Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

En annan undran: Hur gör ni här inne med efternamn? Vi har tänkt byta till min farmors flicknamn och det innebär en kostnad på 1500:- + ev kostnad för utdrag. Jag börjar vela nu om jag inte ska vara traditionell och anta sambons efternamn? Jag har ett ovanligt, krångligt-att-stava efternamn, sambon har ett kort och väldigt enkelt men mer vanligt.

• helene306

Sokkerkakan: Betalar svärmor hälften så är väl det jättebra?! Är du nöjd med klänningen och vill ha den så kör på!

• helene306

Ja, det är kostnadsfritt och det är det som gör att jag börjar fundera ur ekonomisk synpunkt om jag inte ska ta sambons efternamn trots allt. Min farmors är mera fint och sambon gillar det också, jag grämer mig över extrakostnaden.....
    Äh, det får vi väl ta egentligen om vi vill. Jag är lite orolig för hur sambons föräldrar ska ta ett namnbyte, de blev inte så muntra när sonen fick mitt....

Sokkerkakan skrev 2008-03-04 10:56:59 följande:
    Jag tycker du ska göra det som känns rätt i hjärtat. Vi ville först ha bådas namn, men det visade sig vara väldigt väldigt krångligt, så jag tar över sambons efternamn istället. Det är väl kostnadsfritt va?
  • helene306

Nej det är inget släp på min klänning, lite släpar det i därbak, men inget extra tyg som synligt släp. Jag köpte min klänning på Myrornas i fredags, ska bara lämna in den till en sömmerska för att göra om lite i ryggen och sy in den en aning. Jag tycker inte om urringat i ryggen och det är den här klänningen så när hon får sy in den lite kommer dragkedjan upp en aning och hon ska sy fast ett extra broderi, så det blir nog bra!

Sokkerkakan skrev 2008-03-04 10:58:23 följande:
    Ja, jag tror jag gör så.. kommer nog ta den i kritvitt.. men eftersom jag gifter mig juni 2009 så lär jag väl vänta med att beställa till efter sommaren iaf. Hur gör du med klänning? Ska du ha släp?
  • helene306

Troll: Tror det blir så att du har kvar till namn som mellannamn och lägger till hans. Har en klasskompis och hon har kvar sitt som mellannamn och mannens efter det tex "Maria Karlsson-Svensson" Men jag är vääääldigt osäker! kolla med skatteverket.

SweetSun: Den tanken har slagit mig också. Smörgåstårta räcker gott och väl! Får se hur vi löser det.

fitforfight: Smart drag!

Sokkerkakan: Jo, jag vet, men jag tänker ändå på ev synpunkter som kommer hagla och kostnaden är egentligen värt att ta när vi ska ha det framöver, jag vill bara försöka hitta billiga lösningar

• helene306

Troll: Ang plats för fest tänker jag samma. Det är det här jag vill ha www.berggrenskallare.se/ Lite skillnad mot en vanlig lokal med orangea plastlampor Fats jag förstår sambons tänk, han vill gärna bjuda på allt inkl drickat och det får vi isf ta en tur till Tyskland och införskaffa, men jag ogillar verkligen lokalen....

• helene306

Jag fick det inte att funka, inte ens när jag skrev det i adressfältet.....

Troll1 skrev 2008-03-04 11:15:55 följande:
    www.storaholmssateri.com Vissel, vissel.....
  • helene306

Troll och Karga: Jättefina ställen!

• helene306

eveloscious: Björkblad är väl en jättebra idé!? Vill ni ha lite doft: Lavendelblad?

Sokkerkaka: Klänningen var jättefin!

Ska bolla lite idé med sambon om vigsel på golfbanan. Sambon älskar golf och jag har föreslagit detta tidigare men han har sagt nej för det blir lite bökigt med transport för gästerna, men jag ska höra med honom igen om denna tanke. Han verkar ha funderat lite mer på stället jag gärna vill förlägga festen på för idag när han kom hem sa han att vi får väl klia bankmannen lite under hakan Blir det så spräcker vi våra planer på att försöka hålla nere kostnaderna men som en jobbarkompis till sambon skämtsamt säger: "man gifter sig bara en gång, en kvinna ska få uppleva det helst 2 gånger"

• helene306

Jag kan annars tycka det är väldigt fint när gästerna blåser såpbubblor. Å andra sidan kan de ge fläckar på kläderna.... Dumt förslag

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-