• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Bellanote

Sweetsun sen beror det ju helt på VAD man vill lägga sina pengar på helt klart. Alla resonerar ju inte likadant.

Min klänning kostade 2800+ ring 3000 med rabatt = så 5800 för klänning och ring sen tillkommer ju mannens med. men sen har vi fåt tag i en mega billig catering med som bara tar 69 kr per portion. plus att pappa ska betala maten och bandet. sen svärfar som har börjar handla dricka till oss från polen så i slutändan kan vi lägga mer på annat i och med att de summorna går bort.

• KKC

tror nog att många prioriter bort andra saker och gör väldigt mkt själva, tårta, buketten, inbjudningskort, inte många gäster mm så det går nog att komma billigt undan trots dyr klänning eller så...

Vår budget är verkligen max 20 000 kr
    lokalen kostar knappt något hår gör en vän, tårtan gör en vän blommor binder jag själv, beställer kläningen från kina billigt, bara vin/öl till maten då vi inte vill ha så mkt alkohol pga att det kommer vara många barn där.
    ringen blir nog en större utgift men den ska jag ju ha hela livet så den är jag beredd att lägga lite mer pengar på... men som sagt, en prioriterings fråga...
    kommer inte på mer

• Synthetic

Säger som andra, beror på var man lgäger pengarna Har en kompis som är kock så han gör maten om jag ordnar honom till sthlm från götet tur och retur så är 500 för mat till 75 pers sen står han för resten och mamma betalar inköp av mat så det är liksom 0.

som exempel Så vi kan lägga ut lite på tex då ringar som man ska ha hela livet!

• Karga81
    SweetSun skrev 2008-03-03 11:43:39 följande:
    Tycker så himla många verkar lägga såna ofantliga summor på
    klänning/ringar. Om (som rubriken lyder) man har budget på 15-20000 hur
    har man råd med en klänning för 8000 å ringar för 6000?Vi
    ska bara gravera om mannens ring, och jag ska minska ner en gammal
    släktring. Klänning ska jag köpa för 1500kr. det känns mer som
    budget..iaf för mig...
    Tja, vår budget är eg större runt (60 000) men det betyder ju inte att man inte vill veta vad andra gjort och vart man kan hålla inne på utgifter som inte känns viktiga för oss. Tycker det är inspirerande!

helens 309:
    Dom finns på "fest inbj" första sidan högst upp till höger.
    Beställde ett prov också och trycket var fint och papperet bra kvalité.
  • helene306

Jo, jag har spanat lite på sidan, jag tänkte mest på vilket kort ni har valt. Nämde detta för sambon och han tyckte det lät bra. Idag har vi bokat datum så nu blir det att fixa och få ut inbjudan

Karga81 skrev 2008-03-03 12:19:10 följande:
    helens 309:Dom finns på "fest inbj" första sidan högst upp till höger.Beställde ett prov också och trycket var fint och papperet bra kvalité.
  • Nufsan

Nu har jag fått reda på att ytterligare en person inte har fått inbjudan, SUCK! Får ta listan och börja pricka av dem som vi vet har fått.. Så jävla tråkigt!!

• Sokkerkakan

Hur har ni gjort med bordsdekorationer? Vad kommer ni ha för ljushållare, blommor, dekor osv?

• Champis_Sanna

Ränknade ut i slutet på förra veckan att vi kommer hamna under 20.000 Vi var då uppe i 15.000 och vi har inte alls mycket kvar som ska betalas. UNDERBART när man lyckas så bra

• Ullrika

Vi ska nog köpa små ljus med hållare på Åhlens som kostade 7kr styck. När mamma hade likadana på pappas 60-årsfest brann de ~10 timmar. Sen har vi tänkt att dekorera med murgröna, granris och annat som känns vintrigt och enkelt. Vi har pratat om att att åka och titta på IKEA på vaser etc.

• SusanneLee

Har funderat på några saker att dekorera med. Här är några jag ska shoppa loss på IKEA efter:

Svepa tillbringare 19 kr (att ha vatten i på borden)
    Anno Lill panelgardiner 19 kr (att ha som löpare på borden)
    Blomster vaser 19 kr (för enkel dekoration med en ros i)

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-