Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Jag köpte min på Myrornas för 400:- Den måste sys in och ändras lite så slutnotan blir ca 1400:-

2be skrev 2008-03-07 15:04:03 följande:
    lite nyfiken på vart alla ni andra "budget-brudar" har köpt/ska köpa era klänningar?
    Hoppade idag in hos en frisör för att kolla vad håruppsättning kan kosta: 1500:-! Inte trodde jag det skulle vara så dyrt. Vill jag ha en provuppsättning innan kostar det extra och vill jag ha löshår kostar det extra. Måste kolla runt bland frisörerna här i stan.

Vi kommer dra över 20.000 för vårt bröllop, men jag hänger kvar här bland er och kollar tips. Köpte ringen idag, känns jättebra, samtidigt som det känns konstigt, det är ju ett tag kvar.
  • helene306

Någon här inne som beställt inbjudningskort från optimalprint? Funderar lite på hur de ser ut när man skriver. Blir alla kort lika? Eller skriver man korten olika tex "Annika och Kalle´inbjuds härmed..... vidare Tina och Jonas inbjudes härmed.... vidare....." eller skrivs alla likadant "Välkomna att närvara....." Hoppas ni förstår hur jag menar. Skulle ringt till dom idag, men det hann jag inte med.

• helene306

karga och kikalt: Just adresseringen har jag tänkt på med att man skrivet till familjen om hela familjen är välkommen och enbart namn om det bara är vuxna som är välkomna, men kommer folk ihåg sådant? Kuvertet brukar oftast hamna i soppen medans inbjudan sparas och där står det ju övergripande, välkomna eller välkommen? Funderar ändå på om det är bättre att skriva något kort i inbjudan där det klart framgår att enbart syskonbrn får komma på bröllopet och festen.

Strumpfråga: Kommer ni ha strumpor på er? Vad för strumpor isf (stay-up, strumpbyxa, knästrumpa mm)och vilken färg ska man ha??

• helene306

kikalt: Svårt med dryck att veta. En sak jag läste var att hellre för mycket än för lite, det är inget roligt om man köper för lite och gästerna vill ha mer. Å andra sidan är det inget roligt att bunkra för mycket så man har värsta lagret kvar sen, men det går ju att spara och ha till eget myspysdrickande eller kommande fester

• helene306
    SusanneLee skrev 2008-03-08 17:59:27 följande:
    Jag vet inte hur jag ska göra med strumpor. Har ingen hälrem på mina skor och glider ur om jag har strumpor på mig. Någon som har något tips på vad jag kan göra för att ha strumpor på mig och ändå inte glida ur skorna? (Vill inte köpa nya skor...)
    Behöver du ha strumpor på dig? Funderar på om det finns något gummiliknade att sätta under strumpan eller fästa i skon som gör att foten inte glider ur typ liknande gummiskydd man lägger under mattor för att man inte ska halka på dom.
  • helene306

eveluscios. Fy vilket dåligt bemötande ni fått! Nog för att hon kanske var upptagen med en annan kund, men för det behöver man inte vara otrevlig!

• helene306

Det där var en bra länk för mer span Men vart hittade du gratisproverna??
    Jag köpte i.d minerals foundation (385 och den är det bästa sminket jag har! Så lätt att lägga, det blir jättebra och den håller hela dagen. Given på dagen D

kikalt skrev 2008-03-14 23:30:02 följande:
    Hon kan ju alltid testa ett gratisprov (frakt ca 40-45 kr) från stället jag besällde av. Jag fick tipset i en tråd här på BT och flera hade beställt därifrån och var jättenöjda! www.everydayminerals.com
  • helene306

kikalt: Jag var lite för snabb. Hittade gratisproverna vid nästa titt

• helene306

kikalt och Bellanote: Vad kostar frakt? Hittade inte det någonstans?

• helene306

Det var inget, frakten står i kikalts inlägg lite längre upp....

helene306 skrev 2008-03-15 14:09:05 följande:
    kikalt och Bellanote: Vad kostar frakt? Hittade inte det någonstans?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-