• Nufsan

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Jag ska ha stay ups och strumpebandshållare tror jag..
    De ska vara champangefärgade eller vita, har inte bestämt riktigt. Klänningen är Ivory!

helene306 skrev 2008-03-08 08:36:38 följande:
    karga och kikalt: Just adresseringen har jag tänkt på med att man skrivet till familjen om hela familjen är välkommen och enbart namn om det bara är vuxna som är välkomna, men kommer folk ihåg sådant? Kuvertet brukar oftast hamna i soppen medans inbjudan sparas och där står det ju övergripande, välkomna eller välkommen? Funderar ändå på om det är bättre att skriva något kort i inbjudan där det klart framgår att enbart syskonbrn får komma på bröllopet och festen. Strumpfråga: Kommer ni ha strumpor på er? Vad för strumpor isf (stay-up, strumpbyxa, knästrumpa mm)och vilken färg ska man ha??
  • Nufsan

Gud så dåligt! Jag hoppas verkligen att du INTE hyr/köper din klänning där!

eveluscious skrev 2008-03-08 20:38:45 följande:
    FY vad jag är besviken nu! Har i flera veckor planerat att jag och mamma skulle åka till Zari i Degerfors och prova klänning. Sagt och gjort; idag åkte vi. Kommer dit, går in. Då är det redan en tjej där. Efter ca. 8min kommer butiksbiträdet fram i förbifarten och frågar"Hittar du något?""Ja ni har jättemycket fint" sa jag."Ja...du ser ut att va en storlek 44 och i den storleken har vi inte så mycket" spottar hon ur sig...."När ska ni gifta er?""Nästa år" berättar jag"Ja då kan jag inte prioritera dig" säger hon och går iväg.Jag och mamma gick direkt därifrån mycket besvikna! Hade ändå åkt en timme...Ok att hon kanske måste hjälpa den andra bruden mer. Men varför så otrevlig?Åkte till Klädestjänst och provade några klänningar men de hade inte såmycket kvar pga. utförsälningen....usch...känner mig så besviken, ful och obetydlig. Kommer INTE rekommendera Zari!
  • Nufsan

Det ska vi också göra samtidigt

kikalt skrev 2008-03-10 22:53:50 följande:
    Ja, vi ska slå till samtidigt som vi döper bebisen.
  • Nufsan

Vi hade försökt tänkt ha dop och hemligt bröllop, sen tänkte vi att vi har ett enkelt bröllop i samband med dopet, men nu är det tvärtom Vi gifter oss och har ett dop ihop med det, hihi½

Skulle ha en enkel klänning, men har nu bokat en jättefin brudklänning ist

9 augusti slår vi till, ni då?

kikalt skrev 2008-03-11 09:26:47 följande:
    Nufsan: vad kul! Vet gästerna om det eller inte? Vi har så många långväga att vi inte vågade riskera att inte skriva ut det på inbjudan. Från början var tanken ett enklare bröllop (i skymundan av dopet) med vanliga snyggkläder, men nu har det växt och växt märker jag. Det blir ett vanligt traditionellt bröllop helt enkelt med dopet samtidigt. Jag längtar jättemycket! När är det dags för er?
  • Nufsan

Våran bebis är just nu 4 ½ månad Så hon blir nästan 10 mån när vi gifter oss

kikalt skrev 2008-03-11 12:04:30 följande:
    Vi ska gifta oss och döpa den 12 april, så det är nära nu. Det värsta är att vi bestämde oss och bokade kyrkan för 2,5 vecka sen, haha, så vi har lite bråttom med planeringen nu. Har ni fått er bebis eller är den på jäsning fortfarande?
  • Nufsan

Jonna sitter med oss vid bordet nu när vi äter, så det borde gå bra. Tänk på att ha ngt som "bullar" upp bebis bara
    Vi har antilop stolen från Ikea med deras dyna och hon sitter jättebra i den och billig är den

kikalt skrev 2008-03-11 21:05:23 följande:
    Å, vad kul! Vår bebis kommer att bli just 4,5 månad lagom till bröllopet/dopet. Då kan han sitta med bra vid bordet hoppas jag, så slipper nån gå omkring och kånka eller ha honom i knät hela middagen. Hoppas jag!
  • Nufsan

Jag ska ha en bukett med nejlikor och de luktar inte heller så mkt, finns bild i mitt galleri

Vi har dragit över våran budget vi med, men jag hoppas vi kan få ner liiiite iaf. Börjar fundera på att vi inte ska ha egen DJ, utan fixa iordning datorn själv hemma och sätta upp högtalare och så tar värdparet och toastmadame hand om musiken... på det viset sparar vi 2000kr!

• Nufsan

Nu har jag oxå beställt.

Nån som använt pay pal? Jag gjorde det å jag hoppas jag gjort rätt....Hur lång leverans tid är det??

• Nufsan

oki, så jag får varorna som vanligt??

mitt gick på 132 kr, köpte en ögonskugga å 2 penslar till, superbilligt!

helene306 skrev 2008-03-15 14:33:35 följande:
    Jaha, så nu äntligen har jag fått iväg en beställning När jag skulle godkänna det hela klickade datorn in på någon annan sida och när jag skulle backa så gällde inte webbsidan längre Började beställa om allt igen, men får då se att ordern har blivit godkänd. Beställde till en concealer så slutsumman blev 65,97:- Jag betalade direkt med kort.Nufsan: Paypal tror jag att det är att du betalar när du fått varan och kollat så den är ok. Paypal "håller" pengarna åt dig mao.
  • Nufsan

Bara jag får varorna så ska det väl bli bra, hihi

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-