Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Troll1 skrev 2008-03-18 21:16:40 följande:
    Usch vad tråkigt att du måste lägga ner energi på det. Hoppas det ordnar sig. Hade jag jobbat där hade jag hjälpt till med det, absolut!
    Ja, det här var inte planerat! Det skulle ju vara klappat och klart nu, men allt brukar ordna sig
    Fick ett tips i en annan tråd hur jag enkelt annars kan göra egna kort så det är en utväg. Helst ville jag slippa göra korten själv just för att jag har annat för mig och vill inte lägga tiden på det, men nu har vi deadline den 29/3 så det blir till att lägga på ett kol Har även blivit erbjuden hjälp av en kompis på FL,ska bara titta på hennes kort hur de ser ut så än är det inte kört
  • helene306

kikalt: Kolla in www.everydayminerals.com. Där kan du beställa ett gratispaket med 3 foundations, 2 concealer och en ögonskugga för en fraktkostnad av 30-40 kr. Då klarar du dig iaf på bröllopsdagen. Tittar du på sidan och vill ha gratiskittet går du in på "Customs Kit" upp till vänster och väljer sen "Free sample customs Kit" (tror jag det stod) Jag beställde i helgen oc väntar otåligt

Underkläder: Har du inget hemma du kan återanvända?
    Kappa: Har du någon du kan låna någon snygg av? En tumme att hålla är att det är fint väder och varmt så du inte behöver kappa, men det är ju bra att gardera sig.

Ett annat tips är att kolla secondhand butikerna. Tar man sig tid att titta kan man hitta riktigt fina grejer.

• helene306

Jag betalade direkt med kort och såg först när det dragits hur mycket det blev. Jag beställde gratiskittet och en liten concealer, det gick på 65,97:- Vet inte vart man kollar, men finns det ingen sida för hur dollarn står i kurs och räkna från det?

Ang färgerna så tyckte jag det var skitsvårt från dataskärmen! Jag har puderfoundation från i.d och beställde utifrån den och spanade på de andra färgerna 1000 gånger om!

• helene306
    grabbarna skrev 2008-03-18 21:52:41 följande:
    jaha så jag behöver inte räkna ut själv hur mkt det kostar det går automatiskt
    Jag fick fel på sidan när jag skulle in och betala så jag fick börja om. Det var bara tur att jag loggade in och kollade för beställningen och betalningen hade gått igenom när sidan stängdes ner. Tur att jag för en gångs skull hade hjärnkontoret med mig och kollade innan jag beställde en gång till Det jag såg var bara slutnotan räknat i dollar.
  • helene306

kikalt: Jaha, var det du som tipsade om sidan? Du ser, jag har nollkoll på vem som skriver vad i vilken tråd

Tradera, ja, där är det livsfarligt! Hittar jämt MASSOR jag vill ha där! Fick mitt senaste fynd idag, en Kabukiborste från i.d för 167:- Här hemma kostar den runt 350:-. Ny!

• helene306

Bellanote: Jag tyckte den högra skon med setnar var finast, men det är DU som ska ha skorna. Gå på det du gillar.

SusanneLee: Jättefin och enkel tiara! *börjar fundera på om inte min är för stor?* Smyckena var jättefina också!

Vet ni, igår "provkörde" jag gördeln och bh:n jag tänkt ha på bröllopsdagen. Uj, aj, oj, det var INTE bekvämt! Hade det sammanlagt 3 timmar och när vi väl kom hem hoppade jag ur gördeln fort som attan! Kollade ryggen första hur den satt och den har kanat ner och lämnat 2 schyssta valkar under bh-kanten Det kommer jag inte kunna gå och dra upp för den kommer kana ner lika fort igen. Var aningens sur igår. Har idag enbart använt bh:n för att se om det var den ensam som obehaglig eller om det var kombinationen gördel/bh. Bh:n är helt OK, jag har inte störts av den eller känt skav, så det är gördeln som får bli liggandes och jag får hålla in magen hela dagen Det blir lite mer hårdkör på vikten nu känner jag!

• helene306
    SusanneLee skrev 2008-03-22 22:53:36 följande:
    helene306: Tack! Var inte orolig för att din tiara är för stor, jag har ett gäng till liggandes här hemma, och de är alla mycket större än den jag lagt ut bild på. Jag har inte bestämt mig till 100% än vilken det blir. Men har man en stor tiara kanske man ska ha en lite större frisyr också!
    Jag har inte tänkt att göra någon avancerad uppsättning, bara något enkelt, så frisyren kommer inte bli hög. Jag har visserligen inte fått hem tiaran än så jag ska väl inte ta ut något i förskott. Får väl lägga ut den på Tradera igen annars
    Sambon hittade sin frack och provade här nyss, den passade vilket han inte trodde
  • helene306
    Nufsan skrev 2008-03-27 08:36:22 följande:
    Har ni fått sminket ni som beställde från USA?Jag har iaf inte fått mitt än!
    Jag fick ett paket igår som skulle till en Helene i Norge. Mailade everyday och ndrade hur jag returnerar, de beklagade för misstaget, bad mig skicka mitt ordernummer så de kan skicka min beställning (på min sida på everyday står det att min order är skickad)och jag fick behålla felleveransen Så nu har jag 9 ögonskuggor i olika färger, 4 foundations, 2 eyeliner, 2 ögonskuggspennor (?) och 4 svampar att roa mig med
  • helene306

Nufsan: Från everyday kommer proverna i små, söta burkar aningens större än tummen, vad kan de vara, 2g?. Idag provade jag foundation, multi task concealer och 2 ögonskuggor från felleveransen och concealern blev jag väldigt nöjd med! Den täckte väldigt bra och smälte in i huden. Ögonskuggorna var fina de också. foundationen var rolig, provade först i pulverform och sedan duttade jag på bla under ögonen med blöt pensel. Så lättarbetat.Jag som sällan sminkar mig, men detta var riktigt kul! och till festen i morgon blir detta perfekt.

Tänkte inte på att den svenska sidan levererar sitt i påsar så det var tur att jag beställde med 2 burkar i 2 storlekar.

I morgon delar vi ut inbjudningskorten..... Jag blir bara mer och mer nervös men det positiva sen är att vi kan prata öppet om detta

• helene306

Troll: Jag fick hem en felleverans från everyday som egentligen skulle till en Helene i Norge och den leveransen innehöll en hel del ögonskuggor, kan det vara det du är ute efter? Jag beställde annars gratiskittet med makeup och en extra concealer från everyday, men däri fanns inga ögonskuggor. Ögonskuggor kan du välja till på hhmineralcosmetics. Ang frakten, valde du det billigaste sättet att skicka? Tror det hette economy?

Nufsan: Du har inte gjort fel! Läste på hhmineral... att det går att lägga på både torr och fuktad foundation, båda sätt är lika bra, det blev lite annorlunda med fukt och jag duttade detta under/runt ögonen för att dämpa mörka ringar. Jag tyckte det var väldigt smidigt. Sminket från everyday får klart godkänt! Den har hållt suveränt hela dagen och jag har aldrig känt mig fet i ansiktet. Me like!

• helene306

Nufsan igen: Den svenska sidan levererade väl sina prover i påsar?

• helene306

Jag kan inte se sätten man kan frakta och kostnader. Mitt gick på 10.85 dollar och då beställde jag till en concealer för 4 dollar. Kan det bli olika kostnader beroende på hur man väljer att betala tro? Jag betalade direkt med kort. tycker 15 dollar i frakt låter för mycket. Det finns en kontaktsida med undringar över frakt, du kan inet maila dom och fråga om fraktkostnaden? De svarar rätt snabbt.

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-