• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • helene306

Klart han ska ha en ring om han vill ha det! Vill att min sambo ska ha 2 ringar, men det vill inte an....

Läste i senaste Amelia brud o bröllop att en variant av budget är att önska sig festen i present, nu när ni ändå inte vill ha presenter och vill få ner bröllopskostnaden.

eveluscious skrev 2008-03-02 10:24:50 följande:
    Nej 115:-/pers tycker jag är ganska rimligt! Vet att alla som kommer har råd. Får fundera på det och rådfråga mamma...! Vad tusan sparar ni andra in på? Min m2b vill såååå gärna ha en vigselring och där drar budgetn iväg Men det e klart han ska ha en ring!
  • eveluscious

Har stora problem att hitta en vigselring som inte ser tjejig ut! Till mannen alltså...
    Vi kommer vara ca. 40pers och det gånger 115:-/kuvert landar på 4600:- så med en kuvertavgift sparar vi in fotografen och kan anlita den fotograf vi vill

helene306 skrev 2008-03-02 11:10:02 följande:
    Klart han ska ha en ring om han vill ha det! Vill att min sambo ska ha 2 ringar, men det vill inte an.... Läste i senaste Amelia brud o bröllop att en variant av budget är att önska sig festen i present, nu när ni ändå inte vill ha presenter och vill få ner bröllopskostnaden.
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-03-02 11:15:26 följande:
    Har stora problem att hitta en vigselring som inte ser tjejig ut! Till mannen alltså...Vi kommer vara ca. 40pers och det gånger 115:-/kuvert landar på 4600:- så med en kuvertavgift sparar vi in fotografen och kan anlita den fotograf vi vill
    hehe oj jag kan tänka mig att det är svårt att hitta en till mannen.. vi var lite inne på att ha likadan som vår förlovningsring, fast i min skulle det vara stenar i då också..

Jag har precis suttit och tittat på bröllopssånger som man skulle kunna ha i kyrkan, lugn musik är inte riktigt hans smak så det e lite svårt.. men en given låt för oss båda är bryan adams - everything i do.. på piano!! Sååå fin.. skulle önska att min bror sjöng den för oss i kyrkan/vigselplatsen.. undrar om han skulle göra det för sin kära syster? Inte hans musiksmak egentligen nämligen..
  • eveluscious

Ja....han vill också ha blingbling men inte för pråligt

En av mina vänner ska sjunga Michael Bublés "Everything" förr oss i kyrkan! Lagomt smörigt. Sen vill jag inte ha en traditionell brudvals...vill rocka på lite istället! Vet inte vad man kan ha då?

Sokkerkakan skrev 2008-03-02 11:22:18 följande:
    hehe oj jag kan tänka mig att det är svårt att hitta en till mannen.. vi var lite inne på att ha likadan som vår förlovningsring, fast i min skulle det vara stenar i då också..Jag har precis suttit och tittat på bröllopssånger som man skulle kunna ha i kyrkan, lugn musik är inte riktigt hans smak så det e lite svårt.. men en given låt för oss båda är bryan adams - everything i do.. på piano!! Sååå fin.. skulle önska att min bror sjöng den för oss i kyrkan/vigselplatsen.. undrar om han skulle göra det för sin kära syster? Inte hans musiksmak egentligen nämligen..
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-03-02 11:37:53 följande:
    Ja....han vill också ha blingbling men inte för pråligt En av mina vänner ska sjunga Michael Bublés "Everything" förr oss i kyrkan! Lagomt smörigt. Sen vill jag inte ha en traditionell brudvals...vill rocka på lite istället! Vet inte vad man kan ha då?
    hmm, ne det vill inte vi heller, men har ingen aning om vad man kan ha istället.. tycker bed of roses på piano e fin, men texten kanske inte e så passande?
  • eveluscious

Haha...passande är ett så diffust begrepp Jag gillar Norah Jones "Turn me on"....kanske inte heller så passande! *fniss* Sen klurar jag på utgångsmusik! Vill ha något pampigt, glatt som bara skriker "Nu är det dags för fest!"

Sokkerkakan skrev 2008-03-02 11:40:09 följande:
    hmm, ne det vill inte vi heller, men har ingen aning om vad man kan ha istället.. tycker bed of roses på piano e fin, men texten kanske inte e så passande?
  • helene306

Ingen här i tråden som gifter sig borgligt? Hur gör ni med musik?

• Ullrika

Vi funderar på att be min pappa sjunga under vigslen, han är jätteduktig speciellt på sånger ur vår svenska visskatt. Det där med musik är svårt det finns så mycket fina låtar.

• Nienna
    helene306 skrev 2008-03-02 11:49:58 följande:
    Ingen här i tråden som gifter sig borgligt? Hur gör ni med musik?
    Vi ska ha en CD-spelare som vi spelar all musik på, både intågsmusiken och musiken under själva vigseln.
  • Jen82

FÅr du det?
    Det tror jag inte att vi får nämligen.

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-