• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Troll1

SysanneLee:
    Vilka färger finns löparen i? Svårt att se på IKEAs hemsida. Väldigt bra idé.

Tittade efter Sizoflor hos florist, men hon hade bara sisalmatta. Den var setl, fast mkt töjbar. Ganska snyggt faktiskt. Man får i så fall dela den på mitten och ha som löpare över linnedukarna.
    Vi ska hyra dukar o porslin.
    Jag frågade hos samma florist vad en bukett kunde kosta om man ville ha rosor, hortensia, hjärta på tråd mm. En lagom rund bukett med sidenband osv kunde hon fixa för runt 500:-. Jag får även ta med ex luktärt om jag vill ha det i. (En barndomsdröm... Kan försvinna lite, men då har jag iallafall doften i näsan. ) Tyckte mkt om henne, det kändes som att det inte var några problem med saker o ting. En annan jag tidigare pratat med var så omständlig.

Helt klart funderar jag på att anlita Ica Maxi vid inköp av tårtor. De har ett jättefint bageri i anslutning här i Gbg.

Köpte klänningen (Nixa halterneck) och näbbklänningen på Tradera för 2918:- inkl frakt. Det betalade min mamma.
    Min underbara blivande tärna vill betala sin klänning själv.

• SusanneLee

Troll1: Tror att de finns i vitt, rosa och ljusgrönt. Vi ska ha ljusgrönt!

Min mamma betalar våra hotellnätter! Hon har bokat dom, så vi vet inte om hon har beställt något extra som fruktkorg eller liknande. Sååå spännande!

• Bellanote

Vi ska ha panel gardinera som löpare med fast de rosa tror jag dte blir. i och för sig ska vi ha grönt med men vet inte om vi ska ha så mycket grönt men det kanske blir snyggar etat bryta av med grönt mot allt rosa, silver och det vita.. ska klura på det.

• Troll1

Ngn som vet om det finns lila panelgardiner? Vi ska ha lite ljunglila sådär. Svårt att förklara en färg.

• Bellanote

alltså det finns ju alltid sån färg du vill ha men sen är dte ju priset. ljust det priset för 19 kr styck är bara på de tre färgerna..

• Troll1

Det är ju grymt bra pris för 3 meter! Hmmmm, får nog forska lite...

• Bellanote

Ja jo det är ju det.. sen är det ju baar att sy ihop om man har längre bord.. fasen jag börjar vela nu om jag ska ha gröna längder istället och sen typ rosa diamanter liggande på. hittad det på wedshop.se rätt så fränt faktiskt. funderar på att ha namn lapparna i rosa på glasen och tror dte blir för mycket om duken med är rosa då..

• Troll1

De var jätteläckra, men det blir kanske lite dyrt eftersom det bara är 10/paket? Jag har fixat ngt som heter "plastic beads" och de ser ut som små runda, genomskinliga stenar.
    Vårt färgtema är lite svårt. Det är liksom gammalrosa/lila sådär. Man kan hitta olika toner ända till plommon osv. Det hade varit fint att bryta av lite färgmässigt med ex lindblomsgrönt, men jag skulle vilja se hur det blev ihop innan.

• TigerLinn

får jag vara med här fast vi inte planerar just nu men vi har tänkt oss en budgett kring denna summa

• Bellanote

100 i varje paket är det ju.. 10 ja då hade jag inte ens funderat..

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-