• Nufsan

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Min bukett är i rosa så därför vill jag det, hihi. Klänningen är ivory

Övertalning i 5 månader hihi

Blondie77 skrev 2008-02-29 10:13:01 följande:
    haha nä det undrar jag om jag fått min till ;) våra färger är vitt och vinrött och guld, min klänning är i ivory så undrar vad man ska välja för färg på hans väst...vinrött kanske hade varit snyggt för det matchar färgtemat och min bukett men ivory matchar ju min klänning!
  • Nufsan

vit skjorta ska min ha, men grabben rosa :)

• Nufsan

Vi har bara cubus tjejer här

fitforfight skrev 2008-02-29 10:36:53 följande:
    Dom hade rosa barnskjortor på Cubus nu.The Bumblebee skrev 2008-02-29 10:22:46 följande:
  • Nufsan

Igår kom förfrågan om de vi bjudit fick ta med sig tjejernas pojkvänner, suck... Som tur var, svarade svärmor, som är väl insatt i våran ekonomi, att vi har bara bjudit deras familj...

Känner mig så taskig... men ska vi bjuda alla "kusiners" pojkvänner (de är 18 och 21 år, bor inte ihop, har aldrig träffat dem) så blir vi ju ruinerade... Kan man bara inte acceptera namnen som står på inbjudan????

• Nufsan

Här blir det en svart kostym
    The Bumblebee skrev 2008-02-2910:46:55 följande:

Nufsan skrev 2008-02-29 10:28:32 följande:
    Jo, vit skjorta hade jag nog tänkt till m2b, men rosa väst och plastrong var ju fint till. Vilken färg på kostymen var ju den svåra frågan...
  • Nufsan

Vi bjöd min sambos moster och morbror och deras två döttrar. Det är de vi har träffat och träffas.. De andra har vi ju som sagt aldrig sett..

Ska alla "tulla" på regeln att ta med sig nån då blir vi inte 75 gäster på bröllopet utan snarare 175.. Nja lite överdrivet, men det är ju som att ta med sig barnen jag bett att ska vara hemma.

Nåja, det ger sig med tiden!

Min syster ville ha med sig hennes stora hund på festen... säger väl en del!

Blondie77 skrev 2008-02-29 11:00:22 följande:
    Nufsan: låter som ett dilemma! Jag är egentligen emot att inte bjuda respektive eftersom jag själv varit utsatt för att inte bli bjuden på min sambos kompis bröllop, men då umgicks vi rätt ofta med dom så det var väl inte så konsigt att jag blev stött. Det är ju en lite annan sak kanske med unga kusiners respektive, men känner man att det kanske går att klämma in dom ska man väl kanske försöka göra det. Jag har många singelvänner och räknar väl mer eller mindre med att vi kommer få fler gäster än väntat iom att säkert någon kommer träffa pojk eller flickvän tills dess...däremot har jag sagt som så att efter sista anmälningsdatum kan man inte komma och vilja ha med någon extra. Fast innerst inne hoppas jag verkligen vi inte blir fler nu, kanske inte så stor kostnad iom att vi lagar maten själva men lokalen rymmer egentligen bara 60 och vi har bjudit in 65 inkl oss själva hitills.däremot tycker jag som du att det är trist att dom inte bara kan acceptera inbjudan och vilket/vilka namn som står där utan ifrågasätta det...verkar tyvärr som många råkar ut för det har man ju läst på BT. En del av våra gäster har förmodligen ett horn i sidan till oss nu då vi valt att ha barnfritt, ingen av våra inbjudna barnfamiljer (mest min sambos kompisar) har ens hört av sig och sagt grattis till att vi ska gifta oss vilket dom inte hade någon anning om innan. Det är svårt att vara alla till lags så gör som DU vill, det är trots allt ditt bröllop :)
  • Nufsan

Håller med dig!

De jag minst trodde skulle höra av sig gjorde det och de jag förväntat mig skulle höra av sig har inte ens sagt grattis

Blondie77 skrev 2008-02-29 11:11:02 följande:
    Sedär ja, jag som var helt säker på att det handlade om att det skulle vara barnfritt...skönt att höra att det inte behöver bero på det utan nått annat...ointresse kanske vad vet jag, tycker det är trist ändå, dom flesta av mina vänner visste ju om det skvallertant som man är och dom få inte som inte visse har hört av sig...nästan alla iaf. Man kanske helt enkelt får förlika sig med att alla andra inte tycker det är lika roligt som man själv tycker men man kan ju iaf låtsas då tycker man för att visa hyfs. Man lägger ju trots allt mycket tid och pengar för att ha en rolig fest för sina gäster!Fick jag en bröllopsinbjudan skulle jag minsann ta mig tid till ett samtal eller åtminstone sms för att visa att jag ser fram emot det.
  • Nufsan

Håller helt med dig Troll, här blir det också våra egna barn och syskonbar, resten får stanna hemma

Min systers hund får INTE vara med på bröllopet... och jag säga att min syster gillade inte svaret! Det är en megastor hund som är 80 cm i manken, tjohoo och ha den springades mellan borden och som dessutom inte är lydig för fem öre!

• Nufsan

Ja du, jag trodde ärligt att hon skämtade, men se det gjorde hon inte. Hennes HUND är hennes FAMILJ, haha! Först svarade hon att då stannar hon hemma och jag svarade, gör det! Men sen så skulle hon försöka hitta ngt alternativ till hundpassning ev ha hunden i bilen!

Folk är mer än lovligt galna

Troll1 skrev 2008-02-29 18:46:15 följande:
    Nufsan: HUND??? Nu hade jag missat ngt E folk smått galna eller? Konstigt att det är så känsligt att få nej på ngt så självklart. Tar man med sig hund och typ 2 -åringar på fin restaurang kvällstid också då? Vojne, vojne...Tänk när hunden letar rester. Eller hoppar upp på gästerna. Jag hade fått astma, alltid lika spännande.
  • Nufsan

Finns ju ställningar på Panduro att köpa.

JOnna kommer vara 10 månader när vi gifter oss och jag har hoppas att mamma tar hand om Jonna när det börjar bli dags för nattis.. :-/ Har dock inte frågat henne än

Troll1 skrev 2008-02-29 20:59:08 följande:
    Har en fundering när det gäller tårtor. Det är ju väldigt dyrt, men på vår ICA Maxi finns det alltid helt fantastiska tårtor. En 12-bitars kostar i snitt 200-250 kr och de är så fint garnerade. Min sambo köpte en mörklila hjärt-tårta (princess) när jag fyllde 40 år i höstas. Har sett jättefina med mousse osv. Kan man inte best därifrån och hyra en ställning? Det måste bli mkt billigare...
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-