• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Och alla vet att vi träffas och fikar på fredag??? Klockan 16:00 vid fontänen på Hertig Johans torg i Skövde, alla som kan och vill komma är välkomna!

Det är bra om ni skriver här doc, så vi har litet koll på vilka som kommer... Då kan man vänta några minuter ifall någon är sen. Men jag antar att vi fikar på samma ställe som sist, vad det nu hetta (Mickes tös eller CaCC - hjälp mig med namnet...)

• tolonta

FruFA, vi ska hålla utkik efter dig!

Jag har en blå jacka, och håret lär ni inte se under min turkosa mössa med silvrigt mönster på men det är ljusbrunt/mörkblont med blonderade slingor och mycket utväxt (vilket påminner mig om att jag snart måste bestämma mig om jag ska vara blondin eller brunett på bröllopet, har inte velat göra något med hårfärgen förrän jag bestämt det...)

• tolonta

Vi får helt enkelt göra om det snart igen... Det är ju ganska många som inte kunde... Men det är bara att börja spåna på ett annat datum, så gör vi om det...

Förran gången var vi bara tre stycken: Jag, Mickes tös och CaCC, men vi satt där i ganska många timmar och pratade, och tiden flög iväg...

• tolonta

Jag hade jättetrevligt på fikat igår, och jag gör gärna om det snart igen! Så någon får gärna komma med förslag på dag...

Igår kom mina inbjudningskort fram, men ingen direkt respons än (har iofs inte kollat på facebook än, där mina kompisar kan ha lämnat meddelanden...)

• tolonta

Det får han bestämma själv, men jag tänker föreslå att han bokar tid för klippning (och ev. även rakning) någonstans...

rosalin skrev 2008-02-23 21:17:40 följande:
    Ska era m2b gå till frissan på morgonen?
  • tolonta

Vi gifter oss en fredag, så istället för att han ska klippa sig tidigare i veckan kan han lika gärna få det fixat samma dag, är min tanke...

• tolonta

Bra tanke... Beror väl litet på hur sommaren blir också. Min käre sambo ska dock hålla sig inne hela sommaren, och antingen jobba eller bygga på vårat hus (som kommer vara på inomhusjobb-fasen då).

Men det är lugnt, jag får försöka klippa honom kontiunerligt under sommaren, och sedan skickar jag honom till en frisör precis innan bröllopet. (Jag har klippt hans hår mååånga gånger)

• tolonta

Åh, Jaquette är snyggt... Min käre sambo har lovat att jag får bestämma hans klädsel den dagen (eftersom han vet att jag är bättre på det än vad han är)... Så nu försöker jag komma på vad som är vettigast ur temperatursynpunkt, ifall det skulle vara en väldigt varm dag då...

• tolonta

Jag har äntligen bokat tid för att prova brudklänning (det har känts så jobbigt att börja ta tag i det, men nu var det tvunget), så nu ska jag till StRemi på måndag i alla fall.

Blir upphängningarna av släp snygga? För jag skulle gärna ha ett släp på klänningen i kyrkan, men precis som ni andra vill jag kunna dansa hela natten i klänningen... Så då får inget släp vara i vägen. Men det gör mig inget om det blir utan släp heller...

Birella: Fråga där du fick den ändrad, om de kan ha åstadkommit det... De vet kanske i så fall vad det röda kan vara. Annars är det nog kemtvätt som gäller... Jag skulle i alla fall inte våga mig på att ta bort ett rött streck - risken är ju att det blir en större rosa fläck istället... Och brudklänningar kan vara i ganska knepigt tyg.

• tolonta

För min del blir det tydligen "ligga hemma sjuk" som är huvudaktiviteten...

Thailand08, Jättegrattis och kanonfina bilder. Ska kolla in dem närmare när jag orkar...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2