Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
16 kommer vårat bröllop vara också, fotografering vid 14. Så jag ska till frisören på förmiddagen, och behöver inte gå upp vrål-tidigt...
16 kommer vårat bröllop vara också, fotografering vid 14. Så jag ska till frisören på förmiddagen, och behöver inte gå upp vrål-tidigt...
Givetvis är alla skaraborgs-brudar välkomna här! Vart ska du gifta dig?
Ska du ha fotografering efter eller före är en viktig detalj för tiden.
Jag har valt 16, men vi fotograferas före. Hade gärna haft vigseln vid 15-tiden ändå, men eftersom vi gifter oss en fredag och de flesta inte har så långt att åka så har jag valt att ha det litet senare, för att de som kanske jobbar ska kunna jobba halvdag i alla fall, om de vill/måste. På många jobb kan det ju vara svårt att få ledigt i semestertider...
Och jag har bestämt klänning, det blir denna: www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Den kändes bättre och bättre allt eftersom. Jag diskuterade med några kollegor om att sy upp den, men ju mer jag tänkte på det fanns det inte en enda detalj jag ville ändra... Ska beställa den nästa vecka, och se om jag får ha på mig provexet litet till och fotografera...
Gör ett nytt försök då... www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Pärlhönan: Det finns (eller har funnits) en väskaffär vid torge, på andra långsidan sett från Commerce. Har ingen aning om den finns kvar...
Thailand08: Smörgåstårta är jättegott (nu blev jag sugen på det...)
Jag bygger hur och vill ha en ny servis till det splitternya köket, istället för de gamla tallrikarna. Så det ska jag önska mig. Plus litet fler glas och bestick i serien vi redan har... Så får de något att köpa... Försökte dock tappert komma undan med att "men folk behöver ju inte köpa presenter alls..." när jag, toastmastrarna och svärmor var i lokalen och kollade i helgen.
Men jag var i kraftigt underläge, och fick höra att det var bäst att vi hade ett stort bord för presenter... Så nu får jag väl kolla upp möjligheten att lägga ut en lista på Duka eller någon annan butikskedja...
"bygger hur" ska vara "bygger hus"...
Väldigt bra med provsmakning då... Hmmm... Den aspekten har inte jag tänkt på, riktigt... Jag har två alternativ, och tyckte båda var bra. Så jag ska avvakta med att bestämma mig till efter mina kompisars bröllop. Många inbjudna är samma personer, till tre olika bröllop mellan maj-aug. Så det kan ju vara trevligt att slippa upprepningar...
I förra veckan hade jag litet "tänk om jag valt samma brudklänning som någon av de andra"-ångest. Men jag och en av dem kom fram till att i så fall har vi båda extremt bra smak
Underbara ungar skrev 2008-03-10 13:27:47 följande:
Idag ska jag beställa min klänning. Och prova den igen, så att jag kan få några bra foton på mig i klänningen...
Ska också försöka ringa och höra om präst idag. Har kyrkan bokad, men har funderat fram och tillbaka på om vi ska ordna en egen präst eller inte. Men nu ska jag ringa och höra om vilken av prästerna där som vi kan få, en av prästerna där vill jag inte ha...
Sedan har jag och tärnan funderat på om hon ska beställa sin tärnklänning från Kina. Och då kan jag ju lika gärna slänga med en klänning till brudnäbben i samma beställning. Och kanske en till mig också, ska på två bröllop i maj-juni, och kan inte ha samma klänning båda gångerna... Jag är visserligen rätt duktig på att sy själv, och festklänningar är jätteroliga att sy. Men jag vet inte om jag har tid...