• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Troll1

Tack för att ni är så förstående. Summa summarum, gammal, dammig 3-barnsmamma med pipskägg och amningshjärna skall snart gå åsta och gifta sig. Huva!

• johansdotter

Måste bara tipsa....
    Då vi haft funderingar på att skippa efterätten då vi ändå kommer ha mastig chokladtårta till kaffet....så snubblade jag över ett superenkelt och billigt recept.
    Man tar bara färska hallon i små glas och häller över gelatin som får stelna. Tippa sen upp dom på assietter och servera med en klick vaniljgrädde! Fräsht och enkelt =)

• 2008-08-09

Angående det här med kostnad av ringen. Vi hade från början tänkt oss min vigselring för ca 3000 kr kanske (inräknat i budgeten).
    Men så en dag för ca 3-4 månader sedan så gick min käre blivande man och köpte sig en splitterny cross! Och då fick han så dåligt samvete att han har "råd" att lägga pengarna på något sånt, men inte på en ring till mig som jag verkligen vill ha.
    Så nu ska jag få en ring för ca 7000 kr istället och då ligger den utanför vår budget, eftersom att sambon sparar till den själv.

Och min klänning kostade bara 800 kr så där spar vi in!

Nä men jag håller med, det är ju väldigt olika på vad man vill lägga pengar på, tex så är det totalt oviktigt för oss att ha en proffsfotograf.
    Vi kommer även att ha betalbar, vilket gör att kostnaden hålls nere betydligt.

• Bellanote

Tigerlinn vi caterar maten från ett ställe. så det blir grekisk buffe de tar 69 kr per portion så det är inte farligt alls.

• 2008-08-09

Idag tittade jag på tiaror!! Blev kär i 2 st
    Det är min tärna som har dem, då hon är frisör så har hon inhandlat några stycken som hon kan använda (alt att brudarna köper dem).
    Vi kommer att bestämma slutgiltigt vilken det blir, i sommar då vi ska provgöra frisyren!
    Men även här kommer jag billigt undan då jag får köpa dem mycket billigare av henne.

• Sokkerkakan
    Bellanote skrev 2008-03-03 21:02:01 följande:
    Tigerlinn vi caterar maten från ett ställe. så det blir grekisk buffe de tar 69 kr per portion så det är inte farligt alls.
    69?!!! Det låter väldigt billigt.. vart har du hittat det? Antar att det inte är i Stockholm iaf.. här verkar all catering va svindyr.

Kan vi inte göra en "bröllopslista" här i tråden där alla får fylla i sitt vigseldatum? Skulle va lite kul att ha lite koll på när det är dags för alla..
  • Bellanote

sokkerkakan gör en sido tråd så fyller jag i mitt datum

nepp cateringen ligger inte i sthlm..

• Sokkerkakan
    Bellanote skrev 2008-03-03 21:55:58 följande:
    sokkerkakan gör en sido tråd så fyller jag i mitt datum nepp cateringen ligger inte i sthlm..
    sidotråd?
  • Champis_Sanna
    Sokkerkakan skrev 2008-03-04 00:00:08 följande:
    sidotråd?
    Skulle tro att hon vill att du gör en ny tråd där alla skriver in sig... man kan ju länka till den sidan från denna tråden "sidotråd"
    Så uppfattade jag det iaf
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-