nygifta som helst ända tills ni haft festen. Faktiskt nästan obligatoriskt... Och det är ju trevligt att kunna dra ut på det

• tolonta

StRemi ( www.stremi.se ) har brudklänningar, liksom Kristinaboden. Både ställena vill att man ska förboka om man vill prova brudklänning, men jag var inne på Kristinaboden för att kolla, och då fick jag prova ändå eftersom hon hade tid

Annars vet inte jag några fler ställen i Skövde...?

• tolonta

Ullrika: Supersnyggt kort. Det märks att du håller på med scrapbooking...

Var i Lundsbrunn idag och provade klänningar. Och nu börjar det luta över mot Forever yours-klänningen. När jag har den på så får jag känslan att det inte går att hitta någon klänning som passar mig bättre... Men jag tycker att den är litet för "högtidlig" jämfört med vad jag tänkt mig. Å andra sidan, som min syster (tärnan) försökte säga så har jag ett bröllop i en stor kyrka, och fest i en 1700-talsflygel. Så det passar. Jag hade nog bara tänkt mig något litet annorlunda, egentligen. Men det kanske bara är så att jag övertänkt det hela innan jag började kolla ordentligt.

Nu ska jag snart lägga mig, och sova på saken i alla fall...

• tolonta

10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    31 December 2008 - Ullrika
    1 augusti 2008 - tolonta

• tolonta

Åh, 17 mars. Det är snart det... Allt lugnt med förberedelserna, Birella? Hu känns det? *nyfiken*

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2