• Gable

Äntligen fredag del 12

Det är väl på tiden att jag startar upp en tråd

Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...

22344+1244 blir 23588

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 23:20
    plus 780 totalt 24368

• Svar på tråden Äntligen fredag del 12
  • janos
    Gable skrev 2008-01-09 15:44:16 följande:
    OJ! E vaknar max 1 gång, nångång mellan 5-7 för mat. Sen sover hon igen till klockan är 9 på morgonen. När somnar Elias för kvällen?
    Elias somnar oftast vid midnatt. Sista nätterna har han ätit kl 2, 4, 6 och 8. Sen vaknar vi vid kl 10. *suckar* Det blir inte mycket sömn det heller.
  • Fru Hilde

Gratulerar Rystall!! Det hela låter ju strålande !!!

Janos här kan vi fortfarande ha så där många uppvak vissa perioder. Fast ett tag vaknade tösen ca: 1gång/timme mellan kl 24:00 och 07:00. Men det vanligaste har varit exakt de rutinerna du beskriver nu. Man orkar ett tag, men sedan är det jättejobbigt. Det gäller att man har en sömnplan ihop med sin partner... och bara för att du t.ex. är hemma om dagarna betyder det ju inte att det måste vara du som ska vakna varje gång. Ammar man så kan ändå pappan ta hämtning och blöjbyte och bara sträcka fram barnet vid amning.... då får man iallafall vila mer och skonar kroppen från för många hela uppvak. Sedan finns det ju massor av sk. sömnkurer, men alla passar ju inte ens eget barn.

• Efter 11 år är det min tur

Hallo brudar...Och grattis Rystall

• mammacatta

Nej, usch och fy för sömnkurer!
    Vänta å se är min melodi - mindre slitsamt kan jag lova! Kanske inte i längden med absolut under kuren.
    Men för mig var det enda alternativet. Har ju visat sig vara ett lysand e drag - barnen sover ju självmant exakt som jag vill och jag har aldrig bråkat med dem om DEN grejen iallafall.

Men ibland har man inget alternativ.

Nu ska jag ta en dusch - halkade och sträckte ryggen på travet. Om jag inte kan jobba imorgon så får travet pröjsa bortfallet av inkomst - den där pannjannen som sandar där behöver få sig en beta!

• Fru Hilde

Jag har avstått från sömnkurer. Hittade ingen som kändes rätt för mig. Om det är till priset av för lite sömn vet jag inte

*Beamar över lite liniment till MC ihop med en varmvattenflaska* VASSEGO! Hoppas det blir bättre snart.

• äntligen på väg
    Pannjanne!! *lägger på minnet*

Grattis Rystall!!!
  • äntligen på väg

Äntligen fredag...

... fast just den här fredan bar med sig tråkigheter . Makens morfar gick bort idag. Inte helt oväntat, han har varit rätt sjuk det sista och verkade liksom ha bestämt sig för att inte leva mer. Men det är ändå så ledsamt att han inte finns mer... Han var en fantastisk gubbe!

Svar på tråden Äntligen fredag del 12